اردبیل/

خسارت بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومانی در حوادث غیرمترقبه به اردبیل

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: در پنج ماهه امسال بیش از یک‌هزار و 200 میلیارد تومان خسارت به استان اردبیل از محل وقوع حوادث غیرمترقبه وارد شده و دو نفر نیز بر اثر رعد و برق جان باخته‌‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ علی اسلامی در نشست با فرماندار پارس‌آباد اظهار داشت: استان اردبیل با داشتن 18 هزار کیلومتر مربع مساحت، یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت، 10 شهرستان و 381 کیلومتر مرز مشترک جزو استان‌های حادثه‌خیز کشور است.

وی با بیان اینکه 883 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در این استان وجود دارد که 428 هزار هکتار آن دیم است و سالانه 3 میلیون و 300 هزار تن محصولات متنوع تولید می‌شود، افزود: در وقوع حوادث مختلف با وارد شدن بیشترین خسارت به بخش کشاورزی روبه‌رو هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل تصریح کرد: از سفر پربرکت ریاست جمهوری به استان مبلغ 700 میلیارد ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران از محل ماده 10 و 12 به استان تصویب شده است.

اسلامی گفت: پارسال بر اثر حوادث غیرمترقبه 418 میلیارد تومان به استان خسارت وارد شد و یک نفر نیز از هموطنان جان باخت که 6 میلیارد تومان این خسارت در بخش تاسیسات زیربنایی بوده و مابقی نیز در بخش کشاورزی و دامی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: امسال نیز در سه ماه اول بر اثر سرمازدگی، خشکسالی و سیل، یک‌‌هزار و 200 میلیارد تومان خسارت به استان وارد شد و دو نفر نیز بر اثر رعد و برق جان باختند که از این میزان خسارت 15 میلیارد تومان در بخش تاسیسات زیربنایی و مسکونی و مابقی نیز در بخش کشاورزی بوده است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، حوادث ، غیرمترقبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.