ثبت نام در شناسنامه بیش از 2.456.000 دختر ایرانی

نام نیک داشتن خصوصا همنامی با یکی از اهل بیت علیهم السلام موجب افتخار است بدین منظور مردم ایران نیز نام بیش از 2.456.000 از نوزادان دختر خود را معصومه نام نهاده‌اند.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از آنجایی که اولین نیکی پدر به فرزند خود این است که او را به اسم خوبی نامگذاری کند بدین منظور پدران ایران زمین نام قریب به 1.232.000 از نوزادان دختر را به نام زیبای معصومه آراسته‌اند.

بررسی آمار نامگذاری ایرانیان در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور نشان می دهد انتخاب نام نیکو در خانواده‌های ایرانی کاملا مشهود است و در این بین  القاب حضرت معصومه (س) نیز مورد توجه بسیاری از ایرانیان در نامگذاری فرزندان دختر خود بوده است. در حدود 1.225.000 القاب این بزگوار به ثبت رسیده است که مرضیه، طاهره و حمیده از فراوانترین این القاب هستند.

همچنین طبق آمارهای به دست آمده از پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال در استان قم درصد قابل توجهی از دختران به نام زیبای معصومه نامگذاری شده ‌اند و اولین استان در کشور است که نام این بزرگوار در آن بیشترین فراوانی را دارد.

والدین بایستی مراقب باشند اسم خوبی برای فرزند خود برگزینید و بدانند که با نهادن اسامی نیک و زیبا بر روی فرزندان خویش ، کرامت انسانی آنان را حفظ کرده‌اند و فروغی روشن را در آسمان ضمیرش به ودیعت نهاده‌اند. والدین برای انتخاب نام باید تمام سعی و تلاش خود را به کار ببرند تا نامی زیبا، مناسب و پُرمحتوا برای فرزند دلبندشان برگزینند.

شایان ذکر است، معصومه: از معصوم به معنی بی گناه و مصونیت یافته و نگاهداشته شده از گناه است، همچنین معصوم به کسی گفته می شود که دارای ملکه عصمت باشد . از پیامبر اکرم (ص) سوال شد ؛ فما معنی المعصوم ؟ معنی معصوم چیست ؟ حضرت فرمودند: « المعتصم بحبل الله و حبل الله هوالقرآن ، لایفترقان الی یوم القیامه»، کسی است که به ریسمان الهی چنگ بزند وآن ریسمان الهی قرآن است که تا روز قیامت از هم جدا نمی شوند ، در عقاید ما شیعیان چهارده معصوم (ع) از ملکه عصمت برخوردارند یعنی وجود آنها در دریای معارف الهی مستغرق است بقول مولوی :ظاهرش گم گشت در دریا ولیک           ذات او معصوم و پابرجاست نیک

معصومه نام دختر امام موسی کاظم (ع) است که گنبد و بارگاه او در شهر مقدس قم خورشید معرفت علوی در کشور ایران اسلامی است و مردم ولایت مدار ایران پروانه وار به دور شمع وجود مبارک او در گردش اند و به برکت آن بزرگوار بزرگترین مرکز فقاهت و تربیت و تعلیم علمای دین و شریعت در جهان شکل گرفته است .

هر کس نام دخترش را معصومه بگذارد و قلباً او را به حریم عصمت حضرت معصومه (س) بسپارد از طهارت و پاکی اخلاقی و صفای قلب دختر خود در طول زندگی بهره ها خواهد برد.

انتهای پیام/
برچسب ها: معصومه ، دختر ایرانی ، ثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار