اصفهان/

بی توجهی به نیاز مشتری مساوی با حذف شرکت ها

یک کارشناس مدیریت فروش گفت: اگر پای شرکت های خارجی به بازارهای ایران باز شود، تنها شرکت هایی داخلی می توانند دوام بیاورند که به بازاریابی و نیاز مشتریان داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان،«جواد الهی نسب»در همایش آموزشی هفتگی اتاق بازرگانی اصفهان با موضوع «مدیریت فروش» تصریح کرد:متاسفانه شرکت های ایرانی به بازاریابی و بررسی نیاز مشتریان توجه چندانی به دلیل بسته بودن بازارها ندارند و چنانچه بازار ایران به روی محصولات خارجی باز شود ،جایگاهی برای این شرکتها باقی نمی ماند.

وی بازاریابی را شبیه یک جاده دانست که اگر خوب ساخته شده باشد ،ماشین های فروش به سرعت می توانند حرکت کنند .

وی با بررسی رفتار بنگاههای اقتصادی با مشتریان گفت:در بازار ایران مشتری را در فشار قرار می دهند و به مشتری احترام نمی گذارند و این موضوع به صنعت تولید و تجارت کشور ضربه جبران ناپذیری خواهد زد.ش

وی خطاب به بنگاههای اقتصادی گفت:ابتدا باید ویژگی رقابتی و مزیت محصول خود را در بازار شناسایی کنید و سپس محصول خود را بشناسانند.

وی اضافه کرد:تولید کنندگان ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی رشد خوبی از نظر مشتری مداری نداشته اند .


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، اتاق ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.