نجابت در نشست «بررسی عملکرد یکساله وزیر علوم»:

امیدواریم رئیس جمهور در دام جناح‌های افراطی نیفتد

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه امیدواریم رئیس‌جمهور با مشاهده چنین مسائلی بیش از این در دام جناح‌های افراطی نیفتد، گفت: درخواست ما از نمایندگان مجلس این است که در این مقطع به رسالت خود عمل کنند و نام نیکی از خود بر جای گذارند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران ،"روح‌الله نجابت" عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی که ظهر امروز با عنوان "بررسی عملکرد یکساله وزارت علوم" در دفتر انجمن مستقل برگزار شد، با اشاره به استیضاح وزیر علوم اظهارداشت: پس از انتصاب فرجی‌دانا به عنون وزیر علوم، نقدهایی از‌‌ همان ابتدا درباره انتخاب وی مطرح شد و استیضاح وی امروز در فضای مطالبه‌گری دانشجویی از مهم‌ترین مطالبات دانشجویان است. فارغ از نتیجه این مسئله و در صورت عدم رای به فرجی دانا کسی که مسئولیت وزارت علوم را بر عهده بگرد دارا چه دیدگاهی باشد استیضاح فرجی دانا در شرایط فعلی از جمله مسائلی است که جنبش دانشجویی بر آن اتفاق نظر دارد.  
 
وی با اشاره به اینکه حضور فرجی‌دانا و اتفاقاتی که با حضور او در دانشگاه‌ها رخ می‌دهد در دولتی است که با شعار اعتدال روی کار آمده است، افزود: با توجه به سوابق فرجی‌دانا توقع چندانی از وی نداریم، اما تعجب ما از رئیس‌جمهور است که باید به گفته خود پایبند به اصول قانون اساسی باشد.  
 
عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه مسئله‌ای که مورد انتقاد دانشجویان است، سازوکاری است که از آن امثال میلی‌منفرد و یا فرجی‌دانا خارج می‌شوند، گفت: شاهد ادعای ما در این زمینه اظهارات اخیر معاون پارلمانی رئیس‌جمهور است که نشان می‌دهد پیش‌بینی ما در این خصوص اشتباه نبوده‌ است. اینکه عنوان می‌شود درصورت رأی به فرجی‌دانا وزیر بعدی علوم نیز متناسب با همین دیدگاه و نگاه است، بیانگر وجود ساز و کاری اشتباه در این خصوص است.  
 
وی بیان داشت: در طی مدت گذشته شاهدیم در حوزه‌هایی مانند بحث تشکل‌های دانشجویی و انتصابات دانشگاه‌ها، به جای اعتدال، فضای سیاسی حاکم شده است و این مسئله دانشگاه‌ها را از فضای علمی دور می‌کنند.  
 
نجابت با بیان اینکه عملکرد فرجی‌دانا از ابتدا دچار مشکلاتی بود،ادامه داد: نمایندگان مجلس تاکنون با وی مسامحه کرده‌اند و حتی در فرصت یک ماهه‌ای که به وی داده شده است تغییر و تحولی در عملکرد فرجی‌دانا صورت نگرفت. از طرف دیگر فضای رسانه‌ای کاذب با اقدامات نظیر انتشار بیانیه‌ای در حمایت از فرجی‌دانا با امضاء تشکل‌هایی مانند انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌هایی نظیر خوارمی، چمران اهواز، یزد و... که بنده به عنوان عضو شورای مرکزی اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل آن را تکذیب می‌کنم، به دنیال این هستند که هر مسئله‌ای را دستاویز ماندن در میز ریاست کنند.  
 
وی، اظهار داشت: نمایندگان مجلس فارغ از هر دیدگاهی، باید نسبت به فضایی که وزیر علوم و دوستانش در دانشگاه‌ها ایجاد کرده‌اند در قیامت پاسخگو باشند.  
 
عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل افزود: طی ماه‌های گذشته شاهد بودیم آنچه که در فضای پس از ۲ خرداد در دانشگاه‌های رخ داده بود، مجدداً در دانشگاه‌هایی مانند اهواز، شیراز و یاسوج، باعث ایجاد تنش و درگیری در دانشگاه شد.  
 
وی با بیان اینکه امیدواریم رئیس‌جمهور با مشاهده چنین مسائلی بیش از این در دام جناح‌های افراطی نیفتد، گفت: درخواست ما از نمایندگان مجلس این است که در این مقطع به رسالت خود عمل کنند و نام نیکی از خود بر جای گذارند.  
 
نجابت با اشاره به اینکه برخی تلاش می‌کنند استیضاح وزیر علوم را سیاسی جلوه دهند، تصریح کرد: این استیضاح هرگز از سوی مجلس با دیدگاه سیاسی همراه نیست، همانطور که می‌دانیم وزیر علوم و بهداشت در برخی از حوزه‌ها به یکدیگر نزدیکند در حالی که از وزیر بهداشت گاهاً حمایت می‌شود، اما این اتفاق در خصوص عملکرد وزارت علوم رخ نداده است و عملکرد وی بعضاً با انتقاداتی همراه بوده است.  
 
وی اظهار داشت: ‌ روند نزدیکان فرجی‌دانا در استیضاح سیاسی است. شاهد آن مسائلی است که در خصوص بورسیه‌ها مطرح می‌شود. اگر روند غلطی در زمینه بورسیه‌ها است حتما باید با آن برخورد شود و اگر تخلفی در آن صورت نگرفته بود و سیاسی بود باید پاسخگو باشند که به حق و کاملا قانونی بورسیه شدند و کسانی که اسامی آن‌ها را در رسانه‌ها منتشر کردند، باید در این زمینه پاسخگو باشند.  
 
عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: انتشار بیانیه در خبرگزاری منصوب به آقای هاشمی و دوم خرداد با عنوان انجمن‌های اسلامی که یا وجود ندارد و یا از این مسئله اطلاعی ندارند را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم.  
 
وی در پایان با اشاره به اینکه برخی از مراجع علمی کاهش رشد علمی کشور را تأئید می‌کنند، با اشاره به درخواستی از رئیس مجلس خاطر نشان کرد: از آقای لاریجانی رئیس مجلس که عملکردش از نگاه ما بعضاً در برخی مسائل مناسب و در برخی از مسائل نامناسب بود، انتظار می‌رود با عملکرد مناسبی در زمینه استیضاح وزیر علوم از خود نامی خوب بر جا بگذارد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، فرجی ، دانا ، مجلس ، تصویب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار