یک روز تا جام هفدهم بسکتبال؛

آغاز جام برای ماتادورها با بازی ایران

جام جهانی بسکتبال 2014 از 30 دقیقه بامداد روز یکشنبه برای تیم ملی کشورمان و اسپانیا میزبان مسابقات آغاز می شود. ملی پوشان ایران با هدف صعود از مرحله اول پا به جام هفدهم می گذارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ جام جهانی بسکتبال از بامداد روز شنبه 8 شهریور آغاز می شود و اولین بازی میزبان مقابل تیم ملی کشورمان در گروه اول خواهد بود.

ایران برای دومین بار متوالی به جام جهانی راه پیدا کرده و به عنوان قهرمان آسیا در جام جهانی شرکت می کند.

ایران که در حال حاضر رنکینگ 20 جهان را دارد، در دوره قبلی جام جهانی با یک برد و چهار باخت در رده نوزدهم جای گرفت. 

در این دوره با وجود سختی کار در گروه اول، هواداران بسکتبال انتظار یک مرحله بالاتر از دور قبلی را دارند و به دنبال صعود تا مرحله دوم هستند اما کارشناسان بسکتبال امید زیادی به این اتفاق ندارند.

اعتماد به نفس، کلید صعود ایران

سایت فیبا در گزارش مربوط به ایران نوشته است: اگر به خاطر باخت 3 سال قبل به اردن نبود، تیم ملی ایران رکورد 4 قهرمانی پیاپی آسیا را داشت. بهترین رکورد آسیا به چین اختصاص دارد که از سال های 1975 تا 1983 به پنج قهرمانی پیاپی رسید و همین رکورد را از سال های 1978 تا 1995 تکرار کرد.

ایران از باخت 3 سال قبل درس بزرگی گرفت و در جام ملت های 2013 با هوشیاری تمام مقابل تمام حریفان ظاهر شد تا با 9 برد پیاپی باز هم به قهرمانی برسد.

وقتی تیم ایران در گروه  A جام جهانی جای گرفت، تمام تیم ها با احترام به حریف خود نگاه کردند. 

سایت فیبا نوشته است که اگر قهرمان آسیا با اعتماد به نفس بازی کند شانس خوبی برای رفتن به دور دوم خواهد داشت.

ترکیب متعادل سنی

مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان، حامد حدادی، سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی، آرمان زنگنه، روزبه ارغوان و اصغر کاردوست 12 بازیکن نهایی ایران در جام جهانی هستند.

نفر سیزدهم تیم 2 روز قبل از شروع مسابقات از ترکیب نهایی جام جهانی خط خورد. در حالی که تلاش زیادی در چند ماه گذشته برای گرفتن اجازه بازی عرفان نساج پور از فیبا شد، گارد رأس ایرانی- کانادایی آخرین نفری بود که از ترکیب جام جهانی خط خورد.

5 بازیکن اصلی ایران میانگین سنی پایینی ندارند. مهدی کامرانی 32، صمد نیکخواه و حامد آفاق 31، حامد حدادی 29 و اوشین ساهاکیان 28 سال دارند اما در کنار این نفرات بازیکنانی مثل ارسلان کاظمی و محمد جمشیدی با 24 سال، آرمان زنگنه 21 سال، سجاد مشایخی و بهنام یخچالی با 20 سال حضور دارند که تعادل را در ترکیب ایران برقرار می کنند. اصغر کاردوست و روزبه ارغوان نیز 28 و 26 ساله هستند.

آرمان زنگنه، سجاد مشایخی و بهنام یخچالی بازیکنان بسیار جوان ترکیب ایران هستند که با عملکرد خوب در لیگ سال قبل به ترکیب نهایی جام جهانی راه پیدا کردند.



رنکینگ حریفان ایران در جهان


اسپانیا با رده دوم رنکینگ جهانی مهمترین تیم گروه ایران است. فرانسه در رده هشتم و برزیل در رده دهم 2 تیم دیگر در بین 10 کشور برتر جهان هستند که در این گروه جای گرفته اند. 

صربستان تیم یازدهم و ایران تیم بیستم جهان هستند و در این میان تنها تیم مصر در رده های پایینتر با جایگاه چهل و ششم جهان جای دارد.

اسپانیا بهترین تیم در بازی های تدارکاتی

اسپانیا در بازی های تدارکاتی جام جهانی با 8 برد از 8 بازی بهترین رکورد را دارد. 

فرانسوی های در مجموع 9 بازی تدارکاتی برای جام جهانی انجام داده اند که 6 برد از این مسابقات به دست آمد. صربستان هم دقیقا رکوردی معادل فرانسه دارد.

برزیل 8 مسابقه تدارکاتی انجام داده و 5 برد از این بازی ها کسب کرده است.

مصری ها 5 برد از 10 بازی دوستانه قبل از جام جهانی داشتند.

ایران هم کار آماده سازی را با کاپ آسیا شروع کرد که بدون بازیکنان اصلی با قهرمانی تیم به پایان رسید. لهستان، اسلواکی و اسلوونی مقاصد بعدی ایران برای بازی های تدارکاتی قبل از جام جهانی بود که از مجموع 8 بازی با تیم های اروپایی و برزیل تنها 2 برد برای تیم کشورمان به دست آمد.

جام هفدهم

جام جهانی بسکتبال از سال 1950 در آرژانتین با قهرمانی تیم آرژانتین آغاز شد. از آن دوره برزیل یکی از تیم های گروه ایران 2 قهرمانی در سال های 1959 و 1963 به دست آورد؛ یوگسلاوی سابق شامل صربستان 5 قهرمانی به دست آورد و اسپانیا نیز در سال 2006 به قهرمانی رسید.

اسپانیا در 6 شهر میزبان هفدهمین دوره جام جهانی است. چهار گروه این دوره از مسابقه به شرح زیر هستند:

گروه A: ایران، برزیل، اسپانیا، فرانسه، صربستان و مصر

گروه B: آرژانتین، کرواسی، یونان، فیلیپین، پورتوریکو و سنگال

گروه C: دومینیکن، فنلاند، نیوزیلند، ترکیه، اوکراین و آمریکا

گروه D: آنگولا، استرالیا، کره، لیتوانی، مکزیک و اسلوونی



برنامه بازی های ایران در جام جهانی

یک شنبه 9 شهریور

ساعت 00:30 بامداد؛ ایران – اسپانیا

ساعت 20:30؛ ایران – برزیل

دوشنبه 10 شهریور


ساعت 17:30؛ ایران – صربستان

سه شنبه 11 شهریور


استراحت

چهارشنبه 12 شهریور

ساعت 18؛ ایران – مصر

پنجشنبه 13 شهریور

ساعت 20:30؛ ایران - فرانسه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار