10 شهریور؛

آغاز دهمین جشنواره قرآن و عترت "دانشگاه‌ علمی کاربردی"

مرحله کشوری دهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی 10 تا 13 شهریور ماه با حضور 272 برگزیده قرآنی به میزبانی واحد استانی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

حمیدرضا میرزایی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مرحله کشوری دهمین جشنواره قرآن و عترت علمی کاربردی 10 تا 13 شهریور ماه به میزبانی واحد استانی کرمانشاه برگزار می‌شود که در این جشنواره دانشجویان، مدرسان و کارکنان در 56 رشته پیرامون قرآن و عترت به رقابت می‌پردازند و 272 نفر به عنوان منتخب به مرحله اختتامیه راه می‌یابند. 

وی گفت: امسال تعداد رشته‌های جشنواره در بخش دانشجویی به 41 رشته افزایش یافته است که در بخش شفاهی رشته آیین سخنوری ویژه آقایان و خانم‌ها و رشته اذان و قرائت نماز ویژه آقایان اضافه شده است. 

وی با بیان اینکه در بخش کتبی دو رشته احکام و آشنایی با احادیث و ادعیه اضافه شده است خاطر نشان کرد: همچنین در بخش هنری چهار رشته با عنوان فیلم کوتاه، معرق، پویا نمایی و طراحی پوستر افزوده شد. 

وی افزود: در جشنواره سال گذشته حدود 6 هزار نفر ثبت نام کرده بودند که از میان آنها حدود 5هزار نفر دانشجو و 1000 نفر مدرس و کارمند بودند. 

وی تصریح کرد: ولی امسال بحمدلله آمار ثبت نام قریب به 10 هزار نفر رسید که حدود هفت هزارو 500 نفر دانشجو و دو هزار و 500 نفر مدرس و کارمند بودند. 

وی یادآور شد: مرحله مقدماتی بخش شفاهی در اردیبهشت ماه 93 در 31 استان کشور برگزار شد و از هر استان در هر رشته 3 نفر به شرط کسب حداقل 75 درصد امتیاز به مرحله داوری مجدد معرفی شدند و از بین آنها در هر رشته به شرط کسب حد نصاب امتیاز، 12 نفر به مرحله کشوری دعوت شدند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار