فعال بازار سرمایه گفت:

سرازیر شدن نقدینگی به بازار سرمایه منوط به کاهش نرخ سود سپرده بانکی

کاهش واقعی نرخ سود سپرده‌های بانکی و سرازیر شدن این نقدینگی به سمت بازار سرمایه می‌توان انتظار پیشرفت ملایم بازار سرمایه را داشت.

عظیم ثابت فعال بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص شرایط فعلی بازار سرمایه بیان کرد: وضعیت بازار به گونه‌ای است که جو نسبتاً بی اعتمادی را در خود جای داده است و این بی اعتمادی به عدم جذابیت بازار سرمایه از سال گذشته نشات می‌گیرد.

وی در مورد عدم جذابیت بازار گفت: با وجود افزایش معاملات چشم‌انداز بازار نامشخص است و علت آن را می‌توان در تمرکز دولت بر روی کاهش تورم دانست.

ثابت در این رابطه افزود: با وارد شدن خوراک پتروشیمی، اجرایی شدن هدفمندی یارانه‌ها و افزایش سود بانکی در سال گذشته باعث شده تا در کوتاه مدت بازار سرماه در دیدرس سرمایه‌گذاران قرار نگیرد.

فعال بازار سرمایه درخصوص شرایط ریسک در این بازار خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش ریسک در بازر سرمایه  افراد حقیقی و حقوقی و سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند در این بازار سرمایه‌گذاری نکنند.

وی درخصوص فضای اقتصادی بیان کرد: فضای اقتصادی به طوری است که رکود در اکثر صنایع افزایش یافته و این خود موجب کاهش منابع و سرمایه‌ درگردش خواهد شد.
 
ثابت درمورد تاثیر نرخ سود سپرده‌های بانکی بر بازار سرمایه اظهار داشت: نرخ سود بانکی ظاهراً کاهش یافته ولی به طور عملی این کار انجام نشده است و این خود موجب می‌شود تا تامین مالی مناسبی در بازار سرمایه انجام نگیرد. 

فعال بازار سرمایه درخصوص ابهامات این بازار افزود: به دلیل افزایش ابهامات این بازار سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند دست به خرید سهام نزنند و این امر باعث درجا زدن روند این بازار خواهد شد.
 
وی درمورد نوسانات بازار سرمایه توضیح داد: در بازارهایی متفاوت همچون ملک، سکه و ارز نیز دچار نوسان هستیم و بازار سرمایه را نیز می توان یکی از این بازارها بیان کرد که با شرایط فعلی جذابیت خود را از دست داده است. 

ثابت در رابطه سبد سهام سرمایه‌گذاران تاکید کرد: سبد سهام سرمایه‌گذاری 30 تا 50 درصد کاهش یافته و این باعث کاهش انگیزه برای سرمایه‌گذاری در بازار خواهد شد.
 
فعال بازار سرمایه در پایان درخصوص تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر روند بازار سرمایه گفت: با کاهش واقعی نرخ سود سپرده‌های بانکی و سرازیر شدن این نقدینگی به سمت بازار سرمایه می‌توان انتظار پیشرفت ملایم بازار سرمایه را داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: بازار ، سرمایه ، سود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار