بازدید رایگان از موزه ارتباطات تا پایان هفته دولت

موزه ارتباطات از امروز افتتاح و تا پایان هفته دولت به صورت رایگان آماده بازدید علاقمندان است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح موزه ارتباطات به دو موضوع فرهنگ وهنر اشاره کرد و گفت: دریک وزارتخانه در یک محیط فرهنگی هنری ایجاد انگیزه برای همکاران نیازی نیست چرا که خود دارای انگیزه بوده و هدفمند هستند.

وی افزود: حضور ما در این موزه به این معنا است که موزه ارتباطات حتماً باید احیا شود و اگر موزه هم نبود به نظر من از ساختمانی که دارای صد سال قدمت و با معماری خاص است باید به عنوان یک میراث فرهنگی از آن محافظت کرد.
واعظی در ادامه در خصوص وضعیت این موزه اظهار کرد: درگذشته به این موضوع توجهی نمی شد و تا به امروز کارهای زیادی برای احیای آن با همان سبک معماری انجام شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به اینکه موزه پست و مخابرات از قدیمی ترین دستگاه های اجرایی کشور است عنوان کرد: جای پای پست در تمام نقاط کشور نمایان است پس باید کوشید تا آن را احیاء کرد.

*پست امروز تلفیقی از کاغذ و IT است

واعظی در خصوص سیر تحول پست گفت: امروز پست تلفیقی از کاغذ و IT است و کاملاً با پست دیروز متفاوت است.


وی در ادامه به ذوق وسلیقه ایرانی به تمبر اشاره کرد و افزود: نگاه من به فرش و تمبر نگاه فرهنگی بوده و اقتصادی نیست و اکنون فرش ما در اقصی نقاط دنیا از ارزش بالایی برخوردار است که می توان گفت تمبر هم همین نقش را دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ساماندهی شورای تمبر وزارتخانه اشاره و اظهار کرد: یکی از کارهایی که در ابتدای ورودم به وزارتخانه تأکید داشتم ساماندهی شورای تمبر و رساندن پیام به مردم است.

واعظی افزود: درحال حاضر شورای تمبر کار خود را شروع کرده و باید ایده‌های جدید و نوآوری بوجود بیاید.

وی اظهار داشت: در کشور ما راهنمای خوبی که بتواند تاریخچه تمبر و آثار را توضیح دهد نداریم و برای این کار هم باید برنامه ریزی کنیم.
گفتنی است، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان از آثار و تاریخچه تمبر در موزه بازدید کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: موزه ، فناوری ، تحول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار