نقوی‌حسینی در موافقت با استیضاح فرجی‌دانا:

دانشگاه‌ها آبستن فتنه جدیدی شده‌اند/ آقای وزیر چرا نباید به حضور "نوری‌زاد" در ضیافت افطاری یک دانشگاه انتقاد می‌کردید؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: این همه تهدید و توهین به استیضاح کنندگان برای چیست؟ با چه هدفی است؟ ما چه می‌خواهیم؟ چرا اینقدر مجلس باید زیر سوال برود؟ مگر چه اتفاقی افتاده است؟ مگر استیضاح وظیفه قانونی نماینده نیست؟ مگر ملت به نمایندگان رای نداده‌اند که به تکلیفشان عمل کنند؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده تهران و ورامین در مجلس در جلسه علنی امروز چهارشنبه 29 مرداد در موافقت با استیضاح وزیر علوم گفت: ما نسبت به یکدیگر شناخت کاملی داریم و طی کار در این دوره از مجلس همدیگر را شناخته‌ایم و مواضع یکدیگر را می‌دانیم و از گرایشات و جریانات همدیگر اطلاع داریم.

وی ادامه داد: روابط مجلس و دولت روابط بسیار خوبی است و شاید بتوان ادعا کرد که یکی از همراه‌ترین مجالس با دولت‌ها مجلس نهم و دولت یازدهم است. 

نقوی‌حسینی با بیان اینکه وزیر اقتصاد در روز یکشنبه لایحه‌ای را به مجلس آورد گفت: نمایندگان مجلس بدون مخالفت به لایحه دولت رای دادند. همچنین هفته گذشته سخنگوی دولت لایحه‌ای مطرح کرد و با اکثریت آراء مجلس به دولت رای داد. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: اینقدر در بوق روابط تیره‌ دولت و مجلس کوبیده نشود. این همه تهدید و توهین به استیضاح کنندگان برای چیست؟ با چه هدفی است؟ ما چه می‌خواهیم؟ چرا اینقدر مجلس باید زیر سوال برود؟ مگر چه اتفاقی افتاده است؟ مگر استیضاح وظیفه قانونی نماینده نیست؟ مگر ملت به نمایندگان رای نداده‌اند که به تکلیفشان عمل کنند؟ 

وی با مورد خطاب قرار دادن وزیر علوم گفت: چه کسی از شما رانت خواست؟ چرا این مسائل مطرح می‌شود؟ این همه تهاجم برای چیست؟ مگر پشت پرده چیست؟ 

بنده یکبار با شما ملاقات نکرده‌ام و هیچ مطالبه‌ای از شما نداشته‌ام. چرا اینقدر باید توهین و تهمت باشد؟ 

نقوی‌حسینی با بیان اینکه ما همگی اصولگرا هستیم افزود: همگی اصول داریم و باید از آن دفاع کنیم. اینکه انتخابات چه می‌شود و ما نماینده می‌شویم یا خیر و دولت و وزیر چه می‌شود و ما را تهدید می‌کنند که اگر این وزیر برود بدتر می‌کنیم و ادامه خواهیم داد. ما مکلف به تکلیفیم و مکلف به نتیجه نیستیم. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: امروز خطری در دانشگاه‌ها وجود دارد. دانشگاه‌ها آبستن فتنه جدیدی می‌شوند. به تکلیفمان باید امروز عمل کنیم. باید از اصول، اسلام، خون شهدا و حجاب دفاع کنیم. امروز این ارزش‌ها زیر سوال است.

وی ادامه داد: در 17 تیر امسال در دانشگاهی همایشی برگزار شد و هزار دانشجو از دختران و پسران ما در آن جمع شدند و در این همایش سخنران گفت: تا کی باید برای فرستادن نمایندگان مجلس یا به مسند ریاست جمهوری یا مجلس خبرگان رهبری چشممان به دهن جنتی باشد و چشم ایشان هم به دهن کس دیگری باشد؟ در دانشگاه کف زده و هورا می‌کشند. این در دانشگاه ما اتفاق افتاده است. مهم نیست که آن سخنران چه گفته است، مهم این است که بعد از این سخنرانی به او چه‌گفته‌ایم و به برگزار کنندگانشان چه گفته‌اید . دریغ از یک تذکر و اشاره که چه می‌گوید.

وی تاکید کرد: در این همایش به او گفته شده تمام پول مملکت را به بسیج، وزارت اطلاعات و سپاه داد‌ه‌اید. اینها در دانشگاه ما گفته می‌شود. چه عکس‌العملی در مقابل آن نشان داده‌اید؟ 

نقوی‌حسینی با مورد خطاب قرار دادن فرجی‌دانا افزود: انجمن اسلامی دانشگاه امسال ضیافت افطاری را بر پا کرد و نوری‌زاد مهمان ویژه این افطاری بود. 

وی خاطره‌ای تعریف کرده است که من نمی‌توانم آن را توصیف کنم و سندش را به رئیس مجلس می‌دهم که در وبلاگش نیز گذاشته است.

نقوی‌حسینی تاکید کرد: رزمندگان اسلام برای این ارزش‌ها جان دادند و پودر شدند. این انجمن اسلامی دانشگاه ماست!!!! چه کسی به این اتفاقات تذکر می‌داد؟ چه کسی گفت که نوری‌زاد را چرا دعوت کرده‌اید؟ اینقدر نگویید سیاسی است. من گرایش اقلیتم. من با کسی دعوای
سیاسی ندارم. این حرفها را نزنید. در همین همایش سخنران می‌گوید: شما نمی‌توانید درد دانشگاهها را بدانید و دهان مردم را نمی‌توان بست. در مقابل هورا می‌کشند . اینها سخنرانی‌های دانشگاههاست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه طی یک سال گذشته بیش از 40 تشکل سیاسی در دانشگاهها ایجاد شده است گفت: خواهش می‌کنم که اتفاقات بوجود آمده در دانشگاهها را بررسی کنید که با چه گرایشاتی نشریاتی که امروز چاپ می‌شوند. آقای فرجی‌دانا، اگر وزیر بودید یا نبودید ببینید که در این نشریات درباره شهیدان و حجاب چه نوشته‌اند.

وی تاکید کرد: شما ۱۲۰ نفر را طی ۴ ماه عوض کردید. در این دانشگاه‌ها مگر چند پست وجود دارد؟ این یک هیئت علمی متدین و متعهد در دانشگاه نبود؟  
 
وی با تأکید بر اینکه امروز روز بزرگی است گفت: بنده به دنبال رانت خواری نبوده و نیستم و هر دولتی از وی مدرکی دارد اعلام کند.  
 
نقوی حسینی افزود: بنده فیلمی را نمایش می‌دهم که نشان می‌دهد چه کسانی تصمیم‌گیر وزارت علوم هستند به شما هم گفته شده است و شما در جمع دانشجویان گفتید که مطلب را ضبط نکنند و هیچ صدایی نباشد.  
 
همچنین، نقوی‌حسینی تقاضای پخش فیلم مستند را از برخی اظهارات و شعارهای ساختارشکن در دانشگاه‌ها در دوره مسئولیت فرجی‌دانا کرد.  
 
در بخش دیگری از فیلم که مربوط به جلسه فرجی‌دانا با نمایندگان مجلس است وی سیستم اطلاعاتی کشور را عقب‌مانده عنوان می‌کند و نقوی‌حسینی در پاسخ به وی اعلام می‌کند که سیستم اطلاعاتی کشور بسیار هم قوی است.  
 
فیلم در بخش دیگری از اظهارات وزیر علوم بیان می‌دارد که اگر کسی از منتسبان من در دانشگاه‌ها یا وزارتخانه ارتباطی با فتنه ۸۸ دارد بگویید تا با آن‌ها برخورد کنم و نباید با استناد به یک نوار ضبط شده بدون اینکه پشت صحنه آن را بدانید قضاوت کنید.  
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس پس از پخش فیلم گفت همه شما دیدید و شنیدید؛ ما به خود اجازه می‌دهیم که در دانشگاه همه چیز علیه نظام گفته شود مگر رهبری معظم انقلاب نفرمودند هر کس صحبت از تقلب کرد مجرم است حال شما از این فرد دفاع می‌کنید؟  
 
انتهای پیام/

ادامه دارد...
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار