مراسم تدفين "مايکل براون" امروز برگزار می‌شود

مراسم تدفین "مایکل براون"، جوان سیاهپوستی بی‌دفاعی که که دو هفته پیش در شهر فرگوسن ایالت میسوری آمریکا به دست یک پلیس سفیدپوست کشته شد، امروز برگزار می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مراسم تدفین جنازه "مایکل براون"، جوان سیاهپوستی که دو هفته پیش در منطقه فرگوسن ایالت میسوری آمریکا به دست یک پلیس سفیدپوست کشته شد و مرگ او تنش‌های نژادی نهفته در جامعه آمریکا را دوباره زنده کرد، روز دوشنبه انجام می شود.

در شرایطی که به نظر می‌رسد پس از ده روز تظاهرات ضد نژادپرستی، آرامش به ایالت میسوری آمریکا برگشته است، تدابیر امنیتی شدیدی برای این مراسم در نظر گرفته شده است. این مراسم قرار است ساعت 10 به وقت محلی (15 به وقت گرینویچ) اطراف و داخل کلیسای "فرندلی تمپل میژنری" سن لوییس که گنجایش پنج هزار نفر را دارد، برگزار شود.

جنازه این جوان 18 ساله قرار است با حضور خانواده‌اش در قبرستان سن پیتر سن لوییس دفن شود. انتظار می رود هزاران نفر در این مراسم شرکت کنند.


یکشنبه در گرمایی طاقت‌فرسا، حدود 400 تظاهرکننده که بیشترشان سیاهپوست بودند به یاد این جوان تجمع کردند. آنها تی‌شرت‌هایی به تن داشتند که روی آنها این جمله حک شده بود: "دست‌ها بالاست، شلیک نکنید".

پدر و مادر مایکل براون و پدر تریوون مارتین دیگر جوان سیاهپوستی که سال 2012 در فلوریدا به دست یک نگهبان محله کشته شد، حضور داشتند.

 انتظار می رود شماری از شخصیت‌های ملی نیز در مراسم تشییع جنازه مایک براون شرکت کنند.

مرگ مایک براون بی سابقه‌ترین ناآرامی سال‌های اخیر را در آمریکا موجب شد که بازداشت حدود 60 نفر را در پی داشت. هیأت منصفه منطقه سن لوییس باید تصمیم بگیرد که پلیس ضارب تحت پیگرد قرار بگیرد یا نه.

این پلیس 28 ساله در حال حاضر در مرخصی اجباری به سر می برد. 

در درگیری‌های شدید روزهای اخیر بین پلیس و تظاهرکنندگان در فرگوسن، پلیس از اسلحه ام - چهار، نارنجک و خودروهای زرهی استفاده کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار