طبق جدول رده بندی جهانی براساس بازی های دوستانه پیش از جام جهانی بسکتبال، حریف دوم ایران در تورنمنت اسلوونی برترین تیم با 10 برد از 10 بازی دوستانه است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در ماه های آخر منتهی به جام جهانی بسکتبال تمام کشورهای حاضر در جام جهانی شروع به انجام بازی های تدارکاتی کردند که فدراسیون جهانی فیبا هم جدول رده بندی بر همین اساس تهیه کرده است.

طبق این جدول کشور لیتوانی با 10 برد از 10 بازی دوستانه و تفاضل امتیازی 161 در رده اول بازی های دوستانه جهان قرار دارد. تیم ملی کشورمان روز جمعه با همین تیم در قالب تورنمنت اسلوونی دیدار می کند.

ایران در رده پانزدهم

تیم ملی ایران هم در رده 15 این جدول با 15 بازی تدارکاتی، 8 برد و 7 باخت است. البته در جدول نتایج، دیدارهای تیم ملی ب در ویلیام جونز هم به پای تیم ملی اعزامی به جام جهانی نوشته شده و به همین دلیل رتبه تیم کشورمان در جدول رده بندی پایین آمده است.

اسپانیا اولین حریف ایران در جام جهانی هم با 5 برد از 5 دیدار تدارکاتی در رده دوم قرار دارد.

گفتنی است رده بندی تیم ها براساس بازی های دوستانه به صورت درصد برد از تعداد بازی انجام شده و به همین دلیل برخی تیم ها با تعداد بازی کمتر در رده های بالاتر قرار گرفته اند با این وجود لیتوانی بهترین شرایط را در بازی های تدارکاتی پیش از جام جهانی داشته است.

فنلاند، اوکراین، استرالیا، نیوزلند، یونان، اسلوونی از حریفانی بوده اند که مقابل لیتوانی شکست خورده اند.

تیم صربستان هم گروهی ایران در جام جهانی 5 برد از 7 بازی تدارکاتی داشته است. تیم مصر 5 برد از 8 بازی؛ برزیل 3 برد از 5 مسابقه و فرانسه 4 برد از 7 دیدار تدارکاتی ثبت کرده اند.

تیم ملی ایران روز پنجشنبه 30 مرداد در اولین دیدار تورنمنت اسلوونی با تیم میزبان روبرو می شود.

لیتوانی حریف دوم ایران در روز جمعه 31 مرداد و برزیل حریف روز آخر یعنی اول شهریور است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، لیتوانی ، اسلوونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار