رییس سابق شورای رقابت : سازمان حمایت فعلی باید منحل شود / دستور عمل قبلی شورای رقابت را همه پذیرفته بودند

جمشید پژویان گفت : سازمان حمایت فعلی تنها کاری که انجام نمی دهد حمایت از حقوق مصرف کنندگان است ، باید این شورا با عنوان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان منحل شود و سازمان دیگری که تنها وظیفه آن حمایت از حقوق مصرف کننده باشد ، آن هم زیر نظر شورای رقابت تشکیل شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،جمشید پژویان گفت : سازمان حمایت فعلی تنها کاری که انجام نمی دهد حمایت از حقوق مصرف کنندگان است ، باید این شورا با عنوان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان منحل شود و سازمان دیگری که تنها وظیفه آن حمایت از حقوق مصرف کننده باشد ، آن هم زیر نظر شورای رقابت تشکیل شود.



جمشید پژویان ، در گفت و گو با ایران خبر ضمن ابراز نا خرسندی از وضعیت فعلی شورای رقابت گفت : وزارت صنعت رویکرد مناسبی نسبت به شورای رقابت ندارد و باعث تزلزل شورا شده است

رییس سابق شورای رقابت با انتقاد از تغییر رویه در شورای رقابت گفت : به عنوان مثال در مورد قیمت خودرو قبلا دستور عملی تنظیم شده بود که همه طرفها آن را قبول داشتند ، مدیر عامل شرکتهای خودرو ساز اعلام کرده بودند این دستور عمل هیچ ایرادی ندارد و مورد قبول ماست ، از دیگر سو نمایندگان مجلس در کمیسیون صنایع هم رسما آن را قبول داشتند و حتی در برنامه پایش صدا و سیما هم اعلام کردند که این دستور العمل کاربردی است.

* تغییر رویکرد  قبلی به  شورای رقابت لطمه زد


وی در ادامه گفت : متاسفانه آمدند و به یکباره این رویه را به هم زدند و همین موضوع باعث تزلزل شورای رقابت شد ؛ اینکه هر لحظه تصمیمات تغییر کند ، آفتی برای شورای رقابت است .
پژویان با ابراز تاسف از ورود وزارت صنعت به موضوع قیمت گذاری خودرو گفت : متاسفانه علی رغم آنچه که مرتب در رسانه ها گفته می شود وزارت صنعت همچنان خود را متولی قیمت خودرو می داند و همین ورود پیدا کردن به موضوع قیمتها باعث آشفته بازار امروز شده است.
رییس سابق شورای رقابت گفت : وزارت صنعت تنها باید نقشه راه صنعت خودرو سازی کشور را بنویسد تا کیفیت تولیدات داخلی بالا رود و دست کم توان رقابت با کشور های مشابه را داشته باشد ، همین بهبود کیفیت و رقابتی شدن بازار می تواند تضمین رضایت مصرف کننده هم باشد و دیگر نیازی به دخالت در قیمت گذاری خودرو نخواهد بود.

*تنها کاری که سازمان حمایت انجام نمی دهد حمایت از حقوق مصرف کننده است


پژویان در ادامه وجود سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در زیر مجموعه وزارت صنعت را به نقد گرفت و گفت : حتی اسم این سازمان هم خنده دار است و ما هیچ کجای دنیا چنین سازمانی نداریم ، این سازمان تنها کاری که تا به امروز انجام نداده است حمایت از حقوق مصرف کننده است ، همیشه تولید کننده حامی خود بوده است و نیازی به سازمان حمایت از تولید کننده نیست ، آنچه در کشور های دیگر جهان می بینیم فقط سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده است .

وی در ادامه گفت : باید این سازمان حمایت فعلی منحل شود و یک سازمان که تنها وظیفه حمایت از مصرف کننده را بر عهده دارد زیر نظر شورای رقابت و نه وزارت صنعت تشکیل شود .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.