تقویم تاریخ در آینه ورزش

امروز چهارشنبه 5شهریور 1393 هجری شمسی برابر با 30 شوال 1435 هجری قمری و 27 آگوست 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 57 سال پیش در چنین روزی مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی ایران در تهران برگزار شد و در پایان این کشتی‌گیران رتبه اول را کسب کردند.

در وزن اول سیم جو از اصفهان
در وزن دوم شعبان بابااولادی از قزوین  
در وزن سوم علی بنی هاشمی از تهران
در وزن چهارم محمد عرب از تهران
در وزن پنجم وزین رام از همدان
در وزن ششم تقی اشراق از تهران
در وزن هفتم مرتضی عزیزی از تهران
و در وزن هشتم ناصر محمدی از تهران

در رده بندی تیمی: تیم تهران اول، اصفهان دوم وتبریز سوم شد 55 سال پیش در چنین روزی در مرحله پایانی مسابقات فوتبال قهرمانی کشور که در شهر تبریز برگزار شد تیم فوتبال تبریز با نتیجه 1بر صفر تیم تهران را شکست داد و قهرمان ایران شد.

خانلو، بدیع‌زاده، هنرور، رهنما، صباغ، ارغوانی، شیشه‌گر، صفریان، حسام، رستگار، جدی کار بازیکنان تیم فوتبال تبریز بودند.

54 سال پیش در چنین روزی مسابقه انتخابی تیم ملی دو ماراتون ایران در جاده کرج به تهران به مسافت 42 کیلومتر و 195 متر برای اعزام به المپیک رم برگزار شد.

علی باغبان باشی با زمان 2 ساعت و 31 دقیقه حد نصاب شرکت در مسابقات المپیک را کسب کرد ولی از اعزام او به این مسابقات خودداری کردند.

همچنین 54 سال پیش در چنین روزی در مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک رم در وزن اول محمد ابراهیم سیف پور سوم شد و مدال برنز گرفت.

در وزن هفتم غلامرضا تختی به مقام دوم رسید و مدال نقره گرفت به این ترتیب ایران با یک مدال نقره و یک مدال برنز و 13.05 امتیاز مقام پنجم را بدست آورد.

47 سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه والیبال دوستانه تیم والیبال آذربایجان شوروی، تیم جوانان تهران را 3 بر صفر شکست داد. این تیم با نتایج 15 بر 2، 15 بر 5، 15 بر 9 تیم جوانان تهران را شکست داد. بازیکنان تیم جوانان تهران، حسین تهرانی، سراج، بابایی، عباس شریفی، بهشتی، اعرابی، جمشید قدیری، کاظمی، ملکی و رسولی بودند. این مسابقه در تالار هفتم تیر به داوری میرزایوف از آذربایجان شوروی برگزار شد. یک روز پیش از آن تیم بانوان آذربایجان، تیم بانوان تهران را 3 بر صفر شکست داده بود.

45 سال پیش در چنین روزی مسابقات انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری کشور برای شرکت در بیست و دومین دوره مسابقات وزنه‌برداری جهان در ورشو برگزار شد. در این مسابقات نصرالله دهنوی با بلند کردن وزنه 140 کیلوگرمی در حرکت پرس در رکوردهای ایران، آسیا و جوانان جهان را شکست داد. او در تلاشی دیگر سعی کرد وزنه 146 کیلوگرمی را بالای سر ببرد تا بر رکورد جهانی وزنه‌بردار ژاپنی 0.5 کیلوگرم بیافزاید و در رده اول جهان در گروه بزرگسالان قرار بگیرد ولی تلاش‌های او با شکست مواجه شد.

همچنین 45 سال پیش در چنین روزی تیم منتخب فوتبال تهران برای شرکت در چند بازی تدارکاتی به کشور شوروی رفت.

هدف از این بازی‌های تدارکاتی آمادگی برای حضور در مسابقات بین‌المللی ترکیه بود. در این مسابقات تیم منتخب تهران در هر پنج مسابقه شکست خورد. این بازی‌ها در برابر تیم‌های باشگاهی یووانوا، مینسک، میلونسک، یوفا و کالنین برگزار شد.

بازیکنان تیم منتخب تهران عبارت بودند از: حجازی، مهراب، حبیبی، کاشانی، عرب، قلیچ‌خانی، آشتیانی، مرادی، مناجاتی، حق‌وردیان و شرفی.

انتهای پیام/


برچسب ها: تقویم ، تاریخ ، ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار