الحیات خبر داد:

مذاکره کنندگان فلسطینی و اسرائیلی در حال بررسی پیشنهاد نهایی مصر برای آتش‌بس هستند

روزنامه الحیات اعلام کرد که هیئت های فلسطینی واسرائیلی در حال بررسی پیشنهاد نهایی و اصلاح شده مصر هستند و نمایندگان حماس برای مشورت به دوحه رفته اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، روزنامه الحیات چاپ لندن فاش کرد طرف های فلسطینی و اسرائیلی در حال حاضر پیشنهاد اصلاح شده و نهایی مصر را برای رسیدن به توافق آتش بس در غزه بررسی می کنند.

 این روزنامه به نقل از منابع فلسطینی نوشت قاهره از دو طرف خواسته است موضع خود را درباره این پیشنهاد اعلام کنند. این پیشنهاد شامل توقف اقدامات خصمانه اسرائیل علیه غزه و عدم اجرای هرگونه حمله زمینی است و در مقابل گروههای فلسطینی حملات خود را به اسرائیل و ساخت تونل ها خارج از مرزهای نوارغزه و شلیک موشک ها به اسرائیل را متوقف کنند.

 این پیشنهاد همچنین شامل بازگشایی گذرگاه‌ها بین اسرائیل و نوارغزه برای پایان دادن به محاصره می شود. این توافق همچنین شامل هماهنگی با تشکیلات خودگردان فلسطین درباره لغو تدریجی منطقه حائل در شمال و شرق نوارغزه و استقرار نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان در اوایل سال آینده و مسافت مجاز برای صید و نقش اسرائیل در بازسازی تاسیسات زیربنایی آسیب دیده، می شود. در این پیشنهاد اشاره شده است یک ماه پس از توافق و برقراری آتش بس، مذاکرات غیرمستقیم درباره تبادل اسرا و اجساد بین دو طرف تکمیل و ساخت و راه اندازی فرودگاه و بندر در غزه براساس توافق اسلو و توافقنامه های امضا شده بین دو طرف بررسی می شود.  

این روزنامه همچنین نوشته است که نمایندگانی از حماس که در مذاکرات قاهره حضور دارند برای مشورت با رهبری حماس به دوحه و نمایندگان جنبش جهاد اسلامی نیز به همین منظور به بیروت رفته‌اند.




 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار