مختاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

اجرایی شدن طرح جامع آب خام و احیاء قنوات

اجرایی شدن طرح جامع آب خام و احیاء قنوات و سایر منابع آبی و اتخاذ روش‌های نوین علمی در زمینه آبیاری فضای سبز خبر داد.

علی محمد مختاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به کمبود آب در تهران گفت: به منظور تامین آب مورد نیاز و افزایش راندمان آبیاری فضای سبز و بوستان‌‌ها، طرح جامع آب خام و احیاء قنوات و سایر منابع آبی و اتخاذ روش‌های نوین علمی در زمینه آبیاری فضای سبز به اجرا درآمده است.

مختاری با اشاره به اهداف این طرح عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح ساماندهی و بازسازی قنوات جهت ایمن سازی و آبیاری فضای سبز، افزایش میانگین سهمیه آب استحصال شده از قنوات، افزایش منابع آبی مورد استفاده در فضای سبز و ... است.

مختاری در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده این سازمان یادآور شد: زمینه افزایش راندمان کاربرد آب در فضای سبز با استفاده از تغییر روش آبیاری از روش‌های دستی و سطحی به روش‌های نوین آبیاری تحت فشار،‌تغییر الگوی کاشت و استفاده از گیاهان پوششی جایگزین چمن و گیاهان با نیاز آبی کم و مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی شهر تهران و اجرایی کردن مبحث بازچرخانی آب و استفاده ازپسابها برای آبیاری فضای سبز است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران برای از بین نرفتن فضای سبز در کمبود آب شهر تهران برنامه‌های بسیاری را در دست اجرا دارد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: طرح ، جامع ، منابه ، قنوات ، مختاری ، اباری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار