شاه‌کلید تمام مشکلات اینجاست

یک کارشناس مذهبی گفت: اهمیت نماز اول وقت به اندازه‌ای است که خداوند بیش از 70 مرتبه در صیغه‌های مختلف امر به نماز فرموده است.

 ادیب یزدی، کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با تأثیرات نماز اول وقت گفت: وقتی ما یقین کنیم که امری از ناحیه پرودگار عالمیان صادر شده است اطاعت و فرمان‌بری آن امر به بنده کاملاً ضرورت عقلانی و حکیمانه و شرعی دارد.

وی اظهار داشت:‌ در میان اوامری که پروردگار عالمیان در قرآن فرموده که توسط رسول مکرم اسلام به ما رسیده است جدی‌ترین امر پروردگار عالمیان نماز است.

این کارشناس تصریح کرد: خداوند بیش از 70 مرتبه در صیغه‌های مختلف امر به نماز فرموده است که در این 70 مرتبه معلوم می‌شود که خداوند تا چه اندازه برای مراتب عبادت و خودسازی و توجه بندگان به مراتب عالی ارزش قائل است.

وی در ادامه بیان کرد: انسان اگر بتواند نماز اول وقت بخواند و کوتاهی کند خودش را از دریای مرحمت زمانی پروردگار عالمیان محروم کرده است، زیرا به محضی که وقت نماز ظهر فرا می‌رسد دریای رحمت پروردگار همان اول ظهر به حرکت در‌می‌آید و به همین دلیل کسانی که اول وقت پا به دریای رحمت خدا می‌گذارند به مراتب بیشتر مورد عنایت هستند.

ادیب یزدی، در پایان خاطرنشان کرد: اگر جایگاه پروردگار را بشناسیم و بدانیم که خدا می‌بیند و می‌شنود اشتیاق نماز در ما افزایش پیدا می‌کند لذا در روایت داریم که اگر نماز انسان مورد قبول پروردگار باشد، سایر کارهای خیر او هم قبول می‌شود.

در نهایت ما باید این موضوع را در نظر داشته باشیم، که هیچ امری نمی‌تواند موجب تعویق نماز بشود.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: مشکلات ، کلید ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار