الشرق الاوسط به نقل از منابع فرانسوی:

اولاند نتایج مذاکرات 1+5 با ایران را به اطلاع ولیعهد عربستان رساند

برخی منابع فرانسوی به روزنامه الشرق الاوسط گفتند رئیس جمهور فرانسه نتایج مذاکرات قدرت‌های بزرگ با ایران را به اطلاع ولیعهد عربستان رسانده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط، منابع ریاست جمهوری فرانسه به این روزنامه گفتند محور مذاکرات شب گذشته شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد و معاون نخست وزیر و وزیر دفاع عربستان سعودی با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه درباره تحکیم روابط راهبردی بین دو کشور بود و جوانب سیاسی در مذاکرات دو طرف اهمیت زیادی داشت و اساسا گفتگوهایی درباره امنیت منطقه خاورمیانه و راههای مبارزه با گروه داعش صورت گرفت و عربستان و فرانسه این گروه را خطر بزرگی به شمار آوردند. 

به گفته این منابع، رئیس جمهور فرانسه نتایج مذاکرات قدرت های بزرگ با ایران را به اطلاع ولیعهد عربستان رساند و تاکید کرد فرانسه مشارکت ایران در مبارزه با تروریسم و مذاکراتی را که درباره پرونده هسته‌ای آن صورت می گیرد، درهم نمی‌آمیزد. 

رئیس جمهور فرانسه شب گذشته در کاخ الیزه با شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز دیدار کرد. سلمان بن عبدالعزیز سفر رسمی به فرانسه آغاز کرده است که چهار روز به طول می‌انجامد. 

سلمان بن عبدالعزیز در دیدار با اولاند گفت عربستان از تلاش های فرانسه برای برقراری صلح و ثبات در منطقه که متاسفانه در بحران های پی در پی به سر می برد و پیامدهای آن ها به ثبات منطقه ای و صلح جهانی آسیب رسانده است، تشکر می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
arta
۱۱:۵۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
ارازل و اوباش +یک
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۱:۳۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
آلسعود نه نه نه نه نه نه آلیهود
آخرین اخبار