آیا ندا در نطفه خفه خواهد شد؟!

چاقوی اصلاحات دارد دسته خودش را هم می برد!

اصلاحات این بار چاقو را به سمت خودش گرفته و به خود زنی رو آورده.

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران،صادق خرازی  تا پیش از این در میان اصلاح طلبان چهره ای قابل احترام و موجهی بود  و جالب اینکه در میان اصولگرایان هم به دلیل مواضعش در حوزه سیاست خارجی و عدم همراهی با جریان تندرو اصلاح طلب در ماجراهای سال 88، از احترام خاصی برخوردار است.

انتشار خبر تشکلی به نام نسل دوم اصلاحات یا به اصطلاح «ندا» به سرپرستی سیدصادق خرازی سبب شد تا تشکلی که جز نامی از آن چیزی در رسانه ها منتشر نشده، مورد هجمه طیفی از اصلاح طلبان قرار گیرد.
 
این هجمه ها از سوی  برخی به اصطلاح اصلاح طلب و یاران محمد خاتمی  باعث می شود این سوال به ذهن خطور کند که آیا ندا در نطفه خفه خواهد شد ؟

دستپاچگی اصلاح طلبان و مواضع متناقض آنها  در مواجهه با ندا  بیش از گذشته اختلافات ریشه ای  در این جریان را آشکار کرده است .




محمد علی ابطحی،  رییس دفتر سابق سید محمد خاتمی در واکنش به ندا  در صفحه اجتماعی خود می نویسد:

«آقای صادق خرازی برای نجات و نزدیک کردن اصلاحات با حاکمیت تشکیلاتی درست کرده است به نام ندا. مخفف نسل دوم اصلاحات! در طول سال‌های قبل هم چندین تشکل اصلاح‌طلبی برای جایگزینی اصلاحات درست شده بود. این هم یک تشکل جدید. 

فقط نمی‌دانم چرا آقا صادق خودش را با اینکه همسن و سال ماهاست نسل دوم نامیده؟ شاید به خاطر اینکه دیر به اصلاحات پیوسته، خودش را نسل دوم معرفی می‌کند. در هر حال ما که بخیل نیستیم، مبارک باشد. اما اصلاحات یک جریان عمیق تاریخی است که در بدنه جامعه شکل گرفته و اندیشه‌های آقای خاتمی هم مبنای آن بوده و خواهد بود و نجات بخشی هم لازم ندارد. برای همه تشکل‌ها و احزاب اگر بتوانند در حزبی شدن جامعه نقش ایفا کنند، آرزوی توفیق داریم.»





همچنین احمد پورنجاتی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ششم و عضو حزب منحله مشارکت در اظهاراتی پر تمسخر  نوشت: «شنیده ام یک فقره "آقا صادق خرازی" ؛ به قصد قربت و لابد برای پیشبرد روند اصلاح طلبی، یک تشکیلات درست کرده اند به نام " ندا": نسل دومی های اصلاحات!

مبارک است.!!

البته "ما ملت شریف و شهیدپرور و همیشه حاضر در صحنه"، بخیل نیستیم اما متاسفانه اندکی "دو هزاری" مان کژ و کوژ شده و متوجه نمی شویم که برخی عزیزان - که بنابر اخبار هدهد فضول- در انتخابات 92 عنایتشان شامل حال سردار قالیباف بود، همچین یهویی دچار "ویار اصلاحات پاستوریزه" شده اند و انشاالله برای مجلس آینده، "ندا"یشان در خواهد آمد؟!
این "نوه"ی نسل سومی "عمه جان" بنده هم قصد دارد تشکیلاتی درست کند به نام: "نسا": نسل سومی های اصلاحات! در این باره البته در مجال مناسب، بیشتر مزاحم خواهم شد.»


آیا «ندا» بدون چراغ سبز خاتمی متولد شد؟





ندایی که صادق خرازی آن را با سزارین متولد کرده  تا  به خیالش نجات بخش اصلاحات باشد.و به گفته خودش دستی است برای بازگشت به نظام و یا به تعبیر خود دایی جان ناپلئونی است. حتی از سوی  خود اصلاح طلبان   پذیرفته نیست  چه برسد به بقیه.......

ندا نشان داد که  اصلاح طلبان نه  فقط به دنبال ایجاد تنش در داخل کشور هستند و بلکه این چاقو  دسته خود را هم به راحتی می برد.

این جریان نه تنها با بقیه جریانها  مشکل دارد بلکه  با خودشان  بیش از همه درگیرند  و  ندای خودشان را هم مورد هجمه و تمسخر قرار می دهند و به باد فحش و فضیحت میگیرند؟!



به نظر می رسد  ندا که  با  جمع کردن  جوانان سابق  حزب منحله مشارکت و  چند چهره دیگر به اصلاح آمده است تا  در دوستی دویاره  اصلاح طلبان  با نظام را باز کند تا شاید این  جریان مهجور را  بازسازی نماید ،   هنوز  به این تحلیل  نرسیده که خانه از پای بست ویران است و احتمالا خودش هم  فقط حزبی خواهد شد  که  بعد  چند صباحی و بادی آن را خواهدبرد.

اصلاح طلبان چشم دیدن همدیگر را ندارند



دیکتاتور مآبی اصلاحات به قدری  نمایان است که  نمی توانند سرکشی چند جوان خسته از  پدر خوانده های این جریان را  تحمل کنند و هر کدام از سویی آن را می زنند ، فارغ از آنکه این جوانان به گفته خود از نوچه  بودن خسته شده اند .





احمد شیرزاد عضو شوراری مرکزی جبهه منحله مشارکت در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد درباره تشکیل تشکل سیاسی ندا از سوی خرازی گفته :به آقای خرازی نمی‌خورد که لیدر نسل دوم اصلاح‌طلبان باشد چرا که فاصله محسوسی بین آقای خرازی و سایر دوستان تشکل ندا وجود دارد.

وی تأکید کرد:  تجربه کار سیاسی نشان می‌دهد فعالان عرصه سیاسی در فضای سیاست داخلی عملکرد خوبی ندارند.
شیرزاد همچنین به کنایه می گوید : دیپلماتها هرگز سیاستمداران خوبی نمی شوند .






 محسن صفایی فراهانی عضو  دیگر جبهه منحله مشارکت نیز درباره حزب جدید ندا گفت: راه‌اندازی تشکل ندا به آن معناست که اصلاحات باید با یک نگاه جدید وارد عرصه سیاست شود و به نظر من این تعریف کاملا اشتباه است.

صفایی‌فراهانی افزود:‌اصلاحات نیاز به بازنگری ندارد و از مشی سیاسی خاصی برخوردار است.

این حزب هنوز قانونی نشده شاید چند صباحی است که نامش  بر سر زبانها افتاده  اما آنچه عیان است نشان میدهد که  جریانهای ورشکسته  اصلاحات نظیر حزب مشارکت ، تمام تلاش خود را خواهد کرد که با چاقوی تهدید و تمسخر و جنجال سر ندا را ببرد.


برچسب ها: ندا ، خفه ، اصلاحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار