اراک/

نزدیک به 7 کیلوگرم سرانه مصرف گوشت سفید و قرمز هرشهروند اراکی درسالجاری

از ابتدای سالجاری در سبدغذایی هر شهروند اراکی نزدیک به 7 کیلوگرم گوشت سفید و قرمز مصرف شده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک،  اگر چه سرانه مصرف گوشت مرغ شهروندان 20 کیلوگرم وگوشت قرمز 12 کیلوگرم در سال است اما در ماه های نخست امسال هر شهروند اراکی 3 کیلوگرم گوشت قرمز و نزدیک به 4 کیلوگرم گوشت مرغ مصرف کرده است.
به گفته مسئولان دامپزشکی به دلیل گرمای هوا مصرف گوشت و سایر مواد پروتینی در نیمه دوم هر سال تقریبا 2 برابر نیمه نخست است.
برای تامین گوشت مورد نیاز مردم شهرستان اراک امسال 4 هزار و 370 تن گوشت سفید و قرمز در کشتارگاه های دام و طیور این شهرستان ذبح و تولید شده است .
به گفته سلمان نزاد رییس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک هرگونه کشتار دام و طیور در کشتارگاه ها زیر نظر کارشناسان و بازرسان این شبکه قرار داشته و در صورت مشاهده دام و طیور مریض ضمن جلوگیری از کشتار، موارد آلوده معدوم و سوزانده می شوند.
وی افزود علاوه بر نظارت بر کشتارگاه ها ناظران و بازرسان دامپزشکی اراک از 8 هزار و 556 مرکز تولید ، عرضه و نگهداری مواد خام پروتئینی بازرسی کرده اند.
سلمان نژاد نتیجه بازرسی از فروشگاه های عرضه گوشت سفید و قرمز ،رستورانها ، غذاخوری و کبابی های داخل شهری و بین شهری ، کارگاه های بسته بندی و فروشگاه های عرضه مواد خام دامی را کشف ، ضبط و معدوم سازی 65 تن فرآورده غیر بهداشتی و برخورد با 57 متخلف بهداشت عمومی اعلام کرد.
وی اضافه کرد در پی این بازرسی ها 3 واحد متخلف از یک تا 24 ماه تعطیل و مالکان متخلف 3 واحد هم علاوه بر 63 میلیون و 610 هزار ریال جریمه نقدی به 2 تا 10 ماه حبس تعزیری محکوم شده اند.
برچسب ها: مصرف گوشت ، قرمز ، سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.