اصفهان/

اقتصاد دانش بنيان جايگزين خوبي براي اقتصاد متكي به نفت

اقتصاد دانش بنيان كه نشأت گرفته از مغز و تفكر انسان است، مي‌تواند بهترين جايگزين براي اقتصاد متكي بر نفت باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با همراهي استاندار اصفهان در جريان بازديد از شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان در جلسه‌اي شهرك علمي و تحقيقاتي را يك مجموعه بزرگ علمي توصيف نمود.

اسحاق جهانگیری منظور شركت در مراسم رونمایی پنج محصول شرکت های دانش بنیان مستقل در شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان از اين مكان بازديد نمود.

وي با بيان اينكه شهرك علمي و تحقيقاتي مجموعه بزرگي است، اظهار داشت: امروز ايراني راهي جز قرار گرفتن در زمره كشورهاي توسعه يافته و يا قرار گرفتن در مسير توسعه در پيش رو ندارد.

معاون اول رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه يك اتفاق مي تواند در جهت‌گيري و رسيدن به هدف تغييرات عمده ايجاد كند، تصريح كرد: سوق پيدا كردن اقتصاد متكي بر نفت و فراورده هاي نفتي به سمت اقتصاد دانش بنيان،‌ يكي از اين اتفاق ها است.

وي خاطر نشان كرد: در استان اصفهان به دليل داشتن نيروهاي انساني توانمند و همچنين ظرفيت لازم در اين زمينه از جمله مراكز دانشگاهي و دانشگاه صنعتي ، احداث شهرك علمي و تحقيقاتي با موفقيت همراه است.

جهانگيري يادآور شد: شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان به عنوان يك نمونه توانسته است در مسير تحقق توسعه گام بردارد.

وي با تأكيد بر اينكه نياز به كار توسعه‌اي در كشور وجود دارد، عنوان نمود: حركت به سمت اقتصاد دانش بنيان نياز امروز ماست و اصفهان يكي از پايلوت ها و مراكز خوب در اين زمينه است.

معاون رئيس جمهور تصريح كرد: اصفهان از لحاظ مراكز دانشگاهي داراي سابقه خوبي است و ظرفيت خوب دانشجويي نيز به اين مزيت افزوده شده است.

وي خاطر نشان كرد: استان اصفهان،‌اولين استان صنعتي كشور است و مي تواند در زمينه شهرك علمي و تحقيقاتي و كريدور علم و فناوري فعاليت نمايد.

جهانگيري تأكيد كرد: امروز چاره‌اي جز جايگزين نمودن اقتصاد دانش بنيان بجاي اقتصاد متكي بر نفت وجود ندارد.

وي با ابراز اميدواري از فعاليت جدي تر در اين زمينه و حضور پررنگ تر در توسعه اقتصاد دانش بنيان،‌ عنوان نمود: مغز و تفكر انسان ها جايگزيني است كه تمام شدني نبوده و قابليت توسعه فراوان دارد.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.