تبریز/

سرمایه گذاری کلان بخش خصوصی در ارس

مدیر عامل منطقه آزاد ارس گفت: ارس بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران با استقبال کم نظیر بخش خصوصی جهت انجام سرمایه گذاری های کلان روبرو شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عرب باغی در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان آذربایجان شرقی حمایت از صنایع با قابلیت صادرات کالا به بازارهای قفقاز و اروپا را شرایط اصلی سرمایه گذاری در ارس اعلام کرد.

عرب باغی با اشاره به حجم سرمایه گذاری های در حال انجام در پروژه های جدید در منطقه آزاد ارس گفت : در حال حاضر میزان سرمایه گذاری های در دست اقدام توسط بخش خصوصی در ارس دو هزار و 500 میلیارد ریال بوده و با تسویه حدود 800 میلیارد ریالی بدهی ها به پیمانکاران فضای جدیدی برای توسعه در ارس پدید آمده است.

عرب باغی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس با کمتر از یک دهه فعالیت بعد از منطقه آزاد کیش دومین منطقه آزاد توسعه یافته کشور است گفت: هم اکنون 10 شرکت خارجی در حال سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس هستند و تعدادی از شرکت های خارجی متقاضی نیز در مرحله تکمیل پرونده می باشند.

عرب باغی با اشاره به اینکه تمام شرایط لازم برای سرمایه گذاری در منطقه وجود دارد از رفع مشکل سرمایه گذاری 100 درصد خارجی در ارس خبر داد و گفت: تا دو هفته پیش واگذاری زمین به سرمایه گزاران به شرط وجود شریک ایرانی بود، اما با موافقت رئیس جمهور و اصلاح قانون مسئله ارایه سند زمین بنام شخص حقیقی و حقوقی خارجی رفع شد.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس گفت: با بهبود وضعیت سیاست خارجی ایران و گسترش تعامل ها با جهان تقاضاها برای سرمایه گذاری در این منطقه افزایش چشمگیری داشته است.

وی تعامل های بین المللی را فرصتی برای ایرانی ها و آذربایجانی های مقیم خارج از کشور برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس خواند و گفت: با بهره مندی از قدرت و نفوذ رسانه ها و همچنین همراهی رایزنان بازرگانی کشور های آسیایی و اروپایی تلاش داریم تا با انعکاس و انتشار ظرفیت های مختلف منطقه آزاد ارس زمینه حضور آنان در منطقه را فراهم کنیم.

عرب باغی اظهار داشت: توسعه صنعتی و استقرار صنایع با تکنولوژی روز و با قابلیت صادرات در اولویت برنامه های منطقه آزاد ارس بوده و پشتوانه صنعتی کلانشهر تبریز و استان آذربایجان شرقی زمینه را برای تحقق هدف توسعه صنعتی در این منطقه فراهم می کند.

وی ادامه داد: با واگذاری اراضی جدید در حوزه صنایع با تکنولوژی بالا ، اراضی صنعتی این منطقه آزاد به بیش از 2100 هکتار در محدوده جلفا می رسد که در حوزه های صنایع پاک و های تک، الکترونیکی، صنایع سنگین و پالایشگاهی فعالیت خواهند داشت.

عرب باغی افزود: شهرک قبلی صنایع پاک این منطقه در دو فاز کاملا واگذار شده و هم اکنون 188 واحد صنعتی در این شهرک در حال احداث و 86 واحد نیز در حال فعالیت هستند.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: سرمایه ، ارس ، کلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.