دومین بازی تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی؛

تیم ملی بسکتبال از برزیل شکست خورد/ جمشیدی بهترین امتیازآور ایران

تیم ملی بسکتبال ایران که با اختلاف 40 امتیاز در جریان تورنمنت اسلوونی به برزیل باخته بود در روز دوم جام جهانی با اختلاف کمتری بازی به این تیم را واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال ایران که با اختلاف 30 امتیاز بازی روز اول جام جهانی را به اسپانیا واگذار کرده بود در روز دوم مقابل برزیل وارد میدان شد.

محمد جمشیدی و بهنام یخچالی تغییرات اصلی ترکیب ایران نسبت به روز اول بودند که به جای صمد نیکخواه و حامد آفاق از ابتدا وارد زمین شدند.

مهدی کامرانی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی نیز در کنار این دو بازیکن ترکیب اولیه ایران را تشکیل می دادند.

هوئرتاس، گارسیا، هتشمیر، ویرا و اسپلیتر هم ترکیب اولیه برزیل مقابل ایران بودند.

شروع خوب ایران

بازیکنان ایران که بعد از بازی شب قبل مقابل اسپانیا در زمین راحتتر به نظر می رسیدند کوارتر اول بازی با برزیل را 18 بر 17 به نفع خود تمام کردند.

بازی مانند شب قبل با خطای بازیکنان ایران در زیر حلقه شروع شد اما اسپلیتر هیچ کدام از پنالتی های خود را گل نکرد تا اوشین ساهاکیان اولین امتیاز آور بازی باشد.

حامد حدادی کار سختی در زیر حلقه مقابل بازیکنان قدرتمند برزیل داشت اما با تمرکز بیشتری نسبت به شب قبل بازی را شروع کرد. در حالی که اسپلیتر امتیازات ایران را جبران کرده بود، مهدی کامرانی با یک پرتاب 3 امتیازی به کمک ایران آمد و بازی 7 بر 4 به نفع ایران شد.

از این لحظه بازیکنان ایران از چند موقعیت به خوبی استفاده کردند. یک توپربایی از بهنام یخچالی و پس از آن مهدی کامرانی به 4 امتیاز برای ایران ختم شد. محمد جمشیدی هم 4 امتیاز پیاپی دیگر به دست آورد تا ایران با یک دور 11 امتیازی به 15 امتیاز در 5 دقیقه اول برسد.



ورود صمد و آفاق

صمد نیکخواه کاپیتان ایران از دقیقه ششم وارد میدان شد. مهدی کامرانی هم برای چند دقیقه از بازی بیرون رفت تا تاثیر وی در بازی به چشم بیاید. ایران که عرفان نساج پور را به خانه فرستاده و سجاد مشایخی را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد با بیرون رفتن کامرانی مجبور به استفاده از بازیکنان پست های دیگر در پست یک می شود.

برزیلی ها اختلاف 5 دقیقه اول را در 2 دقیقه جبران کردند و بازی 13 - 13 مساوی شد. تیم آمریکای جنوبی تا ثانیه های آخر کوارتر با یک امتیاز پیش افتاد اما حامد آفاق که تازه، وارد زمین شده بود با 2 امتیاز برتری را با نتیجه 18 بر 17 به ایران برگرداند.

ورود ارسلان کاظمی و توپ های لو رفته از ایران

بچیروویچ سرمربی تیم ملی در این تورنمنت اعتقاد زیادی به ارسلان کاظمی نشان نمی دهد اما در کوارتر دوم بازی با برزیل دقایق بهتری به وی بازی داد. آفاق که روز خوبی مقابل اسپانیا نداشت در شروع کوارتر دوم مانند پایان کوارتر اول 2 امتیاز برای ایران به دست آورد.

بازیکنان ایران که شروع متمرکزی در بازی داشتند در کوارتر دوم روند دیگری را پیش گرفتند و با توپ های لو رفته موقعیت های فراوانی را برای برزیلی ها فراهم کردند به طوری که در نیمه ی دوم این کوارتر با گل باربوسا اختلاف از 10 امتیاز گذشت. اختلافی که فضا را برای یک باخت پرامتیاز در انتهای بازی فراهم کرد.

ایران در مقابل 23 امتیاز برزیل در کوارتر دوم تنها 6 امتیاز ثبت کرد.

جمشیدی با 7 امتیاز بهترین امتیازآور تیم در نیمه اول بود. هیلاریو و گارسیا با 8 امتیاز بیشتر از سیارین برای برزیل امتیاز به دست آوردند.

برزیلی ها با برد 40 بر 24 در نیمه اول به رختکن رفتند.



جمشیدی بهترین امتیازآور تیم

ایران در نیمه دوم با همان ترکیب اولیه وارد زمین شد. محمد جمشیدی در ادامه نیمه اول، بهترین امتیازآور تیم بود که در دقایق اول 5 امتیاز دیگر برای ایران گرفت و یخچالی هم تنها امتیازآور دیگر تیم بود.

باربوسا و جمشیدی در دو طرف امتیازات یکسانی داشتند اما کفه از جهت تاثیرگذاری به سود باربوسا سنگینی می کرد.

دفاع بازیکنان زیر حلقه برزیل هم مانند بازی با اسپانیا کار سختی بود و حامد حدادی به تنهایی از پس بازیکنانی مثل اسپلیتر برنمی آمد. با این شرایط در نیمه دوم هم برزیل با هر حمله به گل رسید.

اختلاف تا اواسط کوارتر سوم  به 27 امتیاز رسید و تیم ایران هم برای دقایقی روی 30 امتیاز متوقف ماند. در نهایت برزیل 21 بر 12 کوارتر سوم را هم برد.

دومین باخت جهانی

بچیروویچ در چند سال گذشته تمرکز اصلی خود را روی دفاع ایران گذاشت. مربی اروپایی با تفکر دفاعی خود از سال قبل تا حدود زیادی این تفکر را وارد تیم هم کرد اما هنوز دفاع تیمی ایران به اندازه ای پیشرفته نیست که مقابل تیم های قدرتمندی مثل برزیل پاسخگو باشد. تفاوت مهره های دو تیم هم بیشتر از این است که انتظار بالایی از دفاع ایران برود.

اما در هر حال در شروع کوارتر چهارم اوضاع دفاعی تیم کمی بهتر شد و امتیازات دو تیم در این کوارتر مساوی پیش رفت.

صمد نیکخواه که در روز اول با بازی خود چندان توجهات را جلب نکرده بود در این کوارتر تمام تلاش خود را در زمین برزیل به کار گرفته بود که اختلاف امتیاز بیشتر نشود.

بچیروویچ باز هم در دقایق آخر برخی بازیکنان اصلی تیم را بیرون کشید و با اسلم دانک باربوسا تیم برزیل با نتیجه 79 بر 50 برنده بازی شد. این بازی با یک امتیاز کمتر از اختلاف بازی با اسپانیا به پایان رسید.

محمد جمشیدی با 13 امتیاز و گارسیا با 12 امتیاز بهترین امتیازآوران 2 طرف بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، برزیل ، روز دوم ، world cup ، brazil ، iran
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
-
علیرضا
۰۹:۴۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
اسپانیا و برزیل ایران را به زانو در آوردند...
ایا این ادبیات صحیح است که ما برای شکست تیم ها دیگر هنگام باخت بکار می بریم .....ایا دوست داریم انها هم این ادبیات را درمورد ما بکار ببرند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
کجا از این ادبیات برای تیم های دیگه استفاده شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
عنوان خبر نیاز به اصلاح دارد
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۳:۳۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
ماشالا ... دریای توفانی ناخدا میسازه....
2 تا تورنومنت اینطوری برن میشن مثل والیبالیستا
آخرین اخبار