مشهد/

تاکید استاندار خراسان رضوی وماری ترکمنستان برتشکیل شورای مشترک بازرگانان

دردیدار استاندار خراسان رضوی وماری ترکمنستان درمشهد برتشکیل شورای مشترک بازرگانان خراسان رضوی ومروتاکید شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،در این دیدار دوطرف بر توسعه روابط بین دو استان واستفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه ی مناسبات اقتصادی با کشور ترکمنستان تاکید کردند.

در این دیدار استاندار خراسان رضوی به توانمندی های کشورمان در حوزه خدمات فنی مهندسی و وجود نیروی انسانی متخصص و کارامد گفت : بسترسازی برای استفاده از این توانمندی ها به منظور افزایش حجم مبادلات تجاری از اولویت های برنامه اقتصادی دولت است .


رشیدیان با اشاره به قابلیت های استان در بخش های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی، گردشگری و خدمات گفت: قرار گرفتن خراسان رضوی در راه های شریانی و دسترسی آسان به کشورهای آسیای میانه و مرکزی زمینه را برای توسعه روابط اقتصادی فراهم نموده است.

استاندار خراسان رضوی از مرز مشترک با ترکمنستان به عنوان یک مزیت برای تحقق اهداف یاد شده نام برد و بر استفاده از فرصت بازارچه های مرزی و فعال سازی هر چه بیشتر آن ها تاکید کرد
رییس شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی استان خواستار تشکیل شورای مشترک بازرگانان بین دو استان با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی شد و از آمادگی استان برای برقراری پرواز مشهد ماری خبر داد.
بشیم قربانف استاندار مرو نیز ضمن ابراز خرسندی از حضورش در مشهد و زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، از مرزهای دوکشور به عنوان مرزهای دوستی یاد کرد و گفت: دولت ما با سیاست درهای باز و شعار دولت برای مردم، آماده ارتقا و توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است.

وی ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور کشورش به دکتر روحانی و ملت ایران، سفر به خراسان رضوی را نقطه عطفی در تحکیم و گسترش روابط دو استان دانست.

استاندار مرو که صبح امروز و روز گذشته از واحدهای صنعتی، مراکز درمانی و بیمارستان های تخصصی مشهد دیدن کرده بود؛ پیشرفت های استان در این حوزه ها را چشم گیر خواند و خواستار انتقال تجارب خراسان رضوی به استان ماری شد.

استان مرو ترکمنستان در انتهای جنوبی بیابان قره قوم و به فاصلهٔ نود مایلی شمال شرقی سرخس واقع شده که مرکز آن، شهر ماری است. این شهر توسط نیروهای روسیه تزاری در ۳۰ کیلومتری ویرانه‌های شهر باستانی مرو ایجاد شد که در زمان شوروی گسترش پیدا کرد و به یکی از صنعتی‌ترین شهرهای آسیای میانه تبدیل شد.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: شورای ، بازرگانان ، خراسان ، مرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.