وال استریت ژورنال مدعی شد:

نیرو‌های پیشمرگه عراق از مشاوران نظامی ایرانی مشورت می‌گیرند

روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" مدعی شد که نیروهای اقلیم کردستان عراق از رایزنی با مشاوران نظامی ایران بهره می‌برند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد نیروهای پیشمرگه  کُرد با مشاوران نظامی ایران مشورت می‌کنند.

این روزنامه در ادامه مدعی شد هم ایران و هم آمریکا به عنوان دو رقیب دیرینه در مسیر نفوذ در عراق هم اکنون به شدت در رقابت جهت تجهیز نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان هستند.

بنابر این گزارش، هدف ایران و آمریکا در این مسیر مقابله نیروهای داعش است و در این مسیر نیروهای آمریکایی با حملات هوایی موجب بازپس گیری دو شهرستان در این منطقه شده‌اند.

این گزارش همچنین نوشت: این دو رویکرد از سوی ایران و آمریکا در تجهیز نیروهای کُرد آشکارا حکایت از این دارد که تهران و واشنگتن دلیل موجهی را در همکاری جهت بازسازی توان نیروهای پیشمرگه به عنوان یگانه نیروی نظامی مجرب در عراق یافته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۷:۳۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
ایرانی جماعت یا بهتر بگم ایرانی ها اونقدر همدل ویکدل ومیهن پرست هستن که بعداز انقلاب وجنگ تحمیلی که شد توی این 30سال اونقدری پیشرفت کردیم که بعضی ها که اسمشون ابرقدرت هست حتی نمی تونن چپ نگاه کنن چه برسه گروه داعش اینجا جوجه تروریستن ایران فقط تجاوزگرنیست وگرنه تاحالا..... ( زنده باد ایران ) این کشور.کشورامام زمانیه مگه کسی می تونه باهاش شوخی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
جرات داره حمله کنه...تا میلیونی آوار شیم سرشون...اینجا ایرانه...با بقیه ی جا ها ی دنیا فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۱۵:۴۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
اگر داعشي ها به اندازه يك وجب ( بله ، يك وجب ) وارد خاك ايران شوند ، مسلم بدانيد كه تمام جوانان پرشور و مومن ايراني بدون توجيه و فلسفه بافي قيام ميكنند و تمامي آنها را به هلاكت ميرسانند. و نميگذارند حتي يك نفر از آنها سالم از ايران خارج شود. بنده آرزويم اين است كه اين بزدلان فاسد وارد ايران شوند .
Iran (Islamic Republic of)
کرمانی
۱۵:۲۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
درود بر این هموطن عزیزمان در قصر شیرین بنده کرمانی هستم و همین احساس را دارم و اماده دفاع از اسلام وشهادت
Iran (Islamic Republic of)
مبین فاضلی فرد
۱۱:۰۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
اقدامی مثبت درجهت منافع منطقه وجهان است
United States of America
اریا
۰۱:۲۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
من اهل قصرشیرینم در نقطه صفر مرزی در 35کیلومتری داعش. این جا همه ی مردم شهر و روستاهای مرزی با شور و روحیه فراوان آماده جنگ با داعش هستند تا کربلایی دیگر را تکرار کنند البته اینبار کسی به اسارت برده نخواهد شد. و خانقین را قبرستان حرامی های داعش خواهیم کرد. اگرچه داعش جرات نزدیک شدن به ایران را ندارد .ولی ما مردم قصرشیرین از سر بریده شدن و شهادت ترس نداریم. و منتظر و آماده دستور رهبرمان سید علی خامنه ای برای ورد به خانقین عراق و جنگ تن به تن بایزیدی های زمان و به درک واصل کردن آنها و شهادت در رکاب ولایت ناءب امام زمان هستیم . لبیک یا خامنه ای
آخرین اخبار