ساری/

تعرفه مهم‌ترین مشکل جامعه پزشکی است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین مشکل جامعه پزشکی بحث تعرفه‌های پزشکی و عدم پرداخت به‌ موقع شرکت‌های بیمه‌گر است، گفت: شرکت‌های بیمه‌گر تعرفه‌ها را بسیار کم پرداخت می‌کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگارانمسعود شایسته‌آذر به مناسبت روز پزشک، گفت: ابن‌سینا نابغه‌ای در علم پزشکی بود و آثار بسیار خوبی از خود به جای گذاشت که حتی سال‌ها برای مراجع علمی پزشکی دنیا ملاک بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین مشکل ما بحث تعرفه‌های پزشکی و عدم پرداخت به‌ موقع شرکت‌های بیمه‌گر است، اظهار داشت: شرکت‌های بیمه‌گر تعرفه‌ها را بسیار کم پرداخت می‌کنند و یا به مدت طولانی پرداخت این تعرفه‌ها را تعویق می‌اندازند به عنوان نمونه یک شرکت بیمه‌گر تعرفه پزشکی یک مورد از سال 90 را هنوز پرداخت نکرده ‌است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان‌ داشت: عدم پرداخت به‌ موقع تعرفه‌های پزشکی سبب می‌شود روابط بیمار و پزشک دچار مشکل شود.

 شایسته‌آذر تصریح کرد: در صورتی‌که تعرفه‌های پزشکی واقعی و به‌ موقع پرداخت شود مشکلات مردم حل شده در غیر این صورت مردم متضرر شوند.

وی با اشاره به اینکه در جامعه پزشکی پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: هر چه میزان سیستم‌های پزشکی و درمانی برای پیشگیری از بیماری‌ها هزینه کنند به مراتب بهتر است تا برای درمان بیماری‌ها هزینه کنند.

این متخصص ارتوپد با تاکید بر اینکه خوددرمانی در علم پزشکی توصیه نمی‌شود، اظهار داشت: پزشکی علم پیشرفته‌ای است و به هیچ وجه خود درمانی توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: تعرفه ، پزشکی ، بیمه گر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.