کرملین: ‌روسيه متناسب با اوضاع اوکراين و اروپا، راهبرد نظامی خود را تعيين می‌کند/ ناتو به تنش‌های اوکران دامن می‌زند

کرملین امروز اعلام کرد روسیه در واکنش به سیاست توسعه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" و نیز متناسب با اوضاع اروپا و اوکراین، راهبرد نظامی خود را تبیین خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، "میخائیل پوپوف"، معاون دبیرشورای امنیت ملی روسیه در گفتگو با خبرگزاری "نووستی"،‌ گفت: مقامات اوکراین بارها تأکید کرده اند که تلاش خواهند کرد تا کریمه را ،که اوکراین سرزمین خود آن رابه حساب می آورد بازگردانند.


پوپوف تأکید کرد: کریمه امروز جزئی از سرزمین فدراسیون روسیه است و هرگونه تجاوز نظامی به کریمه تجاوز به فدراسیون روسیه به شمار می‌رود که پیامدهایی نیز دارد.

وی همچنین اضافه کرد: تشکل نیروهای روسیه در کریمه که طبق تصمیم رئیس جمهوری روسیه تشکیل شده است، قادر می‌باشد تا جلوی هرگونه دخالتی در سرزمین‌های جمهوری کریمه را بگیرد.

 مشاور امنیتی کرملین همچنین اعلام  کرد روسیه در واکنش به سیاست توسعه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو " و نیز متناسب با اوضاع اروپا و اوکراین، راهبرد  نظامی خود را تبیین خواهد کرد.


روسيه همچنین اعلام کرد ناتو با تقويت حضور خود در شرق اروپا سعی دارد به تنش‌ها دامن بزند. 

معاون سیاست خارجی کاخ کرملین همچنین امروز سه شنبه ضمن رد گزارش‌های انتشار یافته درباره اظهارات "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه درباره " تسخیر کیف طی تنها دو هفته " اعلام کرد این گزارش ها بر مبنای برداشت شخصی از اظهارات پوتین منتشر شده است.

از سوی دیگر پوپوف گفت: آمریکا اقدام به تقویت نیروهای ناتو در کشورهای حوزه بالتیک کرده و برای فرستادن سلاح‌های سنگین از جمله تانک و خودروهای زرهی به استونی برنامه دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار