رییس کل گمرک در جمع خبرنگاران

درامد 5800 میلیارد تومانی گمرک در پنج ماهه نخست/ تعیین ارزش 110 هزار کالا در سامانه گمرک

رییس کل گمرک با اشاره به درامد های گمرک در پنج ماهه سال جاری گفت:در مدت یاد شده 5800میلیارد تومان درآمد گمرک از محل حقوق ورودی کالاهای وارداتی است در حالیکه این رقم در سال گذشته 2100 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مسعود کرباسیان رییس کل گمرک جمهوری اسلامی در حاشیه نشست بین المللی تسهیلات حمل و نقل و رویه های گمرکی که صبح امروز در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به درامد های گمرک در پنج ماهه سال جاری گفت:در مدت یاد شده 5800 میلیارد تومان درآمد گمرک از محل حقوق ورودی کالاهای وارداتی است در حالیکه این رقم در سال گذشته 2100 میلیارد تومان بوده و امیدواریم به رقم پیش بینی شده در بودجه 93 برسیم.

وی ادامه داد:2800 میلیارد تومان آن از طریق ضمانت نامه ها بوده است.

رییس کل گمرک گفت:در مدت یاد شده 80 درصد کالاهای وارداتی ما کالاهای اساسی و مواد اولیه و مواد واسطه ای است .

وی با اشاره به واردات خودرو گفت:در این مدت 47 هزار خودرو به کشور وارد شد که حجم موتور کمتر از 2500 سی سی داشتند.

وی ادامه داد:خودرو های وارداتی که حجم موتور بیش از 2500 سی سی داشتند و به کشور وارد شدند قبل از اردیبهشت 92 ثبت سفارش شده بودند.

رییس کل گمرک در رابطه با ثبت سفارش و حذف آن گفت:ثبت سفارش چون در قانون آمده حذف آن در اختیار هیچ دستگاهی نیست.

وی ادامه داد:در سال گذشته 110 میلیارد دلار ثبت سفارش انجام شد که تنها 48 میلیارد  کالا به کشور وارد شد لذا ثبت سفارش مرجع دقیقی برای آمار و اطلاعات نیست .

کرباسیان در پاسخ به سوالی در رابطه با تعرفه واردات گفت:هر جایی که عامل انسانی دخیل شود امکان بروز مشکلات افزایش پیدا می کند لذا با راه اندازی سامانه جامع گمرکی امیدواریم مشکلات تعرفه ای کمتر شود .

وی درادامه از لزوم ارتباط الکترونیکی با سایر کشور ها خبر داد و افزود:در سامانه جامع گمرک برای 110 هزار قلم کالا ارزش تعیین شد تا از تصمیمات سلیقه ای پرهیز شود.

کرباسیان با اشاره به لزوم کاهش طبقات تعرفه ای گفت:در گمرک با متخلفان به جدییت برخورد می شود چرا که ما مسئولیت داریم شفاف سازی و سالم سازی کنیم.

وی درادامه با اشاره بهترخیص کالا از مسیر سبز در حداقل زمان گفت:کالاهای عبوری از مسیر سبز قبلا تنها دو درصد بوده که هم اکنون به 20 درصد افزایش پیدا کرده است و کالاها از مسیر سبز در حداقل سه ساعت ترخیص می شوند.


انتهای پیام/

برچسب ها: گمرک ، صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار