مدیرعامل بیمه ایران:

شخص ثالث بیمه ایران را متضرر کرد / رونمایی از بیمه "مان" بزودی

مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه عمده زیان وارده به شرکت بیمه ایران به دلیل بیمه شخص ثالث و بیمه درمان بوده است، گفت: امیدواریم با نحوه ذخیره‌گیری، اصلاح روش‌ها و دقت بیشتر در حساب‌ها و برگزاری مجامع فصل دیگر شاهد بروز این گونه زیان‌ها نباشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، امراللهی امروز در نشست خبری با بیان اینکه شرکت سهامی بیمه ایران سیاست دریافت و پرداخت الکترونیکی است در چندین شعبه است شرکت در تهران و شهرستان‌ها را اجرا کرده است اظهار داشت: اواسط مهر ماه تمام عملیات دریافت و پرداخت در شرکت بیمه ایران الکترونیکی خواهد شد.

مدیرعامل بیمه ایران افزود: این موضوع در واقع موجب می شود دیگر پول نقد در عملیات ما رد و بدل نشودکه این مضوع افزایش نظارت فنی و عملی را در پی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه بیمه ایران 50 درصد بازار بیمه کشور را عهده دار است گفت: در سال 92، 72 هزار میلیارد ریال فروش داشته ایم  و همچنین 52 هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده ایم.

وی ادامه داد: در پنج ماهه اول سال 93 فروش شرکت بالغ بر 45 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 46 درصد رشد داشته است.

امراللهی تصریح کرد: ‌از سوی دیگر در طی همین مدت بالغ بر 17 هزار و 500 میلیارد ریال خسارت پرداخته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است.

* به زودی از بیمه "مان" رونمایی می‌شود

وی در ادامه با بیان اینکه با اصلاحاتی در بیمه جامع زندگی اقدام به ارائه محصول جدیدی کردیم گفت: شورای راهبردی در بیمه ایران برای بیمه زندگی تشکیل شده که این مسئله منجر به تولید محصول جدیدی به نام بیمه "مان" گردید.

مدیرعامل بیمه ایران افزود: طی روزهای آتی از این محصول منحصر به فرد که به معنای حافظ بنیاد خانواده است رونمایی شده به بازار عرضه می شود.

* شخص ثالث شرکت بیمه ایران را زیان‌ده کرد

وی با بیان اینکه عمده زیان وارده به شرکت بیمه ایران به دلیل بیمه شخص ثالث و بیمه درمان بوده است گفت: امیدواریم با نحوه ذخیره‌گیری، اصلاح روش‌ها و دقت بیشتر در حساب‌ها و برگزاری مجامع فصل دیگر شاهد بروز این گونه زیان‌ها نباشیم.

وی تصریح کرد: دو عامل موجب این امر شد که عامل اول رشد دیه بود که ما به ازای آن رشد حق بیمه صورت نگرفت و کته دوم عوارضی است که به روی رشته شخص ثالث صورت می‌گیرد که باعث شده ایه رشته از سایر رشته‌ها سوبسید بگیرد و درآمدهای سایر رشته‌های بیمه‌ای رد شخص ثالث هزینه شود.  

مدیرعامل بیمه ایران تصریح کرد: با توجه به مذاکراتی که در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی صورت گرفته اصلاح قانون بیمه اجبرای دارندگان وسیله نقلیه در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

به گفته وی، یکی از دلایلی که باعث عدم استقبال مرم از بیمه شخص ثالث باشد قیمت تمام شده آن است
 
* پرداخت 1750 میلیارد ریال خسارت به فرهنگیان در سه ماهه نخست امسال

امراللهی در ادامه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا تعهدات نسبت به بیمه طلایی فرهنگیان جبران نشده است گفت: با وجود اینکه وزارت آموزش و پرورش 4 هزار و 300 میلیارد ریال به شرکت بیمه ایران بدهکار است اما ما در سه ماه نخست امسال بالغ بر هزار و 750 میلیارد ریال به فرهنگیان خسارت داده‌ایم.

وی افزود: متأسفانه به دلیل بدهی وزارت آموزش و پرورش به شرکت ما، نتوانستیم قرارداد جدیدی را با این ارگان به امضاء برسانیم.
 
وی با بیان اینکه با برگزاری جلسات به این نتیجه رسیدیم که یک تعداد خسارت قابل پرداخت داریم تصریح کرد: ما برای پرداخت این خسارات از محل آزاد کردن سپرده‌های بانکی 220 میلیارد تومان خسارات پرداخت کردیم.

* ما به دنبال انحصارگری در صنعت بیمه نیستیم  

مدیرعامل بیمه ایران در ادامه با بیان اینکه شرکت بیمه ایران به دنبال انحصارگری در صنعت بیمه نیست گفت: ما از طریق مشارکت با سایر شرکت‌های بیمه در پروژه‌ها و ریسک های بزرگ به دنبال بزرگ کردن کیک بیمه هستیم در این راستا جلساتی را نیز برگزار کردیم و تفاهم‌نامه‌ای را آماده کردیم که طی روزهای آتی به امضا خواهدرسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: چک ، الکترونیکی ، نقد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار