شهرکرد/

زائران سرزمین وحی از مخارج بیهوده خودداری کنند

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور، به زائران سرزمین وحی توصیه کرد از هزینه های اضافی و تشریفات در این سفر معنوی پرهیز کنند.

حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب، همزمان با دومین روز از هفته حج در همایش زائران حج تمتع استان چهارمحال و بختیاری در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد با توصیه به زائران در خصوص پرهیز از هرگونه زیاده روی در مخارج سفر حج، گفت:زائران حتی المقدور از مخارج بیهوده خودداری کرده و این هزینه ها را صرف کمک به افراد آبرومند و متدین کنند تا ثواب و اجر دو چندان داشته باشند.
وی، با توصیه به زائران سرزمین وحی مبنی بر حفظ وحدت و انسجام بین خود و توجه به معنویات سفر افزود: حج از با اهمیت ترین و باشکوه ترین مناسک اسلام برای مسلمانان است و زائر سرزمین وحی با برخورداری از سلامت جسمی و استطاعت بدنی با تشرف به خانه خدا به آرزوی بزرگ هر مسلمان نائل می شود.
حجت الاسلام نواب، با تاکید بر لزوم بهره گیری از این سفر معنوی در راستای پاک زیستن در زندگی، گفت: حجاج باید از این لحظات نهایت استفاده را برده و در سرزمین وحی، الگوی مناسب و شایسته ای برای سایر زائران باشند.
مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور، همچنین با برشمردن وظایف مدیران کاروان ها، تصریح کرد: رفتار مهربانانه و همراه با عطوفت مدیران کاروان ها و مسئولان کاروان های حج، ثواب خدمت را بیشتر می کند.
در این همایش 340 زائر حج تمتع و عوامل اجرایی آن با مناسک حج آشنا شدند.
از اول تا هفتم ذی القعده به عنوان هفته حج نامگذاری شده است.

 

برچسب ها: زائران ، سرزمین ، وحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.