مروری بر گزیده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات ۲۸ مرداد؛

حمله هکرهای چینی به آمریکا/ معرفی رسمی HTC One M8 نسخه ویندوزفونی

۶ هزار روستا اینترنتی شد، کاربران اینترنت کره شمالی چه فایل‌هایی دانلود کرده‌اند، موزه ارتباطات بازگشایی شد، صادرات 16 محصول فناورانه به 25 کشور جهان، آیفون 6 احتمالاً با چیپ NFC و بیش از یک گیگابایت رم عرضه خواهد شد، نگاهی نزدیک به بازی ارتش های فرازمینی و... مهمترین عناوین فناوری اطلاعات امروز بود.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات فناوری اطلاعات در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان علاقمند به حوزه فناوری اطلاعات در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات را هر شب در قالب یک بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.






۶ هزار روستا اینترنتی شد/ پیوست نسل سوم موبایل به هفته دولت نمی‌رسد
تسنیم/ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۶ هزار روستا را صاحب اینترنت کردیم و تا پایان سال قرار است که این میزان را به ۱۴ تا ۱۷ هزار برسانیم. محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازگشایی موزه ارتباطات درباره ایده راه‌اندازی‌ این موزه‌ اظهار کرد: تصمیمی در گذشته مبنی بر رسالت مجموعه باغ اتخاذ شده تا بازدیدکنندگان داخلی و خارجی موزه‌ها، بتوانند میراث فرهنگی کشور را در یک نقطه به صورت تجمیع شده ببینند.

وی افزود: این ساختمان قدمت صد ساله دارد که معماری آن از بین رفته بود اما بسیار تلاش شد تا ساختمان به سبک اولیه بازسازی شود. او با اشاره به اینکه موزه تمبر هم در چارچوب این موزه راه‌اندازی می‌شود، گفت: انتشار تمبر کاری فرهنگی هنری است و از این جهت شورای تمبری را برگرفته از بهترین متخصصان کشور در نظر گرفتیم تا این موزه هم به زودی به شکل اختصاصی راه‌اندازی شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه من هفتادمین وزیر ارتباطات هستم، درباره مهم‌ترین برنامه‌اش که در تاریخ ارتباطات ثبت می‌شود، گفت: کارهای زیادی در بخش‌های مختلف انجام می‌دهیم اما شبکه ملی اطلاعات را به شکل جدی پیگیری می‌کنم تا در پایان سال آینده به سرانجام رسد. وی ادامه داد: در هفته دولت نیز نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی را به مردم ارائه می‌دهیم که کار خوب دیگری است.

وزیر ارتباطات ردباره ارتباطات روستایی و برنامه وزراتخانه نیز عنوان کرد: امسال تصمیم گرفتیم اینترنت را به روستاها ببریم و در این راستا 6 هزار روستا را اینترنت دادیم و امیدواریم تا پایان سال نیز این میزان را به 14 تا 17 هزار روستا برسانیم. تا پایان برنامه هم تمامی روستاها را اینترنت‌دار کنیم.

وی درباره موضوع پیوست فرهنگی برای نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی نیز گفت: براساس قانون موظف بودیم پیوست فرهنگی را برای این نسل‌ها تهیه کنیم و ما هم پیوست را خدمت رییس جمهور فرستادیم ولی ممکن است تا هفته آینده که تصمیم داریم پروانه فعالیت در این نسل را واگذار کنیم، تصویب نشود. او افزود: خدمات نسل سوم  بالاتر را با ملاحظاتی که در پیوست فرهنگی دیده‌ایم، افتتاح می‌کنیم.

وزیر ارتباطات در ارتباط با اینکه گفته می‌شود چند بنای تاریخی در اختیار این وزارتخانه است، برنامه برای پیگیری چنین موضوعی چیست؟، گفت: گفته شده که یک منزل تاریخی در منطقه گلوبندک هست و قرار بر این شد تا همکاران من گزارشی از آن تهیه کنند تا اگر واقعا به عنوان میراث تلقی شود، حفظش کنیم.

واعظی درباره روند مذاکره با اپراتورها بر سر ارائه پروانه نسل‌های بالاتر ارتباطی نیز گفت: با یکی از اپراتورها صددرصد به توافق رسیده‌ایم و کار تمام شده و طبق گزارشی که شب گذشته داشتم، حدود 85 تا 90 درصد کار با اپراتور دیگر هم پیش رفته است و امیدواریم در هفته دولت بتوانیم تمامی مسائل را حل کنیم.

وی درباره اینکه با مجوز آزمایشی و اولیه نسل سوم، چطور ایرانسل دست به تبلیغات از رسانه ملی و پیامک به مشترکانش بر سر ارائه خدمات نسل سوم زده است؟، گفت: چون ایرانسل موافقتنامه را با رگولاتوری امضا کرده، قطعا پروانه را دریافت می‌کند؛ سرمایه‌گذاری عظیم چند هزار میلیارد تومانی توسط اپراتورها در این زمینه شده و قطعا با چنین تبلیغاتی به دنبال این هستند تا مردم بدانند چقدر کار در کشور انجام شده است.


حمله هکرهای چینی به امریکا / اطلاعات پزشکی 4 میلیون نفر لو رفت
مهر/ اطلاعات پزشکی و خصوصی حدود 4.5 میلیون نفر در امریکا توسط هکرهای چینی و در یک حمله سایبری به سرقت رفت تا آتش تنش میان امریکا و پکن بیش از پیش شعله ور شود. یکی از بزرگترین بیمارستان های امریکا هدف حمله سایبری از چین قرار گرفت که در این سرقت اینترنتی اطلاعات امنیتی، اجتماعی، پزشکی متعلق به 4.5 میلیون نفر دزدیده شد. کارشناسان امنیت امریکایی معتقدند این سرقت توسط گروهی با نام APT18 انجام شده که از سوی دولت چین حمایت می شوند.

APT18 تاکنون حملات سایبری متعددی را با هدف شرکت های هوا فضا، سازمان دفاع، ساخت و ساز، فناوری، شرکت های بزرگ مالی و اداری، بهداشت و درمان انجام داده است. این کارشناس اینترنتی در ادامه می گوید:"هکرهای چینی در حملات سایبری تکنیک های بسیار پیشرفته ای را برای شکستن قفل ها و همینطور ورود به سیستم های امنتینی در پیش می گیرند که تاکنون کسی موفق به شناسایی آنها نشده است."

اطلاعات به سرقت رفته بیماران شامل اطلاعاتی از جمله سوابق پزشکی بیماران، آدرس، تاریخ تولد، شاره تلفن، شماره بیمه در سازمان های بیمه ای یا خدمات بیمه ای که بیمار از پنج سال پیش تاکنون دریافت کرده بود را شامل می شدند. اما اطلاعات به سرقت رفته منوط بر اطلاعات پزشکی بیماران نیست بلکه شماره کارت های اعتباری و هر اطلاعاتی که به مالکیت اشخاص مربوط می شد نیز به سرقت رفته اند.

این سرقت اینترنتی بزرگترین حمله سایبری است که تاکنون از سازمان های بهداشتی و درمانی انجام شده است. گروه های هکر چینی به دنبال مالکیت معنوی یا استفاده از اطلاعات شخصی و مالی بیماران بوده اند.

این موضوع در حالی مطرح می شود که در ماه های اخیر، تنش میان واشنگتن و پکن وارد فاز جدیدی شده به طوری که دولت امریکا پنج افسر ارتش چین را به جاسوسی سایبری متهم و سفیر این کشور در ایالات متحده را احضار و علاوه بر آن دولت چین نیز جنگ های سایبری سردی را علیه امریکا و کشورهای اروپایی آغاز کرده است.

یکی از شرکت هایی که از سوی این پنج نفر مورد حمله سایبری قرار گرفت، شرکت "وستینگ هاوس الکتریک" بود. در مورد اتهامات مربوط به این شرکت هکرها استراتژی آن را برای معامله با یک شرکت دولتی چینی رصد کرده و ۷۰۰ هزار صفحه ایمیل، از جمله پیام های مدیرکل را نیز به سرقت برده بودند.

مقامات امریکایی معتقدند هیچ دلیلی برای حملات از سوی چین جز تقویت شرکتهای دولتی چین و تامین منافع آن کشور به بهای تجارت در آمریکا وجود ندارد؛ تاکتیکی که ایالات متحده آن را شدیدا محکوم کرده است.


زلزله به شبکه تلفن ثابت و همراه ایلام آسیب نزد
تسنیم/ مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام گفت: هیچ گونه قطع ارتباطی چه در شبکه تلفن ثابت و چه تلفن همراه در پی زلزله اخیر نداشتیم. مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام گفت: خوشبختانه تا این لحظه هیچ گونه قطع ارتباطی چه در شبکه تلفن ثابت و چه تلفن همراه در پی زلزله اخیر نداشتیم و با دستور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، همه امکانات استان برای برقراری ارتباطات مناسب بسیج شده است.

وی با اشاره به اینکه دارای آمادگی کامل برای رفع قطعی احتمالی هرگونه ارتباط هستیم افزود: با استقرار واحدهای سیار در منطقه کارشناسان مخابرات استان، آماده پشتیبانی از ترافیک تلفنی هستند. مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام با حضور خود در منطقه زلزله زده خاطرنشان کرد: من و مدیران بخش فنی با حضور خود بر نرمال بودن خطوط تلفنی ثابت و سیار نظارت خواهیم کرد.

وی گفت: در حال حاضر تنها مشکل، ترافیک سنگین ارتباطات تلفنی در مناطق زلزله زده است که با افزایش ظرفیت کانال ها تا حدودی مدیریت شده لیکن لازم است هموطنان از مکالمات طولانی خودداری کنند. اسدی در ادامه گفت: به دو ساختمان اداری و فنی مخابرات شهرستان آبدانان آسیب فیزیکی وارد شده که خوشبختانه به بستر ارتباطی آن آسیبی نرسیده است.


تغییر کدهای تلفنی سيستان و بلوچستان به 054/ هجدهمین استان در نوبت هم کدی
مهر/ در راستای اجرای طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی در هر استان، تغییر کدهای استان سيستان و بلوچستان به عنوان هجدهمین استان در دستور کار شرکت مخابرات قرار گرفت. اجراي طرح همكدسازي در استان سيستان و بلوچستان از ساعت 22 شب چهارشنبه 29 مردادماه انجام می شود و در این طرح كدهاي بين شهري 0541، 0542، 0543، 0544، 0545، 0546، 0547، 0548 به 054 تغییر می یابد.

تعداد خطوط تلفن منصوبه در سطح مراكز شهري این استان 283 هزار و در سطح مراكز روستايي 125 هزار و تعداد خطوط دايري در مراكز شهري 218 هزار و مراكز روستايي 74 هزار خط اعلام شده است. این طرح در 25 مرکز شهري و 154 مركز روستايي ( با احتساب شبكه wll GSM بيش از 994 روستا)  در سطح شهرستانهاي زاهدان، زابل، خاش، چابهار، نيكشهر، ايرانشهر و سراوان انجام مي پذيرد و شماره مشتركين در سطح شهرستانهاي ياد شده از 7 رقم به 8 رقم تغيير خواهد كرد و عدد 3 به تمامی شماره ها افزوده خواهد شد.

به دليل مسائل فني ارقام شماره تلفن بعضي از مشتركين در شهرستانها و روستاها تغييراتي خواهد داشت كه مشتركين مي توانند با سامانه گوياي در محدوده استان 2022 (بدون كد) و خارج از استان با شماره‌هاي 05412022 تماس گرفته و از تغييرات ايجاد شده اطلاع كسب کنند.

كاهش هزينه تماس بين مشتركين توابع استان با مراكز استان و بالعكس، اختصاص يك شماره منحصر به فرد به مشتركين در كل استان، جلوگيري از تداخل در فايل هاي شارژينگ و Caller-ID از مزاياي اين طرح است. تاکنون این طرح در 17 استان کشور به اجرا درآمده است. مشتركان مي‌توانند با مراجعه به سايت شركت مخابرات استان سيستان و بلوچستان به نشاني www.tcsb.ir و واردكردن شماره تلفن قديم، از شماره جديد خود مطلع شوند.


اتصال ۸۳۸۸ دستگاه به شبکه دولت/ مکاتبات کاغذی در نهاد ریاست جمهوری حذف می‌شود
تسنیم/ معاون سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به این که عدم استفاده از کاغذ در مکاتبات اداری نهاد به ۷۴ درصد رسیده، گفت: این رقم تا پایان شهریور به ۸۰ درصد افزایش می یابد و از سال آینده مکاتبات کاغذی به مقصد نهاد ریاست جمهوری دریافت نمی شود. مرتضی بانک در سی و هفتمین  اجلاس مدیران دبیرخانه های نظام اداری کشور که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: در جایگاه نهاد ریاست جمهوری متصدی راهبری روابط دولتی و حاکمیتی هستیم و هوشمندسازی دبیرخانه قابلیت ردیابی و نظارت عام را فراهم می آورد.

وی تصریح کرد: همه سطوح سازمانی از مدیران ارشد تا کارکنان رده پایین به به روز رسانی اطلاعات ترغیب کرده تا زمینه تحقق دولت دانا به طور گسترده فراهم شود. معاون سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: هوشمندسازی یک ضرورت است نه تشریفات، بیان کرد. یکی از مهم ترین قدم ها در این زمینه پیاده سازی نظام حذف کاغذ تا حد امکان در جریان بروکراسی اداری و دیجیتالزه شدن است.

بانک تاکید کرد: کاهش بروکراسی اداری، توسعه کمی و کیفی خدمات، گسترش زمان و مکان ارائه خدمات، بهینه کردن فرآیندها، دستورالعمل ها و ساختارها، کاهش ترافیک و رفت و آمدها، کاهش فساد اداری و ایجاد شفافیت در عملکرد سازمان ها از جمله مزایای اجرای صحیح پروژه های دولت الکترونیک است.

وی خاطرنشان کرد: تجارت جهانی بر این موضوع تاکید ویژه ای دارند که باید قوانین و مقررات هم به تناسب تغییر کند به طوری که در گزارش سازمان ملل متحد در سال 2012 پس از بررسی وضعیت دولت الکترونیک در کشورهای مختلف اینگونه نتیجه گیری شده که دولتها باید در کنار توسعه خدمات بر خط، مامویت های سازمان ها، مقررات موجود و...بازنگری کنند. تمرکز اصلی دولت ها باید بر ایجاد نهادهای لازم نهادینه شدن سازمان های دولتی با یکدیگر و ایجاد یک درگاه واحد ارائه خدمات به شهروندان در همه زمینه ها باشد.

معاون سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به این که ساختارهای اطلاعات تبادل پیام ها بین سازمان ها، شماره دهی واحد اطلاعات پایه، استاندارهای تعامل پذیری و ساختار تبادل داده و نگهداری اطلاعات ثبب در انبار داده و نمایش آن از سوی نهاد فرابخشی از جمله اقداماتی است که باید اجرایی شود، بیان کرد: اگر دولت تنها به معنی راه اندازی سامانه ها برخط و اتصال فیزیکی سازمان ها با یکدیگر باشد نه تنها باعث ایجاد رضایت در کاربران نمی شود بلکه یک بروکراسی جدید پیچیده تر است.

بانک با اشاره به این که عدم استفاده از کاغذ در مکاتبات اداری نهاد ریاست جمهوری به 74 درصد رسیده است، اظهار کرد: این رقم تا پایان شهریور به 80 درصد افزایش می یابد و از سال آینده مکاتبات کاغذی به مقصد نهاد ریاست جمهوری دریافت نشده و نامه کاغذی صادر نمی شود.

وی با بیان این که هم اکنون 8388 دستگاه دولتی به شبکه دولت متصل هستند از راه اندازی GBS با هدف تبادل اطلاعات الکترونیکی بین دستگاه های دولتی خبر داد و گفت: این کار را با سازمان بازنشستگی و مبادله فرم های مربوط به برقراری حقوق بازنشستگان و سامانه کسورات شاغلین شروع شده است. وی همچنین با یادآوری سایت هم اندیشی دولت دانا در هفته گذشته، افزود: این سایت با هدف ایجاد هم اندیشی درباره رویکردهای ندوین اسناد بالادستی در فضای مجازی ایجاد شده است.


اسمارت فون جدید و جذاب ژاپنی‌ها/ رقیب جدید سامسونگ و اپل
مهر/ دو محصول جدید کمپانی شارپ می توانند رقیبی برای اسمارت فون و تبلت های جدید ساخت سامسونگ یا اپل باشند. برای اولین بار و در اتفاقی غیر قابل پیش بینی، اسمارت فونی با قابلیت های بالا و متنوع از آسیا و از کمپانی کمتر شناخته شده ای نسبت به اپل و سامسونگ به بازارهای جهانی ارائه خواهند شد. این کمپانی، شارپ نام دارد. شارپ، یکی از کمپانی های صنایع الکترونیکی ژاپن است که در عرضه و ارائه فناوری های جدید فعالیت دارد. این کمپانی از معرفی دو اسمارت ‌فون جدید در ژاپن خبر داده است.



برای نخستین بار یکی از اسمارت فون های جدید شارپ از اواخر ماه آگوست در بازار امریکا ارئه خواهد شد زیرا پیش از این، محصولات ژاپنی تنها در همین کشور توزیع و در سایر کشورها عرضه نمی شدند. در خبرهای متفاوتی از این محصول با عنوان اولین گوشی بدون قاب یاد کرده اند که می تواند برای کاربران و مصرف کنندگان جالب توجه باشد.



اپراتور ژاپنیSoftBank دو اسمارت فون جدید از زیر مجموعه های Sharp SH-04F را با نام های Sharp Aquos Crystal و Aquos Crystal X را روانه بازار خواهد کرد. مدل اول یعنی Sharp Aquos Crystal روانه بازارهای امریکایی خواهد شد و مدل دوم به عرضه وطنی خواهد پرداخت.

دو مدل اسمارت فون در 5 اینچ و 5.5 اینچ ارائه خواهند شده اند. مدل 5 اینچی، 140 گرم وزن، ضخامتی به نازکی 10 میلی متر، رزولوشن 720P پردازنده اسنپ دراگون 400 فرکانس، 1.2 گیگاهرتزی و از حافظه 8 گیگا بایت برخوردار است.

اسمارت فون مدل 5.5 اینچی به امکاناتی از قبیل رزولوشن 1080 P و پردازنده اسنپ دراگون 801 فرکانس، 2.3 گیگا هرتز و به 2 گیگا بایت رم مجهز است. اسمارت فون های جدید در رنگ های قرمز، سفید، آبی و مشکی به بازار فناوری ارائه می شوند.


موزه ارتباطات بازگشایی شد
تسنیم/ موزه ارتباطات پس از عملیات بازسازی صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات بازگشایی شد. صبح امروز محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم بازگشایی موزه ارتباطات با اشاره به اینکه فعالیت ما در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات، پست بانک و زیرساخت موضوعات بدیهی است که در قبال آن باید پاسخگو باشیم و در پایان هر دوره نیز باید کارنامه‌ای از عملکرد خود را به دولت ارائه دهیم، اظهار کرد: فعالیت در عرصه پژوهش و تولید است که نحوه رفتاری وزارت ارتباطات را متفاوت می‌سازد و اگر در این زمینه فعالیت خاصی انجام ندهیم کسی نیست که از ما درباره آن سوال کند.

وی ادامه داد: این موزه در زمان معاونت اولی دکتر حبیبی راه‌اندازی شد و در حال حاضر بخشی از بار وظایف ایشان بر گردن ما مانده است زیرا موزه ارتباطات دارای ساختمانی با قدمت 100 ساله بوده که با بازسازی که صورت دادیم برای آن ارج نهادیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همانطور که انقلاب ما انقلابی فرهنگی بوده هر کجا که باشیم فرهنگ جز پیوست‌های ما محسوب می‌شود و باید مورد توجه ما باشد.

واعظی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای اروپایی از هیچ چیز میراث فرهنگی می‌سازند، گفت: ما برای ثبت تاریخچه و پیشینه کشورمان باید به سمت همچنین کارهایی پیش رویم تا فرزندان و آیندگان درباره کارهای اجدادشان مطلع باشند.

وی با اشاره به اینکه پست امروز تلفیقی از کاغذ و IT بوده است اظهار کرد: شبیه این اتفاق که در حال حاضر برای پست افتاده در مخابرات نیز صورت گرفت به گونه‌ای که تصور از مخابرات در اذهان به گونه‌ای است که شاید با رسالت کنونی آن متفاوت باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به اینکه ذوق و سلیقه ما ایرانیان به سمت موضوعاتی از قبیل تمبر و فرش ایرانی که از جمله دستاوردهای فرهنگی ما محسوب می‌شوند است، گفت: فرش ایران در اقصی‌نقاط دنیا طرفدار دارد و به عنوان مثال نمونه‌ای از آن در سازمان ملل آویخته شده است.

واعظی افزود: زمانی که تعدادی از سفرای امورخارجه را برای بازدید به این موزه آورده بودند گفتند این موزه بنا و ساختمانش نیز قابلیت دیدن دارد. موزه ارتباطات در سال 88 به عنوان موزه برتر سازمان ایکوم شد و بنای آن در متراژ 18 هزار مترمربع ساخته شده است. موزه ارتباطات در 3 بال شرقی، غربی و مرکزی که هر کدام 6 هزار مترمربع مساحت دارند واقع شده و معماری آن مربوط به فردی روسی است.

شکل‌گیری اولین موزه پستی و مخابراتی کشور به حدود 72 سال قبل بر می‌گردد و نخستین موزه پستی و تلگرافی با الگوبرداری از موزه‌های تخصصی اروپایی تأسیس و در آن کلیه اشیاء، آلات و ادوات پستی تلگرافی جمع‌آوری و نگهداری گردید. این موزه دارای کتابخانه، سالن تمبر (تمبرهای داخلی شامل 3 دوره قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی) سالن مخابرات ( از مورس تا ماهواره زهره، تله‌تایپ، تلگراف، تلکس، فاکس) فروشگاه تمبر، سالن مرکزی اشیاء پستی و چایخانه سنتی است.


صادرات 16 محصول فناورانه به 25 کشور جهان
مهر/ رئیس پارک فناوری پردیس گفت: تاکنون برای شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک 478 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و این پارک در سال گذشته 16 محصول جدید را به 25 کشور جهان صادر کرده است.

مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس در دوازدهمین اجلاس سالیانه این پارک گفت: 147 شرکت عضو پارک هستند که تاکنون مبلغ 487 میلیارد تومان برای شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری شده است. وی گفت: مرکز تخصصی ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان در این پارک راه اندازی می شود که 22 کارگزار در این مرکز مستقر هستند و به شرکت ها خدمات مشاوره ای و تخصصی ارائه می کنند.

وی از قراردادهای پارک فناوری پردیس با ارگان های مختلف خبر داد و گفت: پارک فناوری پردیس با شرکت ملی نفت و آب و فاضلاب قراردادهایی را برای اجرای طرح های پژوهشی منعقد کرده که طرح بخاری های گازسوز با راندمان بالا مربوط به شرکت ملی نفت بوده است.

صفاری نیا خاطرنشان کرد: 43 محصول جدید توسط شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک ارائه شده است و 16 محصول جدید این پارک به 25 کشور جهان نیز صادر گردیده است.

وی گفت: پارک فناوری پردیس از قوانین و معافیت های زیادی نیز برخوردار بوده است که 66 شرکت در سال 1392 از این معافیت ها استفاده کرده اند. میزان قرارداد با شرکت ملی نفت 90 میلیارد ریال و 75 میلیارد ریال با شرکت ملی گاز بوده است.

صفاری نیا با بیان اینکه 11 فن بازار در استان های دیگر داریم، گفت: فعالیت های فن بازار استان های کشور شامل 8 تبادل فناوری،6 شورای عارضه یابی، 60 خدمت تخصصی در استان های مختلف هستند. پارک فناوری پردیس طی 3 برنامه ای که با دانشگاه صنعتی شریف، مشهد و زنجان داشته قرار است از دل این برنامه ها تا سه سال آینده 100 شرکت دانش بنیان را ایجاد کند و در مسیر تجاری سازی قرار بدهد.


پیوست فرهنگی نسل سوم تلفن همراه تدوین شد/توجه به نظرات مراجع تقلید
تسنیم/ دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: پیوست فرهنگی نحوه تعامل با خدماتی چون پیام‌های کوتاه، چند رسانه‌ای، آهنگ پیشواز، تماس تصویری و اینترنت که از سوی اپراتور ارایه شده، بر نقش اساسی کاربران در بهره‌برداری از این خدمات تأکید کرده است.

محمد حسن انتظاری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور از پایان فرآیند تهیه و تصویب پیوست فرهنگی سرویس‌های اپراتورهای نسل سوم و بالاتر تلفن‌های همراه در کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوا برای تصویب در جلسه شورای عالی فضای مجازی خبر داد و گفت: کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور با برگزاری جلسه‌های کارشناسی متعدد با نهادها، صاحب نظران و نمایندگانی از جامعه نخبگانی کشور در این حوزه به منظور  بررسی و نیازسنجی خدمات اپراتورهای نسل سوم و بالاتر تلفن همراه و همچنین توجه به نظرات فقهی مطرح شده درخصوص موضوع پیوست فرهنگی که سرویس تماس تصویری نیز جزئی از آن محسوب می‌شود، با تصویب آیین‌نامه‌های این پیوست آن را برای تصویب نهایی در جلسه شورای عالی فضای مجازی ارایه کرد.

وی افزود: در این پیوست ضمن تبیین جایگاه و نحوه تعامل با خدماتی چون پیام کوتاه، پیام چند رسانه‌ای، آهنگ پیشواز، تماس تصویری، اینترنت و بسته‌های نرم‌افزاری که از سوی اپراتور ارایه شده، بر نقش اساسی کاربران در بهره‌برداری از این خدمات تأکید شده و علاوه بر آن اپراتورها ملزم شده‌اند تا بسته‌های خدماتی و محتوایی مختلفی را به تناسب  سن، نیاز و خواسته کاربران با حفظ ارزش‌های تربیتی، اخلاقی، دینی و فرهنگ ایرانی – اسلامی در اختیار آنها قرار دهند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر نگاه جامع پیوست فرهنگی به عنوان زیرساختی مناسب برای اپراتورهای نسل سوم و بالاتر تلفن همراه، اظهار داشت: در پیوست فرهنگی صرفا نگاه سلبی در نظر گرفته نشده و تلاش شده است تا در تدوین این پیوست بر نگاه  ایجابی تکیه بیشتری شود. او تصریح کرد: این پیوست پس از تصویب در جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور برای تمامی اپراتورهای نسل سوم و چهارم تلفن همراه ابلاغ خواهد شد تا براساس آن بتوانند خدمات و سرویس‌های خود را ارایه کنند.


معرفی رسمی HTC One (M8) for Windows نسخه ویندوزفونی پرچمدار اچ‌تی‌سی
فارنت/ همان‌طور که انتظار می‌رفت اچ‌تی‌سی امروز نسخه ویندوزفونی پرچم‌دار خود HTC One (M8) را رسماً رونمایی کرد این گوشی از نظر ظاهر و مشخصات دقیقاً مانند نسخه اندرویدی است اما با سیستم‌عامل ویندوزفون 8.1 ارائه خواهد شد.

HTC One (M8) for Windows نامیست که اچ‌تی‌سی برای این ویندوزفونی در نظر گرفته و آن را فعلاً به صورت اختصاصی برای اپراتور ورایزن آمریکا عرضه خواهد کرد. از تفاوت‌های این گوشی با نسخه اندرویدی آن می‌توان به نرم‌افزار Project My Screen برای نمایش صفحه‌نمایش بر روی کامپیوتر و کنترل آن اشاره کرد که با کابل USB کار می‌کند. سایر مشخصات One M8 ویندوزفونی دقیقاً مشابه نسخه اندرویدی است. صفحه‌نمایش 5 اینچی 1080p، پردازنده Snapdragon 801، دوربین دوگانه 4 مگاپیکسلی اولتراپیکسل، دوربین دوم 5 مگاپیکسلی، دو گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و اتصالات رایج.



همچنین با آپدیت جدید ویندوزفون 8.1 کاور Dot View وان ام8 با ویندوزفون نیز سازگار شده و می‌توانید از امکانات آن بهره‌مند شوید. همچنین اپلیکیشن‌های Zoe و Blinkfeed نیز حالا به ویندوزفون آمده‌اند تا با پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی همراه شوند. این گوشی موقتاً با قیمت قراردادی 100 دلار عرضه می‌شود و هنوز برنامه اچ‌تی‌سی برای عرضه جهانی آن مشخص نشده است.


آیفون 6 احتمالاً با چیپ NFC و بیش از یک گیگابایت رم عرضه خواهد شد
فارنت/ روز گذشته خبری مبنی بر احتمال عرضه آیفون 6 تنها با یک گیگابایت رم منتشر شد. اما به تازگی یک مهندس در تولید چیپست‌ها از نظر فنی این تئوری را رد کرده و همچنین احتمال عرضه آیفون بعدی را با NFC بررسی کرده است.



در خبری که روز گذشته منتشر شد در یک تصویر شماتیک مقدار یک گیگابایت رم به وضوح دیده می‌شد اما به اعتقاد آقای "تاد دریگو” این تصویر تنها مربوط به یک لایه NAND حافظه است که برای نگهداری اطلاعات ضروری مانند فیرمور دستگاه استفاده شده و نشانگر میزان حافظه کلی رم نیست. از زمان iOS 4 این چیپ NAND یک گیگابایتی برای نگهداری بوت‌لودر دستگاه و همچنین اطلاعات اپلیکیشن‌ها، Cache، Log و سایر اطلاعات مورد استفاده قرار گرفته است و استفاده از یک گیگابایت برای این کاربرد کافی به نظر می‌رسد.



همچنین همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید یک چیپ NFC مربوط به شرکت NXP به تصویر کشیده شده است که احتمالاً در آیفون 6 به کار گرفته خواهد شد. سازنده این چیپ شرکت NXP تولیدکننده چیپ‌های مشابه برای بسیاری از کمپانی‌های بزرگ دنیا و همچنین تولید کننده چیپ حرکتی M7 آیفون 5S است. به این ترتیب احتمالاً اپل بالاخره از فناوری NFC برای پرداخت و کیف پول الکترونیکی استفاده خواهد کرد؛ کاری که سال‌هاست در گوشی‌های اندرویدی بازار دیده‌ایم.


سرویس اشتراک موسیقی یوتیوب به زودی راه می‌افتد
تسنیم/ زمزمه‌های راه‌اندازی زودهنگام سرویس اشتراک موسیقی بدون تبلیغات یوتیوب، با نام "کلید موسیقی یونیوب" بالا گرفت. سرانجام شایعه‌های طولانی مدت بر سر ارائه سرویس یوتیوب میوزیک با قرار گرفتن اسکرین‌شاتی از این سرویس روی درگاه پلیس اندروید، به واقعیت نزدیک می‌شود.

اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد،"کلید موسیقی یوتیوب" روی هر دو بستر یوتیوب و گوگل‌پلی میوزیک در دسترس قرار خواهد گرفت. براساس اطلاعات پیشین، این سیستم اجازه جریان نامحدود استریمینگ و اجرای آفلاین موسیقی و ویدئوها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کسانیکه از برنامه کاربردی یوتیوب استفاده می‌کنند ممکن است به زودی با اخطار در دسترس بودن این سرویس روبرو شوند. این سامانه موسیقیایی در گام اول به شکل رایگان در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد که به شکل 30 روزه نصب می‌شود و بعد از آن برای استفاده باید ماهیانه 10 دلار پرداخت کرد.

ظاهرا یوتیوب میوزیک قرار است امکانات متفاوتی را از دیگر سرویس‌های موسیقیایی و ویدئویی یوتیوب در اختیار کاربران قرار دهد و علاوه بر این کسانیکه درصدد انتشار هنر خود هستند، می‌توانند پیش از اجرای قطعه موسیقی یا کلیپ ویدئویی به معرفی کار بپردازند.

مشترکان فعلی یوتیوب قادر خواهند بود تا به شکل اتوماتیک به آپدیت جدید که از این سرویس پشتیبانی می‌کند، دست یابند اما سایرین برنامه کاربردی آن را باید از گوگل‌پلی بگیرند. هنوز مشخص نیست که این سرویس چه زمانی راه‌اندازی می‌شود اما ظاهرا در مرحله کسب مجوز نشر و حق بهره‌برداری از محتوای فرهنگی است.


اچ‌تی‌سی، Butterfly 2 را معرفی کرد: تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 801، دوربین دوگانه‌ی 13 مگاپیکسل به‌همراه بلندگوهای بوم‌ساند
زومیت/ HTC تلفن‌هوشمند خود با نام Butterfly 2 را برای بازار‌های آسیایی معرفی کرد. این تلفن‌هوشمند پیش از این برای اپراتور ژاپنی KDDI ژاپن با نام J Butterfly عرضه شده بود که هم‌اکنون برای بازار‌های جنوب شرقی آسیا همچون هنگ‌کنگ، هندوستان، مالزی، سنگاپور و تایلند روانه‌ی بازار شده است.



Butterfly 2 دارای مشخصات فنی چون صفحه‌ی نمایش ۵ اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی، تراشه‌ی اسنپ دراگون 801 با فرکانس کاری ۲.۵ گیگاهرتز، ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با امکان افزایش از طریق درگاه میکرو SD است. اچ‌تی‌سی در قسمت پشتی خود از دوربین دوگانه با رزولوشن 13 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی با گشادگی f/2.0 و لنز‌ ۲۸ نانومتری به‌همراه سنسور مخصوص ثبت عمق همراه شده است. لازم به‌ذکر است که این سنسور قادر است تا ویدئوهایی با رزولوشن فول اچ‌دی به ثبت برساند. در قسمت جلوی گوشی برای برقراری مکالمات ویدئویی و ثبت تصاویر از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده شده است. اچ‌تی‌سی برای تامین انرژی این تلفن‌هوشمند از یک باتری ۲۷۰۰ میلی‌امپر ساعتی استفاده کرده و محصول خود را با اندروید ۴.۴ کیت‌کت به فروش خواهد رساند.

Butterfly 2 از بلندگوهای بوم‌ساند استفاده کرده است که این بلندگوها برای تولید صدای بهتر با فناوری پردازش سیگنال‌های LiveStage کمپانی هارمن‌کاردون ترکیب شده است که در همکاری با اچ‌تی‌سی حاصل شده است.


سونی تلفن میان رده‌ی ضد آب Xperia M2 Aqua را معرفی کرد
زومیت/ سونی تلفن میان رده‌ی جدیدی را با نام Xperia M2 Aqua معرفی کرد. این تلفن ضد آب که قرار است با قیمتی ارزان و قابل تهیه برای عموم کاربران روانه بازار شود از امکانات نرم‌افزاری اختصاصی سونی بهره می‌برد و سخت‌افزار قابل قبولی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
  • دوربین ۸ مگاپیکسل با فوکوس خودکار و قابلیت ضد ویدیو 1080p
  • دوربین جلوی ۱.۱ مگاپیکسل
  • صفحه نمایش ۴.۸ اینچ با رزولوشن ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل و تراکم ۲۳۰ پیکسل در اینچ
  • پردازنده‌ی Qualcomm Snapdragon 1.2GHz چهار هسته‌ای به همراه گرافیک Adreno  305
  • حافظه‌ی رم ۱ گیگابایت
  • حافظه ذخیره سازی ۸ گیگابایت با پشتیبانی از درگاه microSD
  • سیستم عامل اندروید کیت کت
  • باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعتی
  • پشتیبانی از شبکه‌ی LTE
متن بیانه مطبوعاتی سونی برای معرفی Xperia M2 Aqua:
    بالاترین سطح ضدآب بودن۲ در جهان در یک تلفن هوشمند با قیمتی که برای همگان مناسب است
    با دوربین فوق‌العادۀ ۸ مگاپیکسلی و مجموعۀ برنامه‌های نوآورانۀ دوربین Xperia، درون و بیرون آب عکس‌هایی شگفت‌انگیز بگیرید
    تجربه‌های پرچم‌دار Sony در یک طراحی ممتاز به‌همراه LTE پرسرعت و بهترین عملکرد پردازشگر در ردۀ خودش برای تجربۀ بهتر سرگرمی در حال حرکت
    بالاترین ظرفیت باتری در بین تلفن‌های هوشمند هم‌ردۀ خودش۳ با باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی با ماندگاری طولانی

بهترین صفحه‌نمایش ۴٫۸ اینچی qHD در ردۀ خودش، ایده‌آل برای استفاده با یک دست ۱۹ اوت ۲۰۱۴، لندن، بریتانیا- سونی-موبایل امروز XperiaTM M2 Aqua را معرفی کرد. نخستین تلفن هوشمندی که فناوری پرطرفدار ضد آب Sony را به ردۀ قیمتی متوسط می‌آورد. Xperia M2 Aqua که از طراحی OmniBalance مختص Sony و یک دوربین شگفت‌آور ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد، نه تنها قابلیت ضدآب بودن را به ردۀ تازه‌ای از تلفن‌های هوشمند می‌آورد، بلکه با ارائۀ بالاترین رتبه‌بندی ضدآب بودن در یک تلفن هوشمند۲ (IP65/68)، این فناوری را بهبود می‌بخشد.

کالوم مک‌دوگال، مدیر بازاریابی Xperia در Sony Mobile گفت: « Xperia M2 Aquaنقطۀ عطف مهمی در مجموعۀ محصولات ماست چراکه ما بار دیگر یکی از فناوری‌های اختصاصی‌مان را به ردۀ جدیدی از تلفن‌های هوشمند می‌آوریم. محبوبیت Xperia M2 به ما نشان داد که تقاضای زیادی برای قابلیت‌های ممتاز Sony با قیمتی مقرون‌به‌صرفه وجود دارد. ما به‌دنبال این بازخورد مصرف‌کنندگان، اکنون با Xperia M2 Aqua برای نخستین بار تخصصمان در فناوری ضدآب را به یک تلفن هوشمند ردۀ متوسط می‌آوریم.  Xperia M2 Aqua تلفن هوشمندی است که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد بهترین فناوری‌ها و سرگرمی‌های Sony را ، چه در باران و چه در آفتاب، با خودشان به هرکجا که می‌روند ببرند و ما از عرضۀ چنین محصولی به بازار هیجان‌زده هستیم.»



فقط بهترین
Xperia M2 Aqua نمونۀ فوق‌العاده‌ای از قابلیت‌هاییست که اکنون امکان ارائۀ آن‌ها در ردۀ متوسط تلفن‌های هوشمند وجود دارد. Xperia M2 Aqua به یک پردازشگر چهارهسته‌ای Qualcomm® Snapdragon™ 400 با سرعت ۱٫۲ گیگاهرتز۴ و توانمندی‌های  4G LTE برای سرعتی شگفت‌انگیز مجهز بوده و به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های بزرگ را دانلود کرده و هم‌زمان با ثبت خاطرات به پخش فیلم و بازی با تازه‌ترین بازی‌ها بپردازند. باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی که بالاترین ظرفیت را در بین همۀ تلفن‌های هوشمند در این رده۳ داراست، امکان استفاده از این تلفن را در تمام طول روز فراهم می‌آورد. در عین حال می‌توان حالت Battery STAMINA را روشن کرد و از این تلفن هوشمند حتی برای مدت طولانی‌تری هم استفاده نمود.

 هنگامی که نوبت به عکس گرفتن می‌رسد، Xperia M2 Aqua در هر کجا که باشید بی‌نظیر است. این تلفن هوشمند دوربینی ۸ مگاپیکسلی را با فناوری‌های Sony مانند حسگر عکس Exmor RS™ برای موبایل، تصویربرداری HDR،  SteadyShot™ برای ویدیو، برنامه‌های دوربین Xperia و دکمۀ اختصاصی برای شاتر دوربین تلفیق می‌کند تا به شما برای ثبت تصاویری بی‌نقص در هر بار، کمک کند. چه درون آب باشید یا بیرون آن.



فراتر از یک دوربین
اکوسیستم دوربین اجتماعی هوشمند Sony به دوربین تلفن هوشمندتان اجازه می‌دهد کارهایی بسیار بیشتر از فقط عکس گرفتن انجام دهد. برنامه‌های دوربین Xperia مانند Social Live به شما اجازه می‌دهد لحظه‌های ویژۀ خودتان را به‌طور زنده در حساب Facebook خودتان پخش کنید یا می‌توانید با استفاده از جلوۀ عکس و جلوۀ واقعیت‌افزوده برای ایجاد ظاهری مفرح یا نوستالژیک، پویانمایی‌ها و رنگ‌هایی را به عکس‌هایتان اضافه کنید. علاوه بر این برای حصول اطمینان از اینکه عکس دلخواهتان را می‌گیرید، به‌ویژه زمانی که سوژه در حال حرکت است، Timeshift burst شروع به گرفتن عکس‌های پی‌درپی می‌کند، حتی پیش از فشردن دکمۀ شاتر و تنها در ۲ ثانیه ۳۱ عکس می‌گیرد تا از ثبت شدن بی‌نقص لحظۀ دلخواهتان اطمینان حاصل کنید. Sony همچنین برای تازه و نوآورانه نگه‌داشتن تجربۀ استفاده از دوربین‌های تلفن هوشمند، با برنامه‌نویسان شخص ثالث همکاری می‌کند تا مجموعه‌ای رو به رشد از برنامه‌های جدید دوربین Xperia را عرضه نماید. برای دانلود برنامه‌های بیشتر دوربین Xperia مانند Vine و Motiongraph تنها کافیست به نمایاب دوربینتان بروید و روی «+Apps» کلیک کنید تا به همۀ برنامه‌های جدید موجود در Sony Select برای ارتقاء تجربۀ تلفن هوشمندتان دسترسی پیدا کنید.



درخشان و زیبا
Xperia M2 Aqua یک گالری بی‌نقص برای نمایش همۀ عکس‌ها و فیلم‌های دلخواهتان است. صفحه‌نمایش درخشان qHD با اندازۀ ۴٫۸ اینچ که با تکیه بر سال‌ها تجربه در فناوری‌های صفحه‌نمایش طراحی شده است، رنگ‌هایی غنی و زنده را ارائه می‌کند. این صفحه‌نمایش IPS با کیفیت بالا امکان مشاهده واضح از هر زاویه‌ای را برای بهترین تجربۀ سرگرمی در حال حرکت، فراهم می‌آورد.

سرگرمی‌های عالی، هر کجا که هستید
تلفن‌های هوشمند Sony چیزی بسیار فراتر از جدیدترین سخت‌افزار هستند و Xperia M2 Aqua نیز از این قاعده مستثنی نیست. راحتی استفاده، نوآوری و چیره‌دستی در قلب توسعۀ نرم‌افزاری ما جای گرفته‌اند تا لذت‌بخش‌ترین تجربۀ کاربری را از طریق رابط کاربری حسی و همچنین برنامه‌ها و سرویس‌های یکپارچه ارائه نمایند.Xperia M2 Aqua  با تازه‌ترین برنامه‌های از پیش بارگیری‌شدۀ Walkman® و Movies ارائه می‌شود وهمچنین دسترسی به دنیایی از موسیقی و فیلم را از طریق سرویس‌های Music Unlimited و ۵Video Unlimited متعلق به Sony فراهم می‌آورد. دوستداران موسیقی می‌توانند  با هدست Bluetooth مدل SBH 20 به‌صورت بی‌سیم یا با اتصال کابل به هدست استریو مدل STH30، از طنین موسیقی‌شان لذت ببرند.

Lifelog، SmartWear و اتصال‌های تک‌لمسی بیشتر
Xperia M2 Aqua از فناوری NFC متعلق به Sony استفاده می‌کند تا امکان اتصال تک‌لمسی به مجموعه‌ای گسترده از دستگاه‌های دیگر Sony از SmartWear گرفته تا هدست، بلندگو، سیستم صوتی خانگی، تلویزیون و موارد فراوان دیگری را فراهم آورد. با برنامۀ Lifelog متعلق Sony که روی همۀ دستگاه‌ها از پیش بارگیری شده است، می‌توانید به Sony SmartBand SWR10 متصل شوید تا به‌طور خودکار ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته از فعالیت‌ها، سرگرمی‌ها و خاطره‌هایتان یادداشت‌برداری کنید. علاوه بر این، با SmartBand و به کمک مجموعه‌ای از اعلان‌های هوشمند قابل شخصی‌سازی که مستقیماً روی مچ دستتان دریافت می‌کنید، دیگر نیازی نیست نگران گم کردن تلفنتان یا از دست دادن یک تماس ورودی باشید. Xperia M2 Aqua که در رنگ‌های مشکی و سفید در دسترس خواهد بود از پاییز ۲۰۱۴ به بازارهایی شامل آمریکای لاتین، آسیا و اقیانوسیه و اروپا عرضه خواهد شد.


مشخصات فنی Galaxy Mega 2 فاش شد
زومیت/ تلفن‌های سری Galaxy Mega اگرچه جزو بهترین‌های سامسونگ نیستند، اما برای افرادی که به دنبال تلفن‌هوشمندی با نمایشگر بزرگ و سخت‌افزار متوسط و البته قیمتی ارزان هستند انتخاب مناسبی به حساب می‌آیند. مشخصات میان رده‌ی آینده‌ی کره‌ای‌ها توسط Sammobile فاش شد.

Galaxy Mega 2

در حالی که همه منتظر معرفی پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی Galaxy Note 4 هستند سم‌-موبایل، بلاگ نزدیک به سامسونگ، با گرفتن اطلاعات رام درز کرده، موفق شده تا به برخی از مشخصات سخت‌افزاری گلکسی مگا بعدی دست پیدا کند. همچنین اطلاعات جدید فاش شده از منابع داخلی سامسونگ مشخصات کامل‌تری از این فبلت را در اختیار ما قرار می‌دهند. گلکسی مگا ۲ با شماره‌ی SM-G750F و نام Vasta در داخل شرکت شناخته می‌شود. مشخصات زیر در باره‌ی نسخه‌ی اروپایی این محصول اعلام شده است:

    نمایشگر Super OLED با رزولوشن 1280 در 720
    پردازنده‌ی Exynos 4415 با چهار هسته‌ی Cortex-A9 و فرکانس 1.4 گیگاهرتز
    پردازشگر گرافیکی Mali-400 در فرکانس 533 مگاهرتز
    ۲ گیگابایت رم
    دوربین ۱۲ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری FullHD 1920 در 1080 در 30 فریم در ثانیه
    ۸ گیگابایت حافظه داخلی، قابل افزایش با کارت حافظه
    قابلیت‌های ارتباطی نسخه‌ی دوم گلکسی مگا شامل: WiFi 802.11n support, Wi-Fi Direct, DLNA, Wi-Fi hotspot, Bluetooth 4.0 LE / ANT+, GPS, GLONASS
    همچنین بهIR blaster وMicroUSB 2.0 نیز مجهز خواهد بود

اندروید ۴.۴۴ در کنار آخرین نسخه از Magazine UX در این فبلت به کار خواهد رفت یعنی همان چیزی که در Galaxy S5 و Galaxy Aplha وجود دارد. علاوه بر این‌ سامسونگ از رابط کاربری جدیدی که برای سادگی کار با یک دست طراحی شده در این محصول استفاده خواهد کرد.

این‌ها تمام اطلاعات موجود از این محصول تاکنون است. هرگونه اطلاعات بعدی از مشخصات و زمان توزیع به اطلاع مخاطبین زومیت خواهد رسید. منتظریم تا به زودی شاهد رقابت گلکسی مگای ۲ و فبلت‌های میان رده‌ی مجهز به پردازنده‌های جدید اینتل باشیم.


نسخه‌ی دوم ساعت هوشمند ال‌جی در نمایشگاه IFA رونمایی خواهد شد
زومیت/ با این که کمتر از ۳ ماه از معرفی اولین ساعت هوشمند ال‌جی می‌گذرد، کره‌ای‌ها قصد دارند در نمایشگاه IFA از نسل جدید آن پرده‌برداری کنند. ال‌جی به نظر بازار ساعت‌های هوشمند را بسیار جدی گرفته است. منابع معتبر از برنامه‌ریزی ال‌جی برای ارائه‌ی نسل جدید G Watch در برلین خبر می‌دهند. طبق شایعات این ساعت G Watch 2 نامیده خواهد شد گرچه این نامگذاری قطعی نشده است. ساعت هوشمند جدید ال‌جی از پلتفرم Android Wear استفاده خواهد کرد. قبلا خبرهایی از رونمایی از LG G3 Stylus برای رقابت با سری نوت سامسونگ در این نمایشگاه شنیده بودیم.

نسخه‌ی دوم ساعت هوشمند ال‌جی در نمایشگاه IFA رونمایی خواهد شد

بر طبق اطلاعات فاش شده G Watch 2 ال‌جی نیز مانند نسل قبلی از پردازنده‌ی ساخت کوالکام به علت حاضر نبودن پردازنده‌ی اختصاصی ال‌جی یعنی Odin استفاده خواهد کرد اما بر خلاف نسل قبل که از صفحات LCD استفاده می‌کرد، از نسل جدید OLED ال‌جی برای نمایشگر بهره خواهد برد.


ال‌جی مانیتور ۳۴ اینچ QHD و منحنی شکل خود را معرفی کرد
زومیت/ نمایشگرهای منحنی شکل راه خود را به دنیای مانیتورها نیز باز کردند. امروز ال‌جی از اولین مانیتور ۳۴ اینچ صفحه عریض خود با نسبت ۲۱:۹ پرده برداشت. این مانیتور که از نوع IPS LCD است قرار است در نمایشگاه IFA 2014 به نمایش عموم درآید. ال‌جی قصد دارد در IFA امسال، مانیتور ۳۴ اینچ خود را با رزولوشن QHD یا ۳٫۴۴۰ در ۱٫۴۴۰ پیکسل به نمایش درآورد. این مانیتور منحنی شکل که از نوع LED LCD است تا صفحه عریض آن به خوبی در اختیار مخاطب قرار گیرد.


مانیتور جدید ال‌جی که با نام مدل 34UC97 روانه بازار خواهد شد با کامپیوترهای مک و ویندوز سازگار است و از درگاه تاندربولت ۲ پشتیبانی می‌کند. ال‌جی یک اسپیکر ۷ واتی نیز در دل این مانیتور جای داده تا کاربر برای پخش صدا نیازی به اسپیکر نداشته باشد.

جالب است بدانید که ال‌جی در IFA امسال علاوه بر معرفی این مانیتور ۳۴ اینچ دو مانیتور ۳۱ اینچ دیگر را نیز با رزولوشن 4K رونمایی خواهد کرد. مانیتورهای جدید ال‌جی از رفش‌ریت 144 هرتز پشتیبانی می‌کنند تا تصاویر در آن‌ها به نرمی قابل مشاهده باشند. ال‌جی هنوز زمان عرضه و قیمت این محصولات را اعلام نکرده، اما حداقل می‌توانیم با شروع نمایشگاه IFA، از جزییات مربوط به این محصول آگاه شویم.


ال‌جی رابط کاربری جی3 را به گوشی‌ها و تبلت‌های ارزان‌تر می‌آورد
فارنت/ شرکت کره‌ای LG اعلام کرده که رابط کاربری UX منحصر به فردی که اولین بار در G3 مورد استفاده قرار گرفت را به گوشی‌ها و تبلت‌های ارزان‌تر و میان‌رده‌ی خود خواهد آورد. این رابط کاربری فوق‌العاده اندرویدی تا آخر سال جاری میلادی به تقریباً تمامی دستگاه‌های LG خواهد آمد.

رابط کاربری تخت UX اپتیموس LG G3 از زمان معرفی این پرچم‌دار توانسته توجه زیادی را به خود جلب کرده و مورد ستایش خیلی از کارشناسان و کاربران قرار گیرد. در بررسی ویژه‌‌ای که فارنت برای ال‌جی جی3 انجام داده می‌توانید توضیحات بسیار کامل‌تری را راجع‌به این رابط کاربری خارق‌العاده بخوانید.



این اولین باری نیست که LG امکاناتی که برای گوشی‌های جدیدتر خود عرضه می‌کند را برای گوشی‌های قدیمی‌تر خود نیز آماده می‌کند؛ پیش‌تر هم LG قابلیت بسیار کاربردی KnockCode را که مخصوص G3 ساخته شده بود را برای G2 نیز ارایه کرد.


تکنولوژی در گذر زمان؛ ۱۹۹۴ و نقطه عطفی تاریخی

دیجیاتو/ سال ۱۹۹۴ را شاید بتوان نقطه عطفی در صنعت تکنولوی دانست. در آن سال دنیای پهناور وب، یا به قول بعضی همان اینترنت، راه اندازی شد و موج تازه ای را در پی خود به وجود آورد. در آن سال ها کاربران با محصولاتی همچون تلفن های هوشمند، تبلت، تلویزیون های فلت و … آشنا نبودند و حتی به ابزاری مثل گوگل نیز دسترسی نداشتند برای اینکه بتوانیم به خوبی میزان پیشرفت تکنولوژی را در طول سال های اخیر احساس کنیم، تنها کافی است نگاهی به گذشته داشته باشیم. بر همین اساس در ادامه مطلب مروری خواهیم داشت به اتفاقات دنیای تکنولوژی در سال ۱۹۹۴.

در سال ۱۹۹۴ بیشتر کاربران از ویندوز استفاده می کردند. ویندوز در آن زمان بدین شکل بود.

در سال ۱۹۹۴ بیشتر کاربران از ویندوز استفاده می کردند. ویندوز در آن زمان بدین شکل بود.

موبایل ها در آن زمان به بازار عرضه شده بودند، اما قیمت بسیار بالایی داشتند. به سایز باتری دستگاه بالا که ساخت سونی اریکسون است، دقت کنید.

موبایل ها در آن زمان به بازار عرضه شده بودند، اما قیمت بسیار بالایی داشتند. به سایز باتری دستگاه بالا که ساخت سونی اریکسون است، دقت کنید.

در سال ۹۴، تیم برنرز WWW را اختراع کرد. تصویر بالا اولین وبسایت منتشر شده بر روی اینترنت است.

در سال ۹۴، تیم برنرز WWW را اختراع کرد. تصویر بالا اولین وبسایت منتشر شده بر روی اینترنت است.

در سال ۹۴ استیو جابز از اپل جدا شده بود و بر روی کامپیوتر های NeXT مشغول به کار بود. جالب اینکه برنرز از این دستگاه برای اختراع وب و پیاده سازی اولین وبسایت اینترنت، استفاده کرده است.

در سال ۹۴ استیو جابز از اپل جدا شده بود و بر روی کامپیوتر های NeXT مشغول به کار بود. جالب اینکه برنرز از این کامپیوتر ساخت NeXT برای اختراع وب و پیاده سازی اولین وبسایت اینترنت، استفاده کرده است.

اولین وب سایت شرکت مایکروسافت در سال ۱۹۹۴. این پایگاه اینترنتی به علت اینکه دارای یک تصویر داخل خود بود، مدت زمان زیادی را برای لود شدن به خود اختصاص می داد.

اولین وب سایت شرکت مایکروسافت در سال ۱۹۹۴. این پایگاه اینترنتی به علت اینکه دارای یک تصویر داخل خود بود، مدت زمان زیادی را برای لود شدن به خود اختصاص می داد.

یاهو نیز در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد. تصویر بالا اولین وبسایت این شرکت را نشان می دهد.

یاهو نیز در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد. تصویر بالا اولین وبسایت این شرکت را نشان می دهد.

در آن زمان به جای استفاده از وب، بیشتر کاربران از سرویس های آنلاینی مانند AOL استفاده می کردند. این سرویس ها به ازای هر دقیقه استفاده، هزینه ای را از کاربر دریافت می نمودند.

در آن زمان به جای استفاده از وب، بیشتر کاربران از سرویس های آنلاینی مانند AOL استفاده می کردند. این سرویس ها به ازای هر دقیقه استفاده، هزینه ای را از کاربر دریافت می نمودند.

کاربران باید سرویس AOL را از طریق فلاپی بر روی دستگاه خود نصب می کردند.

کاربران باید سرویس AOL را از طریق فلاپی بر روی دستگاه خود نصب می کردند.

در آن زمان خبری از سرویس های ابری و فلش درایو ها نبود. کاربران از فلاپی برای پشتیبان گیری استفاده می کردند.

در آن زمان خبری از سرویس های ابری و فلش درایو ها نبود. کاربران از فلاپی برای پشتیبان گیری استفاده می کردند.

DOOM به عنوان یکی از جذاب ترین بازی های کامپیوتری، برای اولین بار در سال ۹۴ معرفی شد.

DOOM به عنوان یکی از جذاب ترین بازی های کامپیوتری، برای اولین بار در سال ۹۴ معرفی شد.

اولین نسل از پلی استیشن نیز در سال ۹۴ معرفی شد و برای همیشه سرنوشت بازی های ویدیویی را تحت تاثیر خود قرار داد.

اولین نسل از پلی استیشن نیز در سال ۹۴ معرفی شد و برای همیشه سرنوشت بازی های ویدیویی را تحت تاثیر خود قرار داد.

DVD تا سال ۹۵ اختراع نگشته بود، برای همین کاربران در سال ۹۴ مجبور بودند تا فیلم های خود را بر روی VHS تماشا نمایند.

DVD تا سال ۹۵ اختراع نگشته بود، برای همین کاربران در سال ۹۴ مجبور بودند تا فیلم های خود را بر روی VHS تماشا نمایند.

به خاطر اینکه ایمیل در آن زمان سرویس بسیار گرانی به شمار می رفت و چندان نیز در میان کاربران رواج نداشت، فکس محبوب ترین تکنولوژی ارتباطی سال ۹۴ به شمار می رفت.

به خاطر اینکه ایمیل در آن زمان سرویس بسیار گرانی به حساب می آمد و چندان نیز در میان کاربران رواج نداشت، فکس محبوب ترین تکنولوژی ارتباطی سال ۹۴ به شمار می رفت.



لپ تاپ ۲۰۰ دلاری HP اولین رقیب ویندوزی کروم بوک
دیجیاتو/ مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که در حال کار بر روی یک لپ تاپ ویندوزی فوق سبک و ارزان قیمت است. سرانجام مشخص شده که اولین نمونه از این لپ تاپ با همکاری اچ پی و با نام HP Stream 14 عرضه خواهد شد. این نمونه همانطور که از نامش بر می آید ۱۴ اینچ است و مجهز به ویندوز ۸٫۱ خواهد بود که احتمالا با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه می گردد.

این لپ تاپ به یک پردازنده AMD مجهز بوده و تفکیک تصویر نمایشگر آن ۷۶۸×۱۳۶۶ پیکسل است. دو گیگابایت رم و ۳۲ تا ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ورودی کارت SD از جمله سایر خصوصیات سخت افزاری آن هستند. اگر برچسب های ویندوزی آن را نادیده بگیرید احتمالا ممکن است آن را با Chromebook 14 که از محبوبترین کروم بوک های ۱۴ اینچ اچ پی در سال گذشته بود، اشتباه بگیرید.



در کنار قابلیت های گفته شده در مورد این محصول، ظاهرا مایکروسافت قصد دارد برای دو سال، ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی در OneDrive به خریدارانش ارائه کند. در این صورت، پکیج ۱۰۰ گیگابایتی مذکور بسیار شبیه بسته ۱۰۰ گیگابایتی گوگل درایو است که این کمپانی به اکثر خریداران کروم بوک ها عرضه می کند.

در حال حاضر زمان دقیق عرضه HP Stream 14 مشخص نیست اما محصول یاد شده احتمالا طی هفته های پیش رو به بازار خواهد آمد. و با عرضه آن، باید منتظر ارائه محصولات مشابه دیگری نیز از جانب سایر شرکت های تولید کننده باشیم که با همکاری مایکروسافت اقدام به عرضه لپ تاپ های سبک وزن خواهند نمود.


مایکروسافت Nokia Lumia 530 را چهارم سپتامبر در بریتانیا عرضه می کند
دیجیاتو/ مایکروسافت اعلام کرده که Nokia Lumia 530 را از چهارم سپتامبر از طریق برخی خرده فروش ها و اپراتورها در بریتانیا عرضه خواهد کرد. ماه گذشته خبر این تلفن هوشمند ۴ اینچی بیرون آمد. لومیا ۵۳۰ که از صفحه نمایش FWVGA بهره می برد مجهز به یک پردازنده ۱٫۲ گیگاهرتزی ۴ هسته ای، ۴ گیگابایت فضای حافظه به همراه ورودی میکرواس‌دی تا ۱۲۸ گیگابایت و دوربین ۵ مگاپیکسلی است.



این تلفن هوشمند، اولین گوشی مجهز به ویندوزفون ۸٫۱ است که به معنی پشتیبانی از قابلیت هایی مانند Action Center و امکانات سفارشی سازی اختصاصی بیشتر در آن است. قرار است چندین اپراتور و خرده فروش از جمله EE ،Vodafone ،O2 ،Phones 4u و Carphone Warehouse اقدام به عرضه این محصول کنند. همچنین بنا به گفته مایکروسافت، لومیا ۵۳۰ قرار است در رنگ های نارنجی، سبز روشن، خاکستری روشن و تیره و با قیمت ۶۰ پوند به فروش برسد.


کاربران اینترنت در کره شمالی چه فایل هایی دانلود کرده اند
دیجیاتو/ بر خلاف تصور عموم اینترنت در کره شمالی وجود دارد و مردم نیز به آن دسترسی دارند، فقط مسئله اینجاست که دسترسی به اینترنت در این کشور مرموز با سایر کشورها بسیار متفاوت بوده و تنها دسترسی به تعدادی سایت خاص امکان پذیر است. اخیراً سرویس ScanEye که به مانیتور کردن ترافیک بر روی بیت تورنت می پردازد، آمار جالبی را اعلام کرده است و بر مبنای این آمار برخی از کاربران کشور کره شمالی که توانسته اند به هر نحوی محدودیت های اینترنتی در این کشور را دور بزنند، اقدام به دانلود فایل های متنوع و گوناگونی نموده اند.

در بین آمارهای ScanEye ردپای ۱۷۸ مورد دانلود از اهالی کره شمالی دیده می شود، که نشان می دهد کاربران در این کشور برنامه های تلویزیونی مانند تاپ گیر، Britain’s Biggest Hoarders، مستند معروف شبکه ی تلویزیونی HBO در رابطه با جستجو برای کشف محل اختفای بن لادن را دانلود نموده اند.



اهالی کره شمالی به بازی هایی مانند پرندگان خشمگین و Far Cry 3 نیز علاقه مند بوده و این موارد را هم دانلود کرده اند، کلیه ی دانلود های یاد شده در یک محله ی خاص از شهر پیونگ یانگ (پایتخت کره شمالی) و جایی که مقر اصلی سرویس دهنده ی موبایل این کشور در آنجا مستقر است صورت پذیرفته اند.

مردم کره شمالی محدودیت های فراوانی را تجربه می نمایند که دسترسی به اینترنت بسیار محدود و کند یکی از این موارد محدودیت است، و با توجه به شرایط مذکور این پرسش پیش می آید که چه کسانی توانسته اند دست به دانلود فایل های مورد بحث بزنند.

اینکه قشری از مردم در کره شمالی و ضمن تجربه ی محدودیت های فراوان اقدام به دانلود یکی از جذاب ترین برنامه های تلویزیونی در مورد خودروهای روز دنیا نموده اند نیز کمی عجیب بوده و سئوالات غیر قابل پاسخ بیشتری را مطرح می نماید. شاید این دانلودها توسط برخی از افراد خارجی ساکن در این کشور صورت پذیرفته باشد، ولی به هر حال پاسخگویی به سئوالات مطرح شده با توجه به اینکه آمارهای منتشر گردیده مرتبط به فوریه سال ۲۰۱۲ هستند و ردپایی از شناسه های اینترنتی مورد بحث در زمان وجود ندارد تقریباً غیر ممکن است.


پوستر جدید ایسوس و وعده معرفی ساعت هوشمند آن در نمایشگاه IFA
دیجیاتو/ اگر شایعاتی که پیش از این در مورد تلاش ایسوس برای تولید یک ساعت هوشمند تحت اندروید پوشیدنی منتشر گردیده است شما را قانع نکرده، پوستر تبلیغاتی جدیدی که توسط این کمپانی منتشر شده است می تواند دلیل محکم تر و قانع کننده تری باشد.



بر مبنای این پیام تبلیغاتی حدس زده می شود ایسوس در سوم سپتامبر دست به معرفی یک ساعت هوشمند اندرویدی خواهد زد، که بر مبنای شایعات پیشین قیمت آن بین ۹۹ الی ۱۴۹ دلار خواهد بود که در صورت صحت این امر ساعت مذکور به ارزان ترین ابزار تحت اندروید پوشیدنی بدل می گردد.

منابع دیگری نیز خبر داده اند که ساعت آینده ی ایسوس مشخصات سخت افزاری مشابه دو محصول پیشروی فعلی بازار، یعنی Gear Live و G Watch خواهد داشت، و تنها تفاوت اصلیش از نظر ظرفیت باتری است که گمان می رود این ظرفیت رقمی بین ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلی آمپر بر ساعت باشد. با توجه با آنچه گفته شد اگر کمی صبر داشته باشیم در سوم سپتامبر مشخص می شود که شایعات کنونی واقعیت داشته اند یا تنها شایعه بوده اند.


نگاهی نزدیک به بازی ارتش های فرازمینی
دیجیاتو/ ارتش های فرازمینی عنوان بازی ایرانی و مستقلی است که سال ۹۰ برای اولین بار به صورت عمومی در نمایشگاه رسانه های دیجیتال نمایش داده شد و جمعیت گسترده ای از مخاطبین دنیای بازی را متعجب کرد. البته علت این تعجب در مرحله اول چیزی نبود جز گرافیک بازی که به نسبت دیگر عناوین داخلی چندین قدم جلوتر بود.

ارتش های فرازمینی را می توان اولین بازی از نسل جدید عناوین ایرانی دانست که ارزش بازی کردن را به معنی واقعی عبارت، دارند. با احترام به تمامی ساخته های پیشین بازی سازهای ایرانی، موج جدیدی که تقریبا از سال ۹۰ شروع شد نشان می داد علی رغم نادیده گرفتن این هنر-صنعت در ایران، هنوز هم می توان عناوینی ساخت که درآمدزا و از همه مهم تر، برای مخاطب قابل احترام هستند.

ساخت بازی برای پی سی در ایران طی سال های اخیر تبدیل به معضلی بزرگ شده که قرار بود با شکل گیری سازمانی تحت عنوان "بنیاد ملی بازی های رایانه ای” شکلی منسجم تر و دقیق تر به خود بگیرد اما به نظر می رسد هیچگاه این اتفاق رخ نداد و حداقل در زمینه پاسخ به نیاز بازی سازها، این بنیاد قدرت کافی را از خود نشان نداده. ارتش های فرازمینی و شبگرد دو بازی موفق ایرانی، بارزترین نمونه های عدم موفقیت بنیاد ملی بازی های رایانه ای هستند، بنیادی که حوزه اختیارات و بودجه مشخص شده ای دارد اما طی ۲ سال اخیر هیچگاه نتوانست از عناوین برتر حمایت شایسته ای داشته باشد.



در مطلب پیش رو قرار نیست که کارنامه بنیاد را بررسی کنیم اما گله مندی بازی سازهای ایرانی از سازمانی که روزگاری تصور می کردند به هدف گسترش صنعت پدید آمده، هیچ گاه تمامی ندارد. پس از انجام تعدادی از مراحل بازی، گپ و گفت کوتاهی با تیم توسعه داشتیم و سخنان بالا تنها اشاره ای کوچک از این سخنان هستند.



ساخت بازی با هر موتور و هر مدل کدنویسی کار آسانی نیست. سخت ترین قسمت ماجرا، ساخت عنوانی است که حداقل مشکلات (باگ و گلیچ) را در خود داشته باشد. اگر یک بازی در سبک شوتر حرف جدیدی برای گفتن ندارد، حداقل باید به حدی روان باشد که گذر زمان را از یاد بازیکن ببرد. ارتش های فرازمینی عنوان خلاقانه ای نیست، نوآوری ندارد اما به عنوان یک بازی ایرانی به طرز خارق العاده ای سرگرم کننده و دوست داشتنی است.

یک ساعت تجربه این بازی که البته از مراحل مختلف با طراحی های گوناگون بود به قدر کافی جذاب بودند که به محض عرضه بازی تمایل داشته باشید داستان را از ابتدا دنبال کنید و آن را به اتمام برسانید، حتی اگر وضعیت سرورها و پینگ مناسب باشد، شاید چندین ساعت گشت و گذار در سرورهای بازی بتواند چشم اندازی از آینده برای شما ترسیم کند.



مهم ترین فاکتور این بازی که شاید چندین ساعت پس از انجام مراحل متوجه آن شوید کمبود باگ های واضح و آزار دهنده است. ارتش های فرازمینی نقاط ضعف زیادی دارد، مثل هوش مصنوعی ضعیف و تنوع پایین دشمنان اما به طور کلی هر آنچه که در این بسته کنار هم قرار گرفته تا سرگرمی ۴-۵ ساعته ای رقم بزند، به بهترین شکل ممکن با یکدیگر ارتباط برقرار کرده اند.



بخش آنلاین بازی به احتمال قریب به یقین، همزمان و در کنار نسخه اصلی منتشر خواهد شد. تیم راسپینا در حال حاضر مشکلات مربوط به پینگ، سرورها و موارد این چنینی را در دستور کار خود قرار داده اند تا زمان عرضه بازی هیچ یک از مخاطبین بازی دچار مشکل نشوند. جالب است بدانید که کارگردان فنی بازی معتقد است قسمت آنلاین بازی حتی بزرگ تر از بخش تک نفره شده در حالی که از توسعه آن تنها چند ماه می گذرد.

موسیقی های این عنوان ساخته شهریار شافعی هستند. کارنامه خاصی از وی دیده نشده اما با توجه به قطعاتی که حین بازی پخش می شد به نظر می رسد وی که به عنوان یک موزیسین آزاد کار می کند، به کارش آشناست. در حقیقت ساخت موسیقی برای هر مدیایی، با ساخت موسیقی بازی تفاوت های بسیاری دارد.



مراحل ساخت بازی در اردیبهشت ماه به اتمام رسیده و فاز تست و برطرف کردن باگ ها از آن زمان آغاز شده و تا امروز به طول انجامیده. البته علت طولانی شدن فاز تست، ساخت همزمان بخش چند نفره آنلاین بازی بوده که این قسمت هم نیاز به رفع باگ داشته و نیرو و زمان زیادی از تیم سازنده بازی گرفته.

این عنوان تنها برای پی سی منتشر خواهد شد و توسعه دهندگان فعلا نقشه ای برای پورت بازی و یا ساختن آن برای کنسول ها و پلتفرم های دیگر ندارند. بازی سازهای ایرانی با توجه به تحریم ها، به سختی می توانند با مایکروسافت و سونی برای عرضه بازی های شان روی کنسول ها ارتباط برقرار کنند اما به هر حال عرضه بازی روی شبکه هایی مثل پلی استیشن نتوورک و اکس باکس لایو هزینه و مهارت های جدیدی می طلبد که تیم راسپینا به آن آگاه است.



اما پس از گذشت ۳ سال، تیم توسعه بازی E.T. Armies می خواهد نتیجه فعالیتش را منتشر کند. با توجه به اینکه تیم راسپینا هنوز توزیع کننده مناسبی برای بازی پیدا نکرده، باید منتظر ماند ولی به طور تقریبی، در بازه زمانی شهریور تا مهر ماه این بازی به صورت گسترده در بازار توزیع و پخش خواهد شد. نسخه انگلیسی بازی نیز ۲ الی ۳ ماه بعد در شبکه استیم منتشر می شود.

با تیم توسعه در رابطه با قیمت بازی هم صحبت کردیم. در رابطه با نسخه فارسی، قسمت عمده این قیمت مربوط به توافقات تیم سازنده و توزیع کننده خواهد بود اما مبلغ تقریبی ۷ الی ۱۰ هزار تومان نظر نهایی توسعه دهندگان است که معادل یک بازی ۳ دلاری خواهد بود اما برای نسخه استیم و فروش دیجیتالی به زبان انگلیسی، قیمت ۱۵ دلار در نظر گرفته شده.



در نهایت، منتظر ارتش های فرازمینی هم باشید. شاید این بازی نتواند در حد عناوین سطح متوسط غربی ظاهر شود اما با توجه به نیرو، هزینه و زمانی که صرف آن شده و موانع متعددی که سر راه آن قرار گرفته، می تواند عنوانی درخور احترام و شایسته تقدیر باشد.


جمع بندی از سالار واعظی

انتشار اخبار در این بسته خبری لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار