لاریجانی در گردهمایی معاونین روابط عمومی بسیج:

بسیج رکن مهم استقامت ملی کشور است/ واکنش رئیس مجلس به اظهارات وزیر خارجه یکی از کشورهای عربی

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که بسیج یک رکن مهم در استقامت ملی کشور است گفت: این نهاد در بخش‌های مختلف کشور نفوذ کرده و باید حضورش در صحنه بین‌المللی منعکس شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین گردهمایی معاونین روابط عمومی بسیج که امروز (سه شنبه 11 شهریور) در سالن شهید فهمیده سازمان بسیج برگزار شد، با بیان این که باید پذیرفت بسیج یک حرکت منحصر به فرد در امت اسلامی است افزود: بسیج در شرایط امروز یک رکن مهم استقامت ملی‌ ماست و بدون آن هیمنه انقلاب اسلامی ظهور نمی‌کرد.  
 
رئیس مجلس تاکید کرد: امروزه در کشورهای منطقه قلیانی به وجود آمده است، اما در کشور ایران سکون و آرامش حکم‌فرماست و دلیل آن حضور بسیج در کشور است.
 
وی اضافه کرد: این یک واقعیت است که بسیج یک رکن مهم در استقامت ملی کشورمان است و در بخش‌های مختلف نفوذ کرده و باید این پدیده بزرگ منعکس شود و این حضور اخلاصی باید در همه ابعاد نشان داده شود.  
 
لاریجانی ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حرکت‌های بسیج از سوی سازمان بسیج سازندگی شروع شد و با حرکت مردمی، خودجوش ادامه پیدا کرد.
 
لاریجانی با بیان این که مردم به صورت هماهنگ برای کمک به روستاهای محروم تلاش می‌کردند گفت: امام(ره) جریان بسیج را به عنوان حرکت مهم در بطن جامعه بیان کرد و مسئله مهم در آن زمان دفاع مقدس شد.
 
وی با اشاره به دوران فرماندهی بنی‌صدر گفت: در زمان وی همواره مانع حضور بسیجیان در صحنه بود و هنگامی که از سمتش عزل شد فضا برای حضور بسیجیان در جبهه‌ها فراهم گردید و در فاصله‌ای حصر آبادان شکسته شد و مقدمه‌ای برای فتوح مناطق دیگر جنوب کشور گردید.

لاریجانی تاکید کرد: نقش سپاه برای شکل گیری بسیج بسیار مهم بود و به عنوان یک پیشینه درخشان برای حضور مثبت بسیج بود.  
 
وی افزود: امام (ره) راه را برای حضور بسیج در بخش‌های مختلف باز کرد، از جمله در حوزه فرهنگ، دانشگاه، بسیج یک نقش جامعی را که از توده مردم برخاسته بود، توانست پرونده جدیدی را برای حرکت‌های نو باز کند.  
 
وی تاکید کرد: بسیج در فراز و فرودهای منطقه‌ای و بین المللی در صحنه بود و ماموریتش را به عنوان دفاع از انقلاب به خوبی محقق کرد. یک سابقه تاریخی چند دهه پس از انقلاب اسلامی داشته و با این عقبه تاریخی حرکتی را آغاز خواهد کرد و در شرایط امروز بسیج با توجه به اولویت‌های مشخص ماموریت خود را آغاز خواهد کرد.  
 
رئیس قوه مقننه اضافه کرد: بسیج صرفا یک فریاد نیست و همچنین یک ندای بلند برای یک ناهنجاری نیز نیست، بلکه فریادی بلند همراه با نگاه طبیبانه و حضور در صحنه دارد و با مسئولیت و ایثارگری و با همه هستی‌اش در دفاع مقدس حضور داشته و در سازندگی مناطق مختلف کشور احساس مسئولیت می‌کرد و اولین نهادی بود که در صحنه حاضر شد.  
 
لاریجانی با اشاره به مسئله هسته‌ای ایران گفت: بسیج در این عرصه در مصاف با برنامه‌های بین‌المللی قرار دارد و گاهی مشاهده می‌کنیم که برای مسئله هسته‌ای حاشیه درست می‌کنند.  
 
وی با اشاره به دیدارش با وزیر امور خارجه یکی از کشورهای عرب منطقه در تهران اظهارداشت: وی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران به بنده گفت؛ مسئله هسته‌ای ایران برای ما مهم نیست، حتی اگر بمب هسته‌ای هم داشته باشد، آنچه که مهم است این است که ایران در مسئله فلسطین و منطقه‌ای طرحهای ما را بهم می‌ریزد و ما به آن فشار می‌آوریم. در واقع آن‌ها در ذیل مذاکرات هسته‌ای اهداف دیگری را دنبال می‌کنند و همواره به دنبال بهانه هستند.  
 
لاریجانی خطاب به این وزیر امور خارجه گفت: نگرانی شما چیست؟ مشکل شما این است که موازنه قدرت در منطقه را تغییر داده‌اید و ما بر دانش هسته‌ایمان می‌افزاییم، درد آن‌ها هسته‌ای است، این انقلاب اسلامی بیداری را در منطقه بوجود آورده و آن‌ها با روش‌های مختلف با آن مقابله می‌کنند و ما خود را مسئول امنیت منطقه می‌دانیم و شما شرایط را غبارآلود می‌کنید و مانع بوجود آمدن حرکت آرامش در منطقه هستید.  
 
لاریجانی افزود: وقتی کشوری مورد اشغال قرار می‌گیرد، جوانان آن کشور خود را ملزوم می‌دانند که با آن مقابله کنند.  
 
وی با اشاره به حرکت‌های گروهک‌های تروریستی در کشور افغانستان و عراق گفت: کشورهای عرب منطقه در پشت صحنه به تروریست‌ها کمک می‌کنند تا وجهه اسلام را خراب کنند. تروریست‌ها ایادی شما در منطقه می‌شوند. اگر نگران منطقه‌اید، چرا اینقدر به این تروریست‌ها پول می‌دهید؟  
 
وی اضافه کرد: وزیر امور خارجه این کشور عربی صحبت‌های بنده را قبول کرد اما دوباره این کار را در سوریه تکرار کردند، اگر می‌خواهید با تروریست مقابله کنید، علیه تروریسم تاکتیکی برخورد کنید.

لاریجانی تاکید کرد: فکر انقلاب اسلامی مجاهدانه، پاک، اصیل و مسئولیت‌شناس است و به دنبال ترور و کشتار وحشیانه نیست و ما صددرصد با این مسائل مخالفیم، حزب الله و مقاومت فلسطین جریان انقلاب اسلامی را درک کرده و برای آرمان فلسطین جان می‌دهند و تروریسم یک چالش استراتژیک است و با رفتار تاکتیکی قابل حل است و برای حل آن طرف مقابل باید اندازه جریان را درک کند و به دنبال فریبکاری نباشد.  
 
وی با تاکید بر اینکه ۳۵ سال با این اتفاقات در منطقه جنگیدیم گفت: پرونده هسته‌ای و حقوق بشر را کشورهای غربی فراهم کردند و سختی‌هایی را بوجود آورده و ایران این سختی‌ها را هضم کرد و در دلش ایجاد قدرت نمود و ایران مسئول امنیت ملی در منطقه شد.  
 
لاریجانی تصریح کرد: هرچقدر اجتماع ما قوی، منسجم و هدفدار باشد، در مقابل اتفاقات و جریانات بین المللی موفق است و هرچقدر متفرق‌تر باشیم، نمی‌توانیم به سادگی بر این پدیده فائق آئیم. ما هرچقدر در مسئله دفاع مقدس متحد بودیم موفق شدیم و هر وقت متفرق شدیم، مشکلات زیادی برایمان فراهم شد.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فضای بین المللی امروز احتیاج به همگرایی دارد گفت: یکی از عوامل موفقیت ایران بعد از انقلاب اسلامی داشتن رهبر عادل، فهیم و مجاهد بود و در عرصه بین المللی اگر حرکت اجتماعی حفظ شود، می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت، چرا که شرایط بین المللی امروز بسیار پرتحرک است و باید در مقابل موج بدلی تروریسم استقامت کرد.  
 
وی اضافه کرد: این اجتماع بزرگ در راستای اسلام شکل می‌گیرد و همانطور که خداوند فرموده پدیده تروریسم و آدمکشی مانند کف روی آب است.  
 
لاریجانی با اشاره به مسئله اقتصاد در کشور گفت: در حال حاضر مشکلات ریشه‌ای از جمله تحریم‌ها و معضلات سلیقه‌ای مدیریت در این حوزه چشمگیر است و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری گفتند کلید راه بود و تکرارش فایده ندارد و لب مسئله اقتصاد مقاومتی رونق تولید و تشکیل اقتصاد مردمی است.  
 
وی اضافه کرد: مردم باید در مسئله اقتصاد درگیر شوند و بسیج می‌تواند در اقتصاد مقاومتی فعالیت کند و دولت بسترش را فراهم کرده است.  
 
وی افزود: بسیج در بسیاری از ارگان‌ها دست افرادی را گرفته و حتی در روستاهای محروم نیز تلاش‌هایی را کرده است. متاسفانه در روستا‌ها مسائل زیربنایی توسعه پیدا کرده است، اما چرخه اقتصاد احتیاج به کارآفرینی دارد و بسیج برای راهنمایی روستاییان تلاش می‌کند تا آنان را کارآمد سازد.  
 
لاریجانی با بیان اینکه ملت ما احتیاج به تئوری توسعه ملی دارد گفت: مقام معظم رهبری در نشست با هیئت دولت به این موضوع اشاره کردند که در اقتصاد و صنعت، کارآفرینی محور قرار بگیرد.  
 
وی اضافه کرد: بسیجی‌ها باید کارآفرینی را سرلوحه اهداف خود قرار دهند و اگر بخواهیم فرهنگمان را در درازمدت اصلاح کنیم باید در آموزش سرمایه گذاری کنیم.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید دانش آموزان یاد بگیرند که چگونه در زندگی توانمند شوند. اگر روحانیت از حرکت فکری و سیاسی جدا شود، نقش مهمی در کشور رخ خواهد داد.  
 
وی تصریح کرد: برای مقابله با انحرافات در کشور باید بدانیم که دین اسلام به واسطه علما حفظ شده و راه اسلام متخصص می‌خواهد.  
 
لاریجانی گفت: حضور بسیج در صحنه‌های مختلف از روی مسئولیت پذیری و نگاه برادرانه است و می‌تواند سبکی را برای کار خود طراحی کرده و روابط عمومی‌ها نیز این سبک را متجلی کنند.  
 
رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بسیج امت را بیدار کرده و در راستای فرهنگ، علم و اقتصاد جریانی زنده و پویا داشته باشد و استحکام داخلی خود را حفظ کند.  
 
انتهای پیام/

برچسب ها: بسیج ، مجلس ، استقامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.