باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد

حاشیه‌های خواندنی یک ختم قضایی/ از غیب شدن رئیس سازمان زندان‌ها تا دعوای خبرنگاران با راننده جهانگیری

مراسم ختم پدر ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در آرامش و سنگین برگزار شد اما همانند سایر مراسم‌ها حضور مسئولان برای عرض تسلیت با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ حاج علی سراج پدر ناصر سراج قاضی خوشنام کشور و رئیس سازمان بازرسی کل کشور چند روز قبل دارفانی را وداع گفت و پس از برگزاری چند مراسم در زادگاهش (کاشان) مراسم ختمی هم امروز در مسجد ارگ تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش در سالهای اخیر برگزاری مراسم های بزرگداشت، تشییع جنازه، ختم و سالگرد محل مناسبی برای حضور خبرنگاران شده چرا که تنها در 2 ساعت می توانند بیش از 20 تا 40 مسئول و مدیرعالی رتبه کشور را دیده و به نوعی با وی گفتگو و مصاحبه داشته باشند.

البته ناگفته نماند که در این سالها بسیاری از مسئولان هم با هوشیاری از این فرصت استفاده کرده و حتی اگر وقت هم برای حضور در مراسم ختم وابسته مسئولی نداشته باشند ولی به دلیل حضور همین خبرنگارها به خود سختی داده و به هر قیمتی شده خود را می رسانند.

زنگنه و احمدی مقدم اولین مسئولان حاضر در مراسم

در مراسم ختم پدر قاضی سراج هم مانند سایر مراسم ها یک به یک مسئولان دولتی و البته صرفا قضایی حضور به هم رساندند. هنوز پنج دقیقه ای به آغاز رسمی مراسم ختم (بر اساس دعوت نامه) مانده بود که بیژن زنگنه وزیر نفت و اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور وارد مسجد ارگ شدند.

داخل مسجد تنها 12 صندلی کنار دیوار بود که معمولا برای افراد سالخورده و یا مسئولان عالی رتبه استفاده می شود که دو صندلی در کنار هم به زنگنه و احمدی مقدم رسید.

قاری قرآن بسم الله الرحمن الرحیم را تلاوت کرد و آرام آرام سایر مدیران و مسئولان برای عرض تسلیت به ناصرسراج وارد مسجد شدند. از جناب خدادادی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا تا جهانگیر رئیس سازمان زندانهای کشور و امیری قائم مقام وزیر کشور...

هرچند که استاندار تهران در این مراسم حضور نداشت ولی محمدباقر قالیباف شهردار تهران وارد مسجد شد و همان جلوی در کنار رئیس نفر دادستان کل کشور نشست.



حضور مسئولان قضایی در مسجد ارگ

حضور آقایان علیرضا آوایی رئیس اسبق دادگستری تهران، حجت الاسلام احمدی میانجی رئیس شورای حل اختلاف کشور، حجت الاسلام رازینی معاون قوه قضائیه، مژدهی پور رئیس تعزیرات کشور، ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائیه، توسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد، حجت الاسلام خطیب رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، حجت الاسلام خلفی رئیس دفتر رئیس قوه قضائیه، اسماعیلی رئیس کل دادگستری تهران، حجت الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام پورمحمدی وزیردادگستری، آیت الله گرکانی رئیس دیوانعالی کشور و حجت الاسلام محسنی اژه ای دادستان کل کشور به عنوان مسئولان قضایی در این مراسم مورد توجه رسانه ها قرار داشت.

دولتی ها هم آمدند/ 2 معاون رئیس جمهور یازدهم و یک معاون رئیس جمهور دهم

البته تنها قضایی ها حاضر نبودند و نوبت به دولتی ها هم رسید. مگان ها و پرشیاهای سیاه رنگ با چراغ های آبی و قرمز یک به یک جلوی درب مسجد ارگ توقف کرده و مسافران دولت یازدهم را (جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، نوبخت معاون برنامه ریزی رئیس جمهور، وزرای اقتصاد، ارتباطات، آموزش و پرورش، رفاه و کار و وزیر فرهنگ و ارشاد) برای قرائت فاتحه پیاده کردند. که در میان دولتی ها یک معاون رئیس جمهور البته برای دولت دهم (فدا حسین مالکی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز) هم حضور داشت.

حضور 18 خبرنگار قضایی و سیاسی

حضور بیش از 18 خبرنگار قضایی و سیاسی بخش دیگر حاشیه های این مراسم بود. خبرنگاران روبروی مسجد ایستاده بودند و بعد از خروج مسئولان با آنها مصاحبه می کردند. البته برخی از مسئولان زیاد تمایلی به مصاحبه نداشتند و به سرعت صحنه را ترک می کردند که می توان به معاون اول رئیس جمهور، وزیر ارتباطات، رئیس سازمان ثبت، دادستان کل کشور، معاونان قوه قضائیه، معاون اول قوه قضائیه اشاره کرد.



وقتی که رئیس سازمان زندانها غیب شد!

خبرنگاران منتظر خروج جهانگیر رئیس سازمان زندانها از مسجد بودند که تا پایان مراسم خبری از وی نشد و گفته شد مسجد درب دیگری داشته و او خارج شده است!

اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران هم از درب پارکینگ کنار مسجد وارد کاخ دادگستری شد ولی خبرنگاران با اصرار وارد پارکینگ شدند تا سوالات خود را مطرح کنند.

اعتراض خبرنگاران به راننده اسحاق جهانگیری

راننده اسحاق جهانگیری هم بعد از پیاده کردن معاون اول رئیس جمهور قصد داشت خودروی خود را در محل ایستادن خبرنگاران پارک کند که مورد اعتراض خبرنگاران قرارگرفت ولی وی توجهی نکرد و موجب برهم زدن نظم خبرنگاران شد.

بر اساس این گزارش معمولا در اینگونه مراسم ها افراد  نامه به دست هم کم نیستند. برخی حرفه ای و برخی هم ناشیانه سد راه مسئولان می شود. محاصره معاون اول قوه قضائیه و برخی مدیران هم توسط نامه به دست ها بخشی از حاشیه های این مراسم بود. یکی از افراد نامه به دست تمام مسئولان حاضر در مراسم را به اسم کوچک می شناخت و حتی با آنها خاطره داشت!

حضور برخی چهره های سیاسی مانند علیرضا محجوب، نادر قاضی زاده از نمایندگان مجلس هشتم و نهم و مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران، محمدی زاده معاون مطبوعاتی دولت نهم، پاک آیین مدیرعامل خبرگزاری جدید میزان و مدیران چند بانک دولتی (بانک ملی و...)  هم برای رسانه ها قابل توجه بود اما تلاشی برای مصاحبه با آنها نشد.

*گزارش از سید هادی کسایی زاده

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار