حکم مهمان را در اسپانیا نداریم؛

اوشین ساهاکیان: برای حفظ جایگاهم هر روز تلاش می کنم

بازیکن تیم ملی بسکتبال می گوید: رقابت پست چهار در تیم ملی را یک امتیاز مثبت می دانم و برای حفظ جایگاهم هر روز در تمرینات تلاش می کنم.

اوشین ساهاکیان بازیکن پست 4 تیم ملی از تجمع در این پست گله ای ندارد و در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تاکید می کند: واقعا چند نفری که در پست من هستند انگیزه خوبی برایم شده اند. دیگر حتی یک جلسه هم به خودم اجازه آرام تمرین کردن را نمی دهم. بیشتر آنها جوان و با انگیزه هستند و همین باعث می شود من هم انگیزه بگیرم و بهتر از قبل تمرین کنم. فعلا در پست من 4 نفر توان بازی دارند و این را یک امتیاز مثبت برای خودم می دانم.

بچیروویچ این رقابت را ایجاد کرد

اوشین ادامه می دهد: رقابت باید باشد. اینکه از قبل بدانی که همیشه هستی چندان هم خوب نیست. اتفاقا سرمربی تیم ملی خودش این رقابت را در پست ها ایجاد کرده است. هم در پست من و هم در پست 5 که بازیکنانی مثل کاردوست را به جلو هل می دهد. من هم نهایت تلاشم را کردم که جایگاهم را حفظ کنم چون در رقابت با بازیکنانی مثل ارسلان، آرمان زنگنه و روزبه ارغوان هستم و باید خودم را از بین 4 بازیکن با توانایی بازی در این پست حفظ کنم.

تیم ملی فردا برای شرکت در تورنمنتی چهار جانبه عازم اسلوونی می شود. اوشین از تیم های حریف در اسلوونی می گوید: هر 3 حریفمان واقعا قوی هستند. تیم لیتوانی برای مثال به شکلی است که همه از رفتن به زمین و روبرو شدن با آنها می ترسند چون فیزیک بدنی قدرتمندی دارند. 

جام جهانی برای اینچئون قدرتمندمان می کند

وی در مورد نزدیکی زمان جام جهانی و بازی های آسیایی توضیح داد: نزدیکی مسابقات زمانی به ضرر تیم می شود که تمرینی نداشته باشیم. ما تا اینچئون یک ماه زمان داریم، در این مدت به یک تورنمنت سنگین در اسلوونی می رویم که تیم های بزرگی هم در آن شرکت دارند و بعد هم در جام جهانی بازی می کنیم. این نزدیکی مسابقات اتفاقا به نفعمان است چون در اوج آمادگی وارد بازی ها می شویم و طی 2 ماه تنمان به تیم های واقعا قوی خورده است.

ملی پوش اصفهانی بسکتبال اضافه کرد: در دوره قبلی بازی های آسیایی حامد حدادی نبود و صمد هم مصدوم شده بود با این وجود به خاطر هماهنگی بعد از جام جهانی سوم شدیم. ضمن اینکه اگر هفت امتیاز را به دلایلی در دقایق آخر از دست نمی دادیم چین را هم برده بودیم و حداقل دوم می شدیم. مطمئنم در اینچئون هم بسیار قوی تر از این خواهیم بود.

از حالا نمی توان حرف قهرمانی زد

اوشین در مورد اولویت اینچئون برای ورزش ایران می گوید: ما یک تیم متشکل از بازیکنان جوان و قدیمی هستیم و باید همه دست به دست هم بدهیم. هدف این است که در مسابقات جهانی خوب بازی کنیم و بعد هم به مراحل بالا صعود کنیم. اینچئون هم در مرحله بعدی قرار دارد. همه می گویند که انتظار مدال از این تیم هست و ما هم سعی می کنیم بهترین نتیجه را بگیریم.

اوشین در مورد صحبت هایی که می گویند برای تیم ملی بسکتبال قهرمانی اینچئون مهمتر از نتایج جام جهانی است، پاسخ داد: هر کس نظر خودش را دارد اما بچیروویچ هم همیشه تاکید می کند که بازی به بازی پیش می رویم. از حالا بگوییم قهرمانیم شاید در جریان بازی یک توپ داخل سبد نرفت و نتیجه عوض شد. اتفاقا ما حالا بیشتر به فکر جام جهانی هستیم که همه بازیکنان حضور دارند و شاید در صورت خوب بازی کردن صعود کنیم. قطعا فقط برای باخت و یک هفته مهمان بودن به اسپانیا نمی رویم. ما پتانسیل این را داریم که یقه تیم ها را بگیریم. البته نه تیمی مثل اسپانیا که بحثش جدا است و نمی توانیم خود را گول بزنیم اما در مجموع هیچ چیزی هم برای از دست دادن نداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اوشین ، ساهاکیان ، اینچئون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار