با حضور معاون وزیر؛

شورای اداری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان تشکیل جلسه داد

علی اصغر کاراندیش مروستی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و هیئت همراه ایشان به استان کردستان سومین جلسه شورای اداری با حضور ایشان و روسای شهرستان و ستادی برگزار گردید.

 به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران  به نقل از سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛علی اصغر کاراندیش مروستی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سومین جلسه شورای اداری که با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی و روسای ادارات شهرستان و ستادی در محل سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار گردید اظهار داشت: واگذاری امور اجرایی برنامه های فرهنگی هنری به اصحاب فرهنگ و هنر در دستور کار قرار گیرد وظیفه اصلی ادارات کل و ادارات شهرستانی نظارت، حمایت و هدایت است، بنا نیست وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی امور خدماتی فعالیت های فرهنگی را به عهده گیرد، سیاستگذاری و هدایت فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی را مدنظر قرار دهید .
 
کاراندیش تاکید کرد: فعالیت های فرهنگی هنری مبتنی بر آموزه های اسلامی و قرآنی باشد، در همه موارد پاسخگویی در امور فرهنگی و هنری را مدنظر قرار دهید، احترام و عزت اصحاب فرهنگ و هنر را در همه حال نگهدارید.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ وارشاد  افزود: در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی براساس مطالعات انجام شده ، بنا است عدالت را در توزیع اعتبارات رعایت گردد، و در زمینه صدور مجوز ها اختیارات بیشتری به استان‌ها اعطا گردد.
 
کاراندیش در بخشی دیگر از سخنان خویش اظهار داشت: مشکلات و کمبودهای استانهای سراسر کشور به نوعی شبیه همدیگر هستند، ما در زمینه کمبود اعتبار دچار کاهش شدید و محدودیت شده ایم ، بنابراین ناچاریم  این کاهش شدید اعتبار  را مدیریت کنیم.
 
وی افزود: بودجه اختصاص یافته به وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی بسیار کم و در بسیار زمینه ها و موارد متاسفانه دچار کمبود اعتبار شده ایم ، اما ما بنا را گذاشتیم که در شهرستانهای سراسر کشور کار فرهنگی انجام گیرد، به همین منظور بودجه هایی را به این امر اختصاص داده ایم که بطور متناوب اختصاص خواهد یافت.
 
کاراندیش اضافه کرد: ما به هرکدام از 10 شهرستان تابعه استان 10 میلیون تومان بودجه فرهنگی اختصاص خواهیم داد و انتظار داریم با این بودجه کار و فعالیت فرهنگی، هنری و قرآنی انجام گیرد در صورت ارسال گزارشات و اسناد مثبته این هزینه ها، این بودجه ها به صورت مداوم ارسال خواهد شد در غیر اینصورت هیچگونه کمکی از مرکز ارسال نخواهدشد.
 
در ادامه جلسه شورای اداری از طرف حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گزارش کوتاهی از مشکلات و کمبودهای اداره کل و ادارات شهرستانی به شرح ذیل به سمع ونظر معاون وزیر رساند: متاسفانه هیچکدام از مجتمع های فرهنگی هنری سطح استان مصوب نیستند، کمبود نیروی انسانی متخصص در مجتمع ها به وضوح دیده می شود، چارت سازمانی و تشکیلاتی اداره کل ارشاد و ادارات تابعه بسیار ضعیف و دارای مشکلات فراوانی برای کارکنان شده است، بیشتر کارکنان چندین ماه است اضافه کار نگرفته اند امید می رود با همکاری و مساعدت شما از وزارت خانه این مشکلات مرتفع گردد، به دلیل کمبود بودجه حمایت های لازم از هنرمندان و اصحاب رسانه نمی شود.
 
هرکدام از اعضای  شورا اداری به ذکر نقطه نظرات و پیشنهادات سازنده خود در زمینه های موضوعی تحت پوشش خویش پرداختند عمده مشکلات موجود کمبود بودجه فعالیت های فرهنگی هنری و قرآنی، کمبود نیروی انسانی، نبود وسیله نقلیه، مستهلک بودن مجتمع های فرهنگی هنری سطح استان، معضل کتابخانه های عمومی مستقر در مجتمع های فرهنگی هنری و ... به سمع و نظر  علی اصغر کاراندیش مروستی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و هیئت همراه رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: اداره ، ارشاد ، اسلامی ، وزارت ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار