روزنامه "رای‌الیوم"؛

پیروزی غزه، فرهنگ مقاومت را پررنگ کرده است

روزنامه "رای‌الیوم" با بیان این که در دورانی که شکست‌های زیادی روی می‌دهد، غزه پیروز شده است، نوشت: پیروزی غزه، فرهنگ مقاومت را پررنگ کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه رای الیوم با بیان این که در دورانی که شکستهای زیادی روی می‌دهد، غزه پیروز شده است، نوشت: پیروزی غزه ، فرهنگ مقاومت را پررنگ کرده است.

 این روزنامه چاپ لندن در شماره امروز خود در مقاله‌ای با عنوان "غزه پیروز شد و حق دارد جشن بگیرد ...اسرائیل با همه طرفداران عرب خود شکست خورد ...فرهنگ مقاومت و تغییر، شعار مرحله آینده خواهد بود" به قلم عبد الباری عطوان نوشت: مردم غزه و مردم همه کشورهای عربی حق دارند جشن بگیرند چون نه تنها غزه تهاجم اسرائیل را متوقف کرده بلکه بر آن هم غلبه کرد.

 غزه همچنین برخی طرف‌ها به خصوص عرب‌ها را که با این رژیم بر ضد غزه توطئه کردند شکست داد. همه گروه‌های مقاومت پیروز شده اند، چون توانستند طی پنجاه و یک روز وحشت را میان اسرائیلی‌ها ایجاد کند. مقاومت همچنین در قدرت بازداراندگی تعادل ایجاد کرد وتوانمندی بی سابقه در مدیریت جنگ نشان داد تا حدی که اسرائیلی‌ها و دوستان عرب آنها غافلگیر شدند. اسرائیل در جنگهای قبلی عادت داشت که با اولین حمله عربها پرچم سفید را به دست بگیرند و دست جمعی به مناطق امن فرار کنند، اما اسرائیل این بار با تحولات متفاوت رو به رو شد.

این پیروزی فقط نتیجه همت مردان مقاومت نیست بلکه مذاکره کنندگان نیز در تحقق آن نقش مهمی داشتند، زیرا شجاعانه با فشارها رو به رو شدند و بر تحقق خواسته‌های مشروع اصرار کردند. نتانیاهو شکست خورد و آینده سیاسی او سرشار از ننگ و بدنامی شد. مسئله عجیبی نیست که اعضای کابینه امنیتی اسرائیل در مورد آتش بس دچار دودستگی شده‌اند.

در همین حال، اسرائیل، حمایت افکار عمومی جهان را از دست داد و نمی‌تواند بار دیگر آن را فریب کند، زیرا مردم جهان شاهد تصاویر اجساد متلاشی شده کودکان غزه بودند که خانه‌هایشان در بمباران خراب شده بود. آنها همچنین تصاویر تخریب پناهگاه آوارگان و بیمارستان‌ها را که بر سر مجروحان خراب شده بود مشاهده کردند.

نویسنده این مقاله با تشکر از همه مردم غزه اعم از شهید و مجروح و زن و کودک تصریح کرد: فرهنگ مقاومت بار دیگر پررنگ شده است و البته نسل جدیدی از افراد مقاومت، مردم فلسطین را به سوی دستیابی به همه حقوق خود و تشکیل دولتی مبتنی بر برابری و عدالت هدایت خواهند کرد. در دورانی که شکستهای زیادی روی می‌دهد، غزه پیروز شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار