آخرین خبرها از انتخابات ریاست شورای شهر تهران؛

تکیه اصولگرایان بر کرسی ریاست چهارمین دوره شورای شهر تهران/چمران رئیس ، طلایی نایب رئیس/قناعتی و راستگو منشی هیات رئیسه / تقی‌پور سخنگو

انتخابات شورای شهر تهران در حالی پایان یافت که چمران با 18 رای رئیس شورای شهر تهران شد و مسجد جامعی با 13 رای از کسب صندلی شورا بازماند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، شمارش اراء در حالی به پایان رسید که تقی‌پور با 16 رای سخنگوی دوره چهارم شورای شهر تهران شد.

دوستی 14 رای اورد و یک رای سفید در صندوق باقی‌ ماند.

شمارش اعضا برای انتخاب کاندیدای سخنگوی شورای شهر با حضور ناظران آغاز شد.

در ادامه جلسه دوستی و تقی‌پور کاندیدای سخنگوی شورای شهر شدند.

قناعتی با 18 رای و راستگو با 16 رای منشی هیات رئیسه شدند.

محمد مهدی تندگویان با کسب 15 رای، هادی ساعی با کسب 5رای ، الهه راستگو با کسب15 رأی، ابوالفضل قناعتی با کسب 18 رأی منشی هیات رئیسه ، عباس جدیدی با کسب 3 رأی  که  قناعتی منشی شد.

بین راستگو و تندیگویان به دلیل رای مساوی دوباره رای گیری انجام می‌شود.

رای‌گیری نایب رئیسی بین حکیمی‌پور و طلایی با کسب 15 رای برای هر کدام و یک رای سفید به مرحله دوم کشیده شد.


*چمران با 18 رای رئیس شورای شهر تهران شد

در حال حاضر حکیمی‌پور و طلایی برای نائب رئیسی کاندید شدند.

انتخابات شورای شهر تهران در حالی پایان یافت که چمران با 18 رای رئیس شورای شهر تهران شد و مسجد جامعی با 13 رای از کسب صندلی شورا بازماند.

شمارش اراء با ناظرین تقی‌پور ، دنیا مالی و رضازاده آغاز شد.

برگه‌های زرد رنگ رای‌‌گیری بین 31 عضو شورای شهر توزیع  شد.

تمامی اعضا در رای گیری حضور دارند.


دنیامالی و در آخرین لحظات از راه رسیدند.

*گیت‌های که مانع از عبور صابری به ویلچر به صحن شورا شد

علی صابری یکی از اعضای شورای شهر که به دلیل سانحه شب گذشته تاکنون به عنوان یکی از سه غائب مطرح جلسه امروز شورای شهر بود در ساعت 11:5 دقیقه جلسه علنی امروز در حالی وارد صحن علنی شورا شد که گیت‌های نصب شده در صحن شورا مانع از عبور او با ویلچر و حضور در صحن شد.

در ادامه علی رغم تلاش برخی از اعضا و نیز برخی دیگر از افراد حاضر در صحن، همراهان صابری مجبور به خارج نمودن او از ویلچر شدند.

احمد مسجد جامعی نیز با اشاره به ناگهانی بودن این حادثه اظهار داشت: دیروز که با این عضو حقوق‌دان شورا در خصوص برگزاری انتخابات امروز با توجه به عدم حضور قناعتی به دلیل مرگ والده ایشان صحبت می‌کردیم نظر صابری بر این بود که از نظر حقوقی به هیچ عنوان نمی‌توان انتخابات شورا را به تعویق انداخت چرا که حتی در برخی از جلسات انتخابات مجلس نیز شاهد حضور اعضا در شرایط وخیم و حتی در بستر بیماری ‌شده‌ایم.

وی ادامه داد: باورم نمی‌شود که کمتر از 24 ساعت از صحبت با ایشان این حادثه برای خودشان اتفاق بیافتد.

*انتقاد از برگزاری اردوی آمادگی 11 تیم لیگ برتر در خارج از کشور

اقبال شاکری در ادامه جلسه علنی امروز صبح با انتقاد از برگزاری اردوی آمادگی 11 تیم لیگ برتر در خارج از کشور ، گفت: از 16 تیم لیگ برتر ، 11 تیم اردوی آمادگی خود را با صرف هزینه‌های هنگفت در خارج از کشور برگزار کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه کشور عزیز ما ایران دارای 4 اقلیم است ولی متاسفانه از 16 تیم لیگ برتر ، 11 تیم اردوی آمادگی خود را با صرف هزینه‌های هنگفت در خارج از کشور برگزار کردند.

وی با اشاره به قانون حداکثر استفاده از توان داخلی گفت: طبق قانون تا موقعی که می‌توانیم از توان،  تکنولوژی فنی و مدیریتی استفاده کنیم حق نداریم محصولات را از خارج از کشور وارد کنیم و این عمل تیمها با قانون در تناقض است.

شاکری با بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس اشاره کردو گفت: هفته آینده دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کنند و در این خصوص باید شهرداری و دستگاه‌های متولی تمهیدات لازم برای خدمات‌دهی را بیاندیشند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه نوشت‌افزار اسلامی کار بسیار خوب و جالبی بوده البته این کار نباید تنها به دفترچه ختم شود و باید سایر نوشت‌افزار‌ها از جمله کیف و کوله پشتی نیز تسری پیدا کند.

 *پیشنهاد می‌کنم جلسات روز یکشنبه شورا علنی شود

غلامرضا انصاری ضمن تشکر از همکاری مطبوعات و اصحاب رسانه در انعکاس اخبار شورا ،‌ اظهار داشت: با توجه به اینکه جلسات شورا باید جز در موارد خاص به صورت علنی برگزار گردد بهتر است بستری ایجاد شود که اصحاب رسانه در تمامی جلسات حضور یابند و ما از حضور آنها محروم نشویم.

*اقدامات لازم در جهت فعال نمودن مساجد در طول شبانه روز صورت پذیرد

مرتضی طلایی نایب رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر ضمن تبریک دهه کرامت و هفته جهانی مساجد اظهار داشت: یکی از اقدامات پسندیده‌ای که در شورای شهر توسط مدیریت شهری صورت پذیرفت برداشت دیوار‌های پارکها که بهتر است امروز نیز این همت را در جهت توسعه مساجد به عنوان یک نهاد تأثیر گذار به خرج دهیم تا مساجد به کارکرد اصلی خود بازگردند.

وی با بیان اینکه اکنون مساجد تنها برای اقامه نماز باز است و حتی در زمان نماز صبح نیز شاهد بسته بودن برخی از مساجد در زمان اقامه نماز صبح هستیم افزود: چه اشکال دارد که مساجد در طول شبانه روز باز باشد و امکان عبادت در تمامی ساعات فراهم شود.

نایب رئیس شورای شهر با بیان اینکه ممکن است عدم باز بودن مساجد در تمامی ساعات روز به دلیل مباحث مادی باشد ، تصریح کرد: با توجه به آمادگی مدیریت شهری جهت بازبودن و فعالیت مساجد در تمامی ساعات شبانه روز بهتر است اقدامات لازم در جهت اجرایی نمودن این عمل صورت پذیرد.

طلایی با تأکید بر اینکه ما در مساجد بزرگ شده‌ایم و مرکز رسیدگی به همه امور در زمانهای گذشته مساجد بوده اظهار داشت: بهتر است مدیریت شهری با همکاری سازمانهای متولی کارکرد مساجد را به حالت اولیه خود باز گردانند تا ضمن اینکه بتوانیم شهر را به حالت پویا نگه داریم این عمل به عنوان یک اقدام مثبت در کارنامه مدیریت شهری ثبت شود.

در ادامه تذکرات مرتضی طلایی ، مهدی چمران نیز با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های نوشت‌افزار با طراحی اسلامی ایرانی اظهار داشت: با توجه به هجمه فرهنگی دشمن و تأثیرگذاری فرهنگی غربی از بدو کودکی این نمایشگاه‌ها هم از لحاظ کیفیت و قیمت و هم از لحاظ طراحی و گرافیک درسطح مناسبی بوده که باید از آن تقدیر گردد.

*غیبت سه نفر از اعضا در جلسه امروز شورای شهر

 نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ساعت 9:15 دقیقه و پس از یک جلسه غیر علنی نیم ساعته درحالی برگزار شد که سه نفر از اعضا از جمله ابوالفضل قناعتی، علی صابری و دنیامالی در این جلسه غیبت دارند و این درحالی است که عدم حضور هر یک از اعضا به معنای لغو انتخابات هیات رئیسه امروز خواهد بود.

غیبت ابوالفضل قناعتی سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر به دلیل مرگ نا به هنگام والده ایشان بوده که البته مطابق اظهارات سخنگوی شورای شهر در ابتدای جلسه امروز جهت شرکت در انتخابات حضور خواهند یافت.

غیبت علی صابری عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای شهر نیز به دلیل تصادف دیشب ایشان بوده که البته حضور ایشان نیز به دلیل اظهارات رئیس شورای شهر در خصوص اینکه انتخابات هیات رئیسه امروز برگزار خواهد شد ، حتمی است.

ضمن اینکه عدم حضور دنیا مالی نیز به دلیل حضور ایشان در مراسم خاکسپاری والده سخنگوی کمیسیون عمران به نمایندگی کمیسیون عمران و حمل و نقل و شورای شهر بوده است.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر درابتدای جلسه با اشاره به حضور اصحاب رسانه در ساعات اولیه جلسه امروز شورای شهر و پیش از حضور اعضا به بیان اهمیت و تأثیرگذاری رسانه پرداخت و اظهار داشت: اگر شورا در افکار عمومی تأثیرگذار شده و مصوبات از پشتوانه مردمی برخوردار شده‌اند بی شک یکی از دلایل عمده آن رسانه‌ها هستند چرا که فضای کارشناسی شورا را تبدیل به یک زبان عمومی نموده‌اند که پشتوانه مصوبات ما و عاملی برای ارتقای کیفیت شهر بوته است و از این بابت سپاسگذارم.

وی در ادامه ضمن عرض تسلیت به منظور درگذشت والده سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل افزود: از رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل دنیا مالی تقاضا کردیم در مراسم خاکسپاری ایشان شرکت نمایند که مطابق هماهنگی‌های صورت پذیرفته تا ساعت 11:30 دقیقه در جلسه حضور خواهند یافت.

رئیس شورای شهر ادامه داد: آقای صابری نیز دیشب در حالی که از محل کار عازم منزل بودند دچار سانحه شدند که اکنون در بیمارستان و تحت مداوا هستند.

گفتنی است، با توجه به حضور دنیا مالی و قناعتی در ساعت 11:30 دقیقه و اینکه عدم حضور هر یک از اعضا به معنای لغو انتخابات است انتخاب هیات رئیسه باید پس از ساعت 11:30 دقیقه آغاز شود.

*برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران

نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران درحالی امروز صبح سه‌شنبه یازده شهریور کار خود را آغاز کرد که بر خلاف روال روزهای گذشته تمامی جلسات امروز علنی و با حضور خبرنگاران برگزار می‌شود .

 بنابراین گزارش محمد حقانی ، احمد مسجدجامعی ، مرتضی طلایی ، محسن پیرهادی، احمد حکیمی‌پور، رحمت الله حافظی از نخستین اعضا بودند که در جلسه شورای شهر حضور پیدا کردند.

گفتنی ایست ، ساعت 9:10 جلسه شورای شهر با حضور خبرنگاران علنی شد.


*چمران و مسجدجامعی تنها کاندید‌های ریاست شورای شهر تهران

مهدی چمران عضو کمیسیون معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اظهار داشت: در پاسخ به این سؤال که به جز شما و احمد مسجد جامعی چه افراد دیگری کاندید ریاست شورا شده‌اند ، اظهار داشت: تا آنجایی که من مطلعم به جز بنده و مسجد جامعی شخص دیگری کاندید ریاست شورا نشده است.

*سرنوشت صندلی رئیس شورای شهر امروز مشخص می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران : انتخاب رئیس شوراری شهر تهران در دومین سال از فعالیت دوره چهارم شورای شهر وارد مرحله جدیدی شده و قرار است امروز (سه‌شنبه یازده شهریور) اعضاء دور هم جمع شوند تا برای سال دوم رئیس و هیئت رئیسه را انتخاب کنند.

گفتنی است: نود و یکمین جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در نوبت اول ساعت 8 تا 10 صبح و نوبت دوم ساعت 10 تا 12 به صورت علنی برگزار می‌شود.


*تقی پور:قناعتی خود رابه انتخابات هیئت رئیسه می رساند

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران رضا تقی‌پور سخنگوی شورای شهر در پاسخ به سوال خبرنگاران در حاشیه نود و یکمین جلسه علنی امروز شورای شهر در پاسخ به این سوال خبرنگاران که حضور ابوالفضل قناعتی با توجه به درگذشت والده ایشان در جلسه امروز چگونه خواهد بود، اظهار داشت: ایشان پیغام داده‌اند که خود را به انتخابات هیات رئیسه خواهند رساند.

وی ادامه داد: انتخابات هیات رئیسه پس از بررسی سه دستور اول جلسه امروز برگزار خواهد شد.

*انتخابات هیات رئیسه شورا امروز برگزار می‌شود


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، احمد مسجد جامعی در حاشیه نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر اینکه با توجه به درگذشت مادر یکی از اعضا ( ابوالفضل قناعتی) و امکان عدم حضور ایشان در جلسه امروز تکلیف انتخاب هیات رئیسه چه خواهد شد، اظهار داشت : این انتخابات امروز برگزار می شود.

این درحالی است که دیروز مهدی چمران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرده بود که به دلیل امکان عدم حضور قناعتی در جلسه علنی سه شنبه ممکن است انتخابات هیات رئیسه برگزار نشود، چرا که حضور تمامی اعضا در روز برگزاری انتخابات الزامی است.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: صندلی ، سرنوشت ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
خدا را شکر
Spain
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
حتماً الان باشگاه خبرنگاران داره از شادی منفجر میشه!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار