تفاهم‌نامه میان معاونت امور فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش

توافقنامه میان معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش به منظور توسعه کتابخوانی صبح روز دوشنبه(10 شهریور ماه) برگزار شد.

 به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه هماهنگی برای اجرایی شدن توافقنامه میان معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش به منظور توسعه کتابخوانی صبح روز دوشنبه(10 شهریور ماه) با حضور حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و همایون امیرزاده مشاور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختمان وزارت آموزش و پرورش  برگزار شد.
 
 
کفاش: بهترین تفاهم‌نامه فرهنگی در دولت تدبیر و امید به امضا رسیده است
 
 حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به عزم دو معاونت برای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه گفت: خوشبختانه معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد خالصانه و بی‌نظیر وارد میدان شد است و جلسات کارشناسی که بعد از امضاء تفاهم‌نامه برگزار شد، نشان از عزم جدی دو وزارتخانه داشت. امیدوارم در مهر ماه و آبان‌ماه که همزمان با اوایل سال تحصیلی و هفته کتاب است، با اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه گام‌های موثری را در توسعه فرهنگ کتابخوانی در مدارس داشته باشیم.
 
وی تاکید کرد: این یکی از بهترین ‌تفاهم‌نامه‌هایی است که در دولت تدبیر و امید میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش به امضاء رسیده است. به نظرم اجرایی شدن این‌تفاهم نامه می‌تواند در جهت توسعه و تجهیز کتابخانه‌های مدارس، ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان دانش‌آموزان و فرهنگیان که مورد تاکید ریاست جمهوری است بسیار موثر باشد.
 
امیرزاده: امضاء این تفاهم‌نامه به کتابخوان شدن نسل آینده کمک فراوانی می‌کند
 
همایون امیرزاده مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره امضاء این تفاهم‌نامه گفت: محقق شدن بندهای این تفاهم‌نامه می‌تواند به کتابخوان شدن نسل آینده کمک فراوانی کند و زمینه را برای مطالعه در مدارس بیشتر کند. امضاء این تفاهم‌نامه ریل‌گذاری در حوزه فرهنگ است و وزارت آموزش و پرورش می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های وزارت ارشاد در مسیر توسعه کتابخوانی اقدامات موثری انجام دهد.
 
 بر اساس این گزارش، در این جلسه مباحثی همچون  تجهیز کتابخانه در مدارس ابتدایی و تجهیز کتابخانه‌های مدارس، برگزاری نمایشگاه کتاب در مدارس و اعطاء کارت الکترونیکی خرید کتاب به دانش‌آموزان مورد تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.
 
همچنین در این جلسه حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، همایون امیرزاده مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی علی اکبرزاده مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، علی رمضانی مشاور اجرایی معاون پرورشی وزیر، قاسم بیانی رئیس اداره اردوهای پرورشی، زهرا مظفری معاون فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگی و هنری و مجیدرضا شعبانی مسئول امور قراردادهای معاونت امور فرهنگی حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار