احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کارگروه بررسی مناطق ویژه فناوری تشکیل می‌شود‌/ 5 استان مجوز مناطق ویژه فناوری را دریافت کردند

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: کارگروه بررسی مناطق ویژه فناوری در کمیسیون دائمی شورای عتف باید تشکیل شود چنانچه تاکنون 5 استان کشور این مجوز را دریافت کردند، اما فعالیت جدی را هنوز آغاز نکرده‌اند.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه صد و بیست و دومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عتف در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در جلسه گذشته شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) مصوبه‌ای درخصوص لغو طرح‌های کلان ملی نداشتیم.
 
وی با اشاره به وجود 47 طرح کلان ملی افزود: براساس مصوبه شورای عتف دستگاه‌های اجرایی باید 50 درصد اعتبار طرح‌های کلان ملی را تامین کنند که البته تاکنون 23 طرح مورد حمایت دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است و برای سایر طرح‌ها نیز در حال مذاکره با دستگاه‌های اجرایی هستیم. 

احمدی به تشکیل کارگروه‌های ارزیابی طرح‌های کلان ملی اشاره کرد و اظهار داشت: قرار است علاوه بر کارگروه ارزیابی، کارگروه دیگری متشکل از وزرای علوم، نیرو، نفت، صنعت و معدن، ارتباطات، دفاع، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت راهبردی ریاست جمهوری و روسای دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، علامه طباطبایی و آزاد تشکیل شود و نحوه تامین اعتبار طرح ‌ها، اصلاح ساختار، مدیریت و تعامل با دستگاه‌های اجرایی را بررسی کنند که البته ذیل این کارگروه 4 کمیته تدوین آیین نامه‌های ساختار مدیریت، نظارت، مالکیت فکری و بودجه و اعتبار نیز تشکیل می‌شود. 

وی به طرح‌های کلان علوم انسانی اشاره کرد و افزود: در جلسه گذشته شورای عتف موضوع کاهش میزان حمایت دستگاه‌های اجرایی از طرح‌های کلان ملی حوزه علوم انسانی مطرح شد و اعلام شد که این موضوع هنوز به تصویب شورای عتف نرسیده است و در جلسه آینده شورای عتف این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

احمدی در ادامه از تشکیل کارگروهی برای بررسی ایجاد مناطق ویژه فناوری در کشور خبر داد و گفت: این کارگروه باید راه اندازی مناطق ویژه فناوری را مورد بررسی قرار دهد و یک مدل اجرایی برای آن تدوین کند تا این مدل در جلسه آینده شورای عتف مصوب شود، البته تاکنون استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، بوشهر و یزد مجوز راه اندازی منطقه ویژه فناوری را دریافت کرده‌اند اما در این استان‌ها هنوز کار جدی انجام نشده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.