جدال پر رنگ اصلاح طلبان بر سر تشکل جدید ندای ایرانیان در فیس بوک + تصویر

عده ای سعی می کنند باورهای قاطبه اصلاح طلبان را پشت شعارها و فرضیه های تند و غلط با سواستفاده از اصول پنهان کنند.

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران ، چند روزی است که در شبکه های اجتماعی طیفی از اصلاح طلبان نسل جدید و برخی از چهره های نزدیک به این جریان از جمله حسن یونسی فرزند حجه الاسلام یونسی سخن از راه اندازی حزب تازه تاسیسی موسوم به ندای ایرانیان می رانند .
 
اما  ین اعلام غیر رسمی  چند روزه که با شعار نوید دوباره اصلاحات مطرح می شود، به مذاق برخی از اصلاح طلبان خوش نیامده و واکنش های تندی را  میان طیف های  مختلف اصلاح طلبان در پی داشته است.

 از جمله احمد پورنجاتی عضو جبهه منحله مشارکت در یادداشتی در فیس بوکش با حمله به صادق خرازی که گفته می شود از حامیان این تشکل نوظهور است، اینگونه به اظهارات وی  واکنش نشان داده است :

"شنیده ام یک فقره "آقا صادق خرازی" ؛ به قصد قربت و لابد برای پیشبرد روند اصلاح طلبی، یک تشکیلات درست کرده اند به نام " ندا": نسل دومی های اصلاحات! مبارک است.!!

البته "ما ملت شریف و شهیدپرور و همیشه حاضر در صحنه"، بخیل نیستیم اما متاسفانه اندکی "دو هزاری" مان کژ و کوژ شده و متوجه نمی شویم که برخی عزیزان - که بنابر اخبار هدهد فضول- در انتخابات 92 عنایتشان شامل حال سردار قالیباف بود، همچین یهویی دچار "ویار اصلاحات پاستوریزه" شده اند و انشاالله برای مجلس آینده، "ندا"یشان در خواهد آمد؟!

این "نوه"ی نسل سومی "عمه جان" بنده هم قصد دارد تشکیلاتی درست کند به نام: "نسا": نسل سومی های اصلاحات!



از سوی دیگر صادق خرازی نیز در گفتگو با روزنامه اعتماد  در جواب این واکنش ها می گوید : ” عده ای سعی می کنند باورهای قاطبه اصلاح طلبان را پشت شعارها و فرضیه های تند و غلط با سواستفاده از اصول پنهان کنند. واقع گرایی جزو اصول و مبانی اصلاح طلبی است. نمی شود از تعامل و همکاری دم زد اما در عمل جز به حذف اندیشه رقیب و منزوی کردن دیگر عقاید رضایت نداد"

وی در ادامه این گفتگو می افزاید : "برخی این چند روز بر تشکل نوبنیاد ندا که فرزند خود اصلاحات است تاختند . بدون آنکه بخوانند و بدانند تیغ بر چهره های جوان آن کشیدند . آنچنان صحبت کردند که گویی سند مالکیت اصلاحات به نام آنهاست. جوانان با انگیزه را از خودتان نرانید . اینها بازوان اصلاحات بوده و هستند. اگر نقدی بر سخنی هست آن را با صدای بلند و با منطق و استدلال پاسخ دهید.

خرازی در بخش دیگری از این مصاحبه می گوید :"با فتوای سیاسی رهبری در حق الناس خواندن رای مردم پارادایم جدیدی وارد عرصه سیاسی شده است. ما باید ببینیم در شرایط موجود چه می توانیم بکنیم. ما به دنبال این هستیم که با مجموعه حاکمیت تنش زدایی کنیم و موقعیت ممتاز اصلاح طلبی را بازتعریف کنیم و در چارچوب قانون ایفای نقش کنیم."








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار