ویژگی‌ موشک‌های "قدیر" و "نصر بصیر"، پهپادهای "کرار4" و "مهاجر4"

با رونمایی از دو موشک کروز جدید، خانواده کروزهای دریایی و بومی ایران، "8 عضوی" شد؛ قبلاً موشک‌های قادر، نور، نصر1، ظفر، کوثر و یاعلی رونمایی شده بود.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران چهارمحصول جدید در حوزه‌های موشکی، هوایی و نقشه‌برداری که با حضور رئیس‌جمهور و وزیر دفاع رونمایی شد، شامل پهپاد رهگیر کرار۴، موشک قدیر، موشک کروز دریایی نصر بصیر و پهپاد فوتوگرامتری مهاجر ۴ (سامانه نقشه‌برداری هوایی) است.

" قدیر"، دقیق‌تر و منهدم کننده‌تر از " نور" و " قادر"
 
قدیر نسل جدیدی از موشک کروز جمهوری اسلامی است که با برد 300 کیلومتر اهداف دریایی دشمن را با دقت و قدرت تخریب بالا منهدم می‌کند و می‌تواند از روی شناورهای مختلف و ساحل شلیک شود.
 
مزیت عملیاتی برجسته این موشک امکان پرتاب آن از روی سامانه‌های موشکی قبلی است که انعطاف و توان عملیاتی نیروهای مسلح را افزایش می‌دهد.
 
با توجه به اینکه موشک قدیر امروز رونمایی شد اما اواخر فروردین‌ماه امسال فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرد که ناوهای رزمی نیروی دریایی ارتش به موشک کروز دریایی «قدیر» مجهز شدند و این موشک به 2 صورت سطح به سطح (از روی شناورها) و نیز ساحل به دریا در یگان رزم نیروی دریایی ارتش مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
تفاوت کروز «قدیر» با موشک‌های نظیر «نور» و «قادر» در بُرد، دقت و قدرت انهدام آن عنوان شده است.

امروز با رونمایی از موشک کروز قدیر، در واقع نسل سوم موشک‌های کروز ایران رونمایی شد. این موشک بیشترین برد را در میان کروزهای دریایی ایران داشته و در صدر لیست کروزهای ایرانی تکیه زده است.
 
این موشک، همچون دیگر اعضای خانواده موشک‌های کروز ایرانی قادر است از لانچرهای ساحلی و شناوری به سوی اهداف شلیک شود.
 
دستاورد دفاعی "قدیر"، دستان بلند مدافعان حریم دریایی جمهوری اسلامی ایران است که در سازمان صنایع هوا - فضا وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.


"نصر بصیر"؛ کروزی جستجوگر

 
این موشک کروز دریایی علاوه بر قابلیت چالاکی و قدرت عملیاتی با داشتن سر جستجوگر بدون انتشار به ویژگی عملیات در سکوت و هوشمندی مجهز شده است که می‌تواند در ارتقاء توان دریایی نیروهای مسلح مؤثر باشد.
 
این دستاورد جدید که حاصل کار دانشمندان و صنعتگران سازمان صنایع هوا - فضا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است، بر توان دفاع دریایی نیروهای مسلح پرافتخار جمهوری اسلامی ایران می‌افزاید.

با رونمایی از این دو موشک کروز جدید، خانواده کروزهای دریایی و بومی ایران، "8 عضوی" شد؛ قبلاً موشک‌های قادر، نور، نصر1، ظفر، کوثر و یاعلی رونمایی شده بود.


پهپاد "کرار 4"
رهگیر پرنده‌های متجاوز

کرار، رهگیر نسل جدید پهپادهای جت جمهوری اسلامی ایران است که در سازمان هوایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.

پهپاد " کرار 4" مأموریت رهگیری هوایی پرنده‌های متجاوز را بر عهده دارد.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن پهپاد رهگیر " کرار 4"، قابلیت‌های عملیاتی متنوع‌تری را برای پدافند هوایی در ارتفاع بالا و دفاع از حریم هوایی کشور خواهند داشت.


پهپاد فوتوگرامتری "مهاجر 4" با نقشه‌برداری هوایی
 
نقشه‌برداری هوایی با پهپاد قابلیت برجسته‌ای است که توسط محققان و صنعتگران سازمان‌های جغرافیایی و صنایع هوایی وزارت دفاع و با مشارکت فرهیختگان دانشگاهی به منصه ظهور رسیده است.

پهپاد فتوگرامتری "مهاجر 4"، قادر است نقشه‌های هوایی را با کاربری نظامی و غیرنظامی در اختیار کاربران قرار دهد.

"مهاجر 4"، پهپاد پیشرفته و مطمئنی است که برای نخستین‌بار توانمندی‌های خود را در نقشه‌برداری هوایی در خدمت دفاع و توسعه ملی کشور قرار می‌دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
درود بر رزمندگان اسلام
زنده باد ایران سرزمین دلیران
Iran (Islamic Republic of)
اشنا
۲۱:۳۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
خسته نباشید به همه تکنسین ها و مهندسین عزیز دفاعی کشور باعث غرور ملت هستید دوستتون دارم الهم عجل لویک الفرج
آخرین اخبار