با مراقبت غذایی در این دوره 30 درصد هوش کودک را افزایش دهید

در مغز یک نوزاد به هنگام تولد حدود صد میلیارد سلول عصبی وجود دارد که با تغذیه مناسب و دریافت مواد مناسب، رشد 30 درصدی را تسهیل می بخشد.

مجید حسن قمی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عواملی در بالا رفتن هوش افراد تاثیر گذار است که مهمترین آن ژنتیک یا همان عامل ارثی است.

وی افزود: علاوه بر ژنتیک، تغذیه هم تاثیر خود را دارد و نباید نقش درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌ها را نادیده گرفت. تغذیه را قبل از بارداری، در حین بارداری و در دوران شیردهی و بعد آن هم بسیار مهم است به عنوان مثال در هفته سوم بارداری در هر دقیقه دویست و پنجاه هزار سلول مغزی در جنین ساخته می شود، این تکثیر زیاد احتیاج به مواد غذایی خوب مثل املاح، اسیدهای چرب ضروری، پروتئین‌ها و... دارد.

حسن قمی اذعان داشت: اگر مادری با مشکل تغذیه ای روبرو شود، نمی‌تواند موفق باشد در هنگام تولد به طور متوسط وزن نوزاد سه کیلو و پانصد گرم است که در چهار یا پنج ماهگی دو برابر و در یک سالگی سه برابر می شود.

بنابراین با این رشد چشمگیر نوزاد احتیاج به ماده غذایی خوب و مفید دارد از طرفی هم فقط مغز نوزاد در بدو تولد صد میلیارد سلول عصبی دارد که اگر درست رشد کنند و تغذیه سالم دریافت کنند یک مغز سالم را بوجود می‌آورند و اگر با کمبود مواد مغذی روبرو شود، اصطلاحا می گوییم کودک دچار بازماندگی از رشد شده است و حدود 30 درصد ضریب هوشی کم می شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: هوش کودک ، تغذیه ، ژنتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.