مظلومی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فعالیت بیش از 6هزار سکوی عرضه بنزین در کشور/ صدور مجوز ظرف یک هفته برای احداث جایگاه

مدير بازرگاني شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران گفت: هم اکنون 6هزار و 800 سکوی عرضه بنزین با استقرار 14 هزار و 175 تلمبه ، همچنین 2هزار و 970 سکوی نفتگاز با 6هزارو 167 تلمبه و 9هزار در جایگاه‌های ارائه خدمات می دهد.

محمدرضا مظلومی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با توسعه مجاری عرضه سوخت در کشور اظهار داشت: در مجموع هم اکنون 6هزار و 800 سکوی عرضه بنزین با استقرار 14 هزار و 175 تلمبه و 27 هزار نازل ، همچنین 2هزار و 970 سکوی نفتگاز با 6هزارو 167 تلمبه و 9هزارو 70 نازل در جایگاههای ارائه خدمات می دهد.   
 
مظلومی افزود: 761 جایگاه ممتاز در کشور داریم که تقریبا 30درصد ممتاز هستند و 670 جایگاه درجه یک با 24درصد ممتاز، 460 جایگاه درجه دو که 17درصد ممتاز، 326 جایگاه درجه سوم با 11درصد ممتاز و 523 جایگاه با درجه چهار 19 درصد ممتاز در کشور وجود دارد.   
 
*خرید داخلی کالا و تجهیزات در سال گذشته به میزان 252 میلیارد ریال  
 
مدير بازرگاني شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران  تاکید کرد: در بخش دیگر رسالت تامین کالا و اقلام مورد نیاز شرکت است در این بخش ما در سال گذشته 252 میلیارد ریال خرید داخلی به ارزش 4.3 میلیون یوروداشتیم. همچنین در 4ماهه سال جاری 106 میلیارد ریال خرید داخلی به اضافه52 هزار یورو خرید خارجی در دست اقدام است. در بخش خریدها و امور کالا تعیین تکلیف مازاد و قدمت دار است و اقالمی که مصرف نشده تعیین تکلیف می شوند. همچنین یکی از سیاست های ما در بخش کالا تکیه برتوان داخلی است در حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق از داخل تامین می شود. بنابراین با تعاملی فی مابین در تلاش هستیم خرید خارجی را به حداقل برسانیم.
 
*احداث جایگاه با ابعاد کوچک در سطح کشور

 
وی تصریح کرد: در سالهای گذشته توانستیم با افزایش کارمزد تقریبا برای جایگاه ممتاز بالغ بر 35 درصد افزایش دهیم. همچنین جایگاه با ابعاد کوچک را در دستور کار داریم با الگوی تشویقی تلاش ما براین است انتظار نداشته باشیم نفراتی که متقاضی احداث جایگاه هستند بالای 2هزار و 500 متر باشند اگر کسی 100 متر زمین داشته باشد از معابر شهری ورود و خروج به جایگاه مشکلی نداشته باشد مجوز صادر کنیم.
 
برای این منظور کم‌کردن فرایند صدور مجوز در اولویت این شرکت است به طوری اگر متقاضی استعلام مورد نیاز خود را از سازمان های مربوطه به این شرکت ارائه دهد ظرف یک هفته مجوز احداث جایگاه صادر می شود.
 
مظلومی خاطرنشان کرد: برای توسعه جایگاه با ابعاد کوچک و جایگاههایی که مشکل ترافیک عملیاتی دارند جلساتی را با شهرداری برگزار کردیم تا به نوعی مسایل حقوقی و شهرداری اینها برطرف شود و در همین زمینه قول دادند که زمین هایی را برای احداث جایگاه معرفی کنند. همچنین برنامه‌هایی را در شهرک فعلی در داخل تهران داریم و در این زمینه مذاکراتی را انجام داده ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار