رئیس کمیته عمران

انتقال فرودگاه مهرآباد دارای مصوبه است/دولت زیرساخت ها را فراهم کند

رئیس کمیته عمران با اعلام اینکه سالانه 50میلیون مسافر در فرودگاه امام خمینی(ره) جابه جا می شود، گفت: انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام(ره) دارای مصوبه است و دولت باید زیرساخت ها را برای این جا به جایی مهیا کند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،اقبال شاکری گفت: در حال حاضر در فرودگاه مهرآباد سالانه 17 میلیون مسافر جابه جا می شوند که این نشان دهنده تعداد بالای سورت های پروازی است اما وقوع حوادث هوایی در فرودگاهی که در حال حاضر در دل شهر قرار گرفته است نشان دهنده ضرورت اجرایی کردن مصوبه دولت در خصوص جا به جایی این فرودگاه است و شورای شهر نیز در این راستا تلاش می کند تا مقدمات کار هر چه سریع تر فراهم شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: امکان جا به جایی کامل و یک باره فرودگاه مهرآباد وجود ندارد چرا که باید امکانات قابل ملاحظه ای از لحاظ زیر ساختی، خطوط انتقالی و لجستیک در فرودگاه امام خمینی(ره) مهیا شود که این به معنای تامین بودجه ای قابل توجه است.

شاکری خاطرنشان کرد: طرح انتقال صددرصد قابل اجراست و پیش از این ماموران و کارشناسان گزارش های کاملی درباره انتقال فرودگاه و آثار عدم انتقال آن بر شهر ارائه داده اند اما هزینه های این انتقال ، این امر را به موضوعی زمان بر تبدیل می کند .

رئیس کمیته عمران با تاکید بر اینکه فرودگاه مهرآباد بدون تردید باید از محدوده شهر تهران بیرون برود، اضافه کرد: از نظر عملیاتی جابه جایی فرودگاه مهرآباد به معنای آن است که مسافران در سطح کشور به آسانی می توانند بدون پرداخت هزینه های انتقال و تحمل بار ترافیک هوایی و زمینی به شهر تهران، به فرودگاه بین المللی دسترسی پیدا کنند. بدین ترتیب فضای هوایی منطقه مسکونی اطراف فرودگاه نیز از امینت کامل برخوردار می شود و نگرانی ها نسبت به وقوع حوادث مشابه هوایی از میان می رود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره موضوعات مطروحه در گزارش کمیسیون عمران و حمل و نقل گفت: در این زمینه تحقیقات گسترده ای به عمل آمده است و ما تلاش می کنیم تنها با طرح نتایج بررسی های صورت گرفته ، آن را به اعضای شورای شهر ارائه دهیم و با تاکید بر اهمیت و ضرورت این جا به جایی، پافشاری لازم را به عنوان نمایندگان مردم تهران برای صوورت دادن مقدمات انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) فراهم آوریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار