در حاشیه‌های پزشکی مطرح شد

از پیتزا فروشی تا درآمد میلیونی پزشکان/ در روز پزشک از تلخی و شیرینی‌هایش بخوانید

در آستانه روز پزشک روایتی از حال و احوال پزشکان در کشورمان داریم که حدود 40 هزار پزشک چرخ زندگی شان را با شغل دوم می چرخانند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،اول شهریور ماه، همزمان با زادروز بوعلی سینا، به پاس تألیفات و خدمات وی، به علوم پزشکی و فعالیت وی در این رشته، و تجلیل از پزشکان، روز پزشک نام گذاری شده‌است.

در دنياي امروز كمتر ملتي است كه به مفاخر گذشته خود توجه نكند چراکه يكي از علايم حيات و زنده بودن ملت ها توجه به مفاخر گذشته فلسفي، علمي، فرهنگي، ادبي، سياسي، اجتماعي و ملي آن هاست كه اين گذشتگان با وجود گذشت روزگار و سير زمان و وقوع حوادث نا گوار با هزاران خون دل براي آيندگان خود به ميراث گذاشته‏ اند كه بايد آن را گرامي و عزيز داشت و بارور ساخت.

در این میان گاهی پزشکان برای درمان وقت کافی نمی گذارند و گاهی نیز بیماران را در وقت اضافه نجات می دهند و هستند پزشکانی که به اجبار مجبور به فعالیت در مشاغل آزاد مانند:پیتزا فروشی،خوانندگی،برج سازی و ....  می شوند.

پروفسور سمیعی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: من افتخار می کنم به ملت ایران که انقدر برای علم و دانش اهمیت قائل هستند.

درادامه یکی از پزشکان شهرستان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران از دغدغه های مردم این شهرستان برای انجام خدمات درمانی گفت:ای کاش می شد هرچه زودتر بیمارستان ولایت شهرستان سرباز این استان به پزشک متخصص مجهز شود تا بیماران مجبور نباشند برای انجام آزمایش هایی مانند:سونوگرافی،رادیولوژی و....به شهرستان های اطراف بروند.

تیم پزشکی ایران اسطوره‌های زیادی نیز همچون ابن سینا، رازی و دکتر قریب نیز دارد.
اجرای طرح تحول سلامت می تواند نسخه‌ای برای درمان بخشی از مشکلات پزشکی کشور باشد.



انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار