روزنامه الخلیج:

لبنان به نتایج مثبت دیدار امیرعبداللهیان با سعودی‌ها امیدوار است

روزنامه اماراتی گزارش داد: رئیس پارلمان لبنان به تاثیر مثبت دیدار معاون وزیر خارجه ایران با مقامات عربستانی بر مشکلات داخلی کشورش خوشبین است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه الخلیج نوشت: به رغم رکود سیاسی در عرصه لبنان و ظاهر نشدن هیچ گونه شاخصی در مورد انتخابات این کشور از جمله انتخاب ریاست جمهوری، محافل سیاسی لبنانی به پیامدهای سفر حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران به ریاض پایتخت عربستان سعودی خوشبین هستند. آنان امیدوارند، این سفر گشایشی در مشکلات داخلی لبنان ایجاد کند. 

برخی منابع احتمال دادند رئیس جمهور لبنان در ماه آینده انتخاب شود. البته، این به این معنا نیست که رئیس جمهور در دوم سپتامبر- زمانی که نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تعیین کرده بود- انتخاب می شود و شاید نام رئیس جمهور در جلسه ای دیگر در این ماه اعلام شود.

در این راستا، نبیه بری، روز چهارشنبه گفته بود، به دیدار عربستان و ایران امیدوار است تا با خطری، که منطقه را تهدید می کند، مقابله شود. وی همچنین امیدوار است شرایط برای مقابله با تروریسم مهیا شود. از جمله این که نشانه های مذاکره یا فراهم شدن زمینه نزدیک شدن روابط بین عربستان و ایران آشکار شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار