مدیر زیرساخت های مالی مرکز مطالعات شهرداری تهران:

دولت در هر کجا که خودش خواسته به شهرداری ها کمک کرده

مدیر زیرساخت های مالی مرکز مطالعات شهرداری تهران گفت: در 8 سال گذشته شاهد بوده ایم که دولت در هر کجا که خودش خواسته به شهرداری ها کمک کرده و در هر کجا که میلی نداشته،کمک هایش را قطع کرده است.

به گزارش خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران،محسن مرد علی  اظهارکرد: ارتباط بین دولت و شهرداری ها از آغاز به کار بلدیه ها همواره با فراز و نشیب هایی مواجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ایجاد مشکلات متعدد در روابط اداری و ساختاری، روابط مالی نیز میان دولت و شهرداری ها در اکثر اوقات محل اختلافات بوده است، تصریح کرد: در طول 8 سال گذشته اگر دولت سهم خود را برای توسعه حمل ونقل عمومی و به خصوص مترو پایتخت پرداخت می کرد، در حال حاضر ما شاهد تکمیل خطوط مترو تهران و خدمت رسانی گسترده آن به شهروندان بودیم.

مدیر زیرساخت های مالی مرکز مطالعات شهرداری تهران در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود اهمیت مناسبات مالی بین دولت و شهرداری ها در جهان، اما این مناسبات در کشورمان کماکان به درستی تعریف نشده و دارای نارسایی های جدی است.


مردعلی افزود: در برنامه های سوم،چهارم و پنجم توسعه اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی کشور، واگذاری بخش بزرگی از وظایف دولت  مرکزی و بخش استانی به شهرداری ها پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بازآرایی مناسبات مالی دولت و شهردای ها نیازمند شفاف سازی است، تاکید کرد: هم اکنون دولت حتی همانند یک شهروند عادی هم بدهی خودرا به شهرداری پرداخت نمی کند.

مدیر زیرساخت های مالی مرکز مطالعات شهرداری تهران اظهار داشت: به عنوان مثال، یکی از چالش ها و مشکلات موجود در زمینه کمک های دولت به شهرداری ها تغییر سال به سال بودجه عمرانی شهرهاست که براساس نیاز شهرها تعیین نمی شود.



انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار