محمدرضا شفیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران :

چالش‌های کشور خودمان را دریابیم

چالش آب یخ برای معضلی که در کشور ما هیچ مصداقی ندارد، بیشتر شبیه یک داستان است و بهتر است هنرمندان ما چالش‌های کشور خودمان را دریابند و برای آن دست به همکاری‌های اجتماعی بزنند.

محمدرضا شفیعی تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: تب همکاری‌های اجتماعی کلا خوب است اما باید مصادیقش را در کشور خودمان پیدا کنیم این است که این  بیماری در کشور ما اصلا مشاهده نشده و قرار هم نیست که مشاهده شود این تبع برای کشور ما خیلی مصداقی نیست و هنرمندان باید به چالش‌های کشور خودمان بپردازند.
 
وی افزود: چه قدر خوب بود که این ماجرای آب یخ برای کمبود آب در کشور خودمان اتفاق می‌افتاد و فعالیت اجتماعی شکل می‌گرفت که به مردم بگوییم در این کم آبی تا می‌توانیم از مصرف بیهوده آب خودداری کنیم، اما تب این چالش آب یخ که برخی دوستان آب روی خودشان می‌ریزند بیشتر شبیه  داستان است تا کمک انسانی و اجتماعی.
 
شفیعی ادامه داد: الان که اتفاقات خوبی در غزه افتاده هر کدام از ما می‌توانیم افتخار کنیم که نقش کوچکی در این رویداد داشتیم به هر حال مردمی که 60 سال در محاصره بوده‌اند، در یک جنگ 35 ،‌40 روزه توانستند محاصره خود را بردارند و هر آدمی در هر بخشی کمکی کرده باشد الان می‌تواند احساس غرور کند که ما هم به این ماجرا کمک کرده‌ایم.
 
وی که در محل برگزاری دومین جشنواره فیلم ویدیویی یاس حضور داشت در مورد این جشنواره گفت: به اعتقاد من جشنواره فارغ از این که تاکنون یک جشنواره ویدیویی بوده و قرار بوده است آثار ویدیویی را در کل کشور به مسابقه بگذارند از آنجا که فاصله بین آثار ویدیویی و سینمایی ما کم شده باید از گذشته فعال‌تر و حرفه‌ای تر برگزار شود و همین به اهمیت جشنواره ویدیویی کشور کمک می‌کند چرا که من بدون مبالغه می‌توانم بگویم در جشنواره فیلم فجر سال گذشته بالای 50 درصد فیلم‌های ما از نظر فنی ویدیویی بودند.   
 
تهیه کننده "وضعیت سفید" عنوان کرد: کلا جشنواره‌های خارج از تهران به گسترش هنر سینما و تلویزیون در رسانه‌های ما کمک می‌کند، همین که جوانان ما که خیلی از بچه‌های سینمایی و تلویزیونی را ندیده بودند در کارگاه‌های آموزشی شرکت می‌کنند و با این افراد تعامل می‌کنند، به گسترش سینمای ما کمک بسیاری می‌کند چرا که سینمای ما برای تهران نیست و برای همه ایران است.
 
وی خاطر نشان کرد: همه ایران باید به سینما علاقه داشته باشند و همین که این علاقه‌مندی ایجاد شود سینما رونق پیدا می‌کند تا جایی که من اگر به جای تصمیم گیرندگان بودم جشنواره فجر را نیز به خارج از تهران منتقل می‌کردم.

انتهای پیام /

برچسب ها: چالش ، همکاری ، جشنواره ، فیلم ، یاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار