اذعان مقام سابق پنتاگون به توانمندی ایرانیان در سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی/ تحریم‌های غرب ایران را قوی‌تر کرده است

"مایکل مالوف"، یک مقام سابق پنتاگون در گفتگویی در خصوص سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی رژیم اسرائیل توسط سپاه پاسداران عنوان کرد تحریم ها ایران را قوی تر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پرس تی وی  با مایکل مالوف، تحلیگر سابق دفتر طرح های ویژه پنتاگون ، در مورد سرنگونی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی اسرائیل در آسمان ایران قبل از رسیدن به تاسیسات هسته ای نطنز توسط  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصاحبه ای انجام داده است.

در این گفتگو این مقام سابق پنتاگون به توانمندی ایرانیان اذعان کرده و اعتراف کرد که تحریم ها نه تنها ایران را تضغعیف نکرده بلکه منجر به خودکفایی برخص صنایع ایران نیز شده است. 

ترجمه مصاحبه به شرح زیر است: 
پرس تی وی: ما اکنون شاهدیم که اسرائیل هواپیمای بدون سرنشین به داخل ایران می‌فرستد. آیا شما فکر می کنید، این اقدام اسرائیل محکومیت بین المللی را به دنبال خواهد داشت؟ 

مالوف: من اینطور فکر نمی‌کنم. من فکر می کنم که این واقعیت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قادر به ردیابی هواپیمای بدون سرنشین رادار گریز بوده  نشان می دهد که ایران دارای توانمندی های بسیار خوبی است. احتمالا این هواپیما یک پهپاد شناسایی بوده و من گمان می کنم  این اولین بار نبوده که آنها چنین کاری کرده اند.

من فکر می کنم که این امر  واقعا توانایی و آمادگی نیروهای ایرانی در پاسخ به این تلاش های جسته و گریخته و مرموز را نشان می دهد، اما من فکر می کنم با توجه به دیگر آشفتگی های جهان در حال حاضر، شک دارم که جامعه بین المللی در این مقطع این اقدام را محکوم کند. 

پرس تی وی: شما به توانایی های نظامی ایران اشاره کردید. ما می دانیم که ایران تحت تحریم بوده است، بسیاری از بخش های جامعه  تحریم بوده اند و در عین حال با این وجود ، آنها به این توانایی رسیده اند که قادر به شناسایی وسرنگون کردن این نوع هواپیمای بدون سرنشین باشند. 
به طور کلی از نظر  شما این مورد گویای چه چیزی است. ایران در این بیش از 35 سال پس از انقلاب  چه کارهایی توانسته انجام دهد؟ 

مالوف:  من فکر می‌کنم که تحریم ها در واقع ایران  را در برخی موارد قوی تر کرده است. ایران خیلی بیشتر خودکفا  شده است، ایران افراد و دانشمندانی بسیار توانمند دارد که می توانند صنایع و قطعا فن آوری های خاص خود را  ایجاد کنند.

تحریم برای غرب یک شمشیر دو لبه بوده است  زیرا  قبلا ما می توانستیم  تجهیزات را ارائه کنیم و این امر به غرب نوعی برتری و اهرم فشار علیه کسانی که از این فناوری ها استفاده می کردند ،می داد. اما این مورد در حال حاضر صدق نمی کند. ایران توانسته بدون کمک دیگران و به تنهایی پیشرفت کرده و استقلال و خود کفایی  خود را توسعه دهد که مسئله مهمی است و من فکر می کنم این نشان دهنده توانایی های آنها است ،آنها احتمالا قابلیت های دیگری هم دارند که جهان را شگفت زده خواهد کرد. 

پرس تی وی: آیا شما فکر می کنید اتفاقی که افتاد و ایران این هواپیمای بدون سرنشین  را ساقط کرد می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده برای اسرائیل عمل کند و یا شما احساس می کنید که رژیم تل آویو اساسا فکر می کند هیچ کس نمی تواند در برابر آنها کاری کند؟

مالوف: من فکر می‌کنم اگرچه این مسئله توانایی طرف ایرانی را نشان می دهد، پرواز هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز ایران  به تل آویو توانایی های ایران را بشناسد و به برخی از نقاط ضعف و نقاط قوت ایران پی ببرد.

بنابراین حتی برای ایران این  موضوع می تواند مانند یک شمشیر دو لبه کار کند و من فکر می کنم که آن قابلیت ایران را نشان می دهد که آنها به لحاظ فن آوری های آماده دفاع از کشور هستند، اما از سوی دیگر آن مانند ابزاری است که اسرائیلی ها میتوانند تشخیص دهند چه چیزی چراغ های سیستم راداری ایران را روشن می کند.

بنابراین همانطور که گفتم احتمالا این اولین بار نیست که اسرائیل چنین کاری می کند، اما این واقعیت که آنها ایرانیان توانستند این پهپاد را سرنگون کنند احتمالا به تل آویو چیزهایی در مورد توانمندی های ایران گفته است. 

بنابراین از یک جهت نشان می دهد که ایران قادر به دفاع از خود است، اما از سوی دیگر به دشمن توانایی تشخیص ضد حمله را می دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار