پور مختار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

به کارشناسان دستور دادم پرونده تخلفات را هر چه زودتر ببندند/ قصد برکناری کفاشیان را نداریم

رئیس کمیسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی در خصوص پرونده تخلفات در فوتبال گفت: کارشناسان در حال نوشتن گزارش تخلفات در فوتبال هستند و وقتی آماده شد آن را اعلام می‌کنیم.

محمد علی پور مختار در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: به هر حال حجم پرونده تخلفات در فوتبال زیاد است و تا کارشناسان آن را جمع بندی کنند زمان می‌برد.
 
پور مختار درباره تاخیر در اعلام نتیجه پرونده تخلفات در فوتبال گفت: این موضوع طبیعی است چرا که گزارش های جدیدی می‌آید و کارشناسان تا بخواهند آنها را بررسی کنند زمان می‌برد. بر این اساس اعلام گزارش نهایی پرونده تخلفات در فوتبال تاخیر داشته است همچنین من به کارشناسان دستور دادم که هر چه سریعتر پرونده تخلفات را ببندند.
 
وی درباره اطلاعات داده شده توسط یکی از افراد فدراسیون به اعضای کمیسیون اصل 90 گفت: اعضای فدراسیون و افرادی خارج از فدراسیون که اطلاعاتی دارند ما از آنها دعوت می‌کنیم به مجلس بیایند و خیلی از افراد هم داوطلبانه اطلاعاتشان‌ را در اختیار ما می‌گذارند، این موضوع طبیعی است.
 
پور مختار در ادامه بیان کرد: حضور برخی از افراد فدراسیون فوتبال در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به معنای برکناری کفاشیان نیست و چنین برداشتی در این خصوص نباید اتخاذ شود.
 
 وی در خصوص فشار مجلسی‌ها به وزیر ورزش و جوانان برای برکناری کفاشیان گفت: ما چنین قصدی نداریم، این ها همه پیش داوری است که بعضی ها مطرح می‌کنند، ما هیچ وقت به این شکل اقدام به برکناری کفاشیان نمی‌کنیم.
 
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در خصوص نامه فدراسیون فوتبال به مجلس که از کلمه فساد استفاده نکنند، بیان کرد: چنین نامه‌ای برای ما نیامده است به هر حال من چیز خاصی در این مورد ندیدم.


 
وی درباره گفته‌های کفاشیان که فساد در فوتبال وجود ندارد، گفت: کفاشیان تعبیر خاص خود را در مورد فساد در فوتبال مطرح می‌کند. موضوعی که برخلاف قانون باشد فساد تلقی می‌شود. اگر کلمه فساد نادرست است پس فساد اداری هم نباید به کار ببریم.
 
پورمختار در ادامه بیان داشت: کفاشیان نباید از مطرح شدن موضوع فساد در فوتبال نگران شود چرا که ما قصد داریم کسانی که برخلاف قانون عمل می‌کنند را شناسایی و نامشان را اعلام کنیم. همچنین تخلف با فساد یکی است و فرقی با هم ندارند.
 
رئیس کمیسیون اصل 90 درباره برخورد با متخلفان فوتبال عنوان کرد: ما قصد داریم که این بار برخورد قاطعی با متخلفان داشته باشیم و این برخورد را در گزارشی که ارائه می‌دهیم، خواهید دید، همچنین اهالی فوتبال نباید قبل از ارائه گزارش پیش‌داوری کنند.
 
وی درباره جلسه اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس با مسئولان نظام وظیفه گفت: مسئولان نظام وظیفه توضیحاتی در مورد کارت پایان خدمت برخی از بازیکنان دادند که قرار است طی روزهای آینده همه اطلاعات تکمیلی در این خصوص به ما ارائه دهند تا تصمیم نهایی را اتخاد کنیم.
 
رئیس کمیسیون اصل 90 عنوان کرد: ما باید ببینیم که کارت معافیت بازیکنان به چه صورت بوده است و اگر تخلف بر ما محرز شد برخورد قاطعانه با بازیکنان متخلف خواهیم کرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال کارشناسان مشغول نوشتن گزارش پرونده تخلفات در فوتبال هستند و من به آنها تأکید کردم که این پرونده را زودتر جمع کنند تا به اطلاع عموم برسانیم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دستور ، سریعات ، تخلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار