ایتالیایی‌ها تیم ملی والیبال ایران را آنالیز می‌کنند؛

آتزوری‌ها باید از ایران درس بگیرند/معروف والیبالیستی ما فوق شایسته است

فردیناندو دجورجی، بازیکن اسبق تیم ملی والیبال ایتالیا که در حال حاضر مربیگری در تیم والیبال والنتینا را بر عهده دارد، گفت: ویژگی خاص ایران این است که می‌داند چگونه مشکلاتش را حل کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، فردیناندو دجورجی، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایتالیا که سه بار موفق به کسب قهرمانی در جهان شده است و حالا سرمربیگری تیم والیبال ویبو والنتینا را بر عهده دارد، در رابطه با مسابقات جام جهانی 2014 لهستان گفت: ایتالیا در گروه بسیار سختی قرار دارد و این موضوعی است که ما از قبل به خوبی از آن آگاهی داشتیم و آن را می‌دانستیم. غیر از تیم پورتوریکو، تمام تیم هایی که در این گروه قرار دارند، همگی به خوبی می‌دانند که چگونه موفق به اجرا و نمایش یک والیبال خوب شدند و همین موضوع باعث ایجاد تعادل در گروه می‌شود و چهار تیمی که موفق به حضور در مرحله بعد می‌شوند، فقط در صورتی که در بازی‌ها امتیاز جمع کنند می‌توانند در مرحله بعدی هم موفق شوند. این کسب امتیاز‌ها در مراحل بالاتر بسیار تاثیرگذار بوده و این چیزی است که همه تیم‌های حاضر در گروه از آن آگاهی دارند.

تیم ملی والیبال ایتالیا در بازی مقابل ایران از سرعت لازم و کافی برخوردار نبود و در مقایسه با این تیم عملکرد کندی در زمین داشت. هرچند که همیشه شروع بازی از نقطه نظر هیجانی و داشتن انگیزه‌ برای هر دو تیم بسیار مهم بوده و کار سختی است. واقعیت این جا بود که مسابقه تیم‌های ایران و ایتالیا از نقطه نظر تکنیکی مسابقه زیبایی نبود، زیرا هر دو تیم اشتباهات فراوانی داشته و ایرانی‌ها در این اشتباهات در برابر ایتالیا‌یی‌ها پیشتاز بودند و طبق آمار و ارقام اعلام شده این اشتباهات از طرف ایران عدد 34 و از طرف ایتالیا عدد 28 بود و همین مسئله باعث ایجاد یک سردرگمی در مسابقه شده بود.
 
اما در این بین نکته‌ای که از اهمیت ویژه و قابل توجهی در مورد تیم ملی والیبال ایران در مقایسه با دیگر تیم‌ها برخوردار بوده این است که تیم ملی والیبال ایران به خوبی می‌داند که چگونه مشکلاتش را حل کند و در جهت تقویت نقاط ضعف برآید. بطوریکه دیدیم این تیم به مربیگری کواچ مشکلاتی که همیشه با آن دست و پنجه نرم می‌کرد را توانست به خوبی حل کند و تقریبا بدون مشکلات قبلی در بازیهای لهستان حاضر شود. این بدین معناست که تیم ملی والیبال ایران در گذشته با داشتن مشکلاتی واضح، باز هم اعتماد به نفس خود را از دست نداده و به نحوه بازی خود کاملا مطمئن بوده و علاوه بر اینکه در صدد برطرف کردن مشکلاتش برآمده، به خوبی از توانایی‌های منحصر به فردش آگاهی داشته و اینموضوعی است که نمی توان از کنار آن به راحتی گذشت، زیرا این نگرش برای رسیدن به موفقیت از اهمیت بسزایی برخوردار است. ما بعد از برگزاری بازی ایران و ایتالیا دیدیم که حتی ایوان زاتیسف هم هیچ توضیح منطقی در رابطه با مسابقه‌ای که برگزار شد نداشت.

وی افزود: همه تیم‌های حاضر در این تورنمنت به خوبی می‌دانند که مسیری کاملا طولانی در پیش داشته و باید با دقت و تمرکز بیشتری حرکت کنند. بی‌شک تیم ملی والیبال ایتالیا برای اینکه بتواند در ادامه این مسابقات موفق شود حداقل نباید اشتباهاتی را که در بازی مقابل ایران داشت تکرار کند.

جای خوشحالی است بعد از نتیجه‌ای که ایتالیایی‌ها مقابل ایران کسب کردند توانستند آرامش خود را حفظ کرده و در بازی مقابل فرانسه به پیروزی رسیدند. ولی آتزوری‌ها باید از ایرانی‌ها در این مسابقات درس خوبی بگیرند و آن درس این است که حتی اگر موفق به اجرای یک مسابقه صد درصد و بی‌نقص نشوند باید توانایی این را داشته باشند که در هر شرایطی امتیاز کامل بازی را بدست آورده و آن را با خود به خانه ببرند. آنها هم باید مثل ایرانی‌ها با آگاهی داشتن از توانایی‌های خود در جهت برطرف کردن نقاط ضعف‌شان پیش روند.

سرمربی تیم والیبال والنتینا تأکید کرد: خطوط حمله تیم ملی والیبال ایران در بازی مقابل ایتالیا بسیار خوب ظاهر شد. آنها به طور کلی دفاع ما را تحت‌الشعاع حملات خود قرار داده بودند و عملا ما در مقابل حملات ایران نتوانستیم کاری از پیش ببریم. رویارویی سعید معروف با کوار هم از نظر من خارق‌العاده بود. سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران، یک بازیکن بیش از حد و اندازه خوب و توانمند است. توانایی دستان او با توانمندی فردی که در تاکتیک دارد، شرایط را برای موفقیت بسیار خوب ایران در بازی‌ها فراهم کرده است.

معروف بازیکنی است که نه تنها از توانایی‌‌های تکنیکی خود آگاهی دارد بلکه از توانایی تمامی بازیکنان حاضر در تیم ملی والیبال ایران آگاهی دارد و می‌داند که از آنها چگونه استفاده لازم را ببرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آنالیز ، سرعت ، خط حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار